Češi čím dál více upřednostňují menší bankovní domy před velkými

Jak ukázal aktuální exkluzivní průzkum společnosti SANEP, při výběru banky dávají tuzemští klienti stále větší přednost malým a zejména pak českým finančním domům, před největšími tuzemskými bankovními domy.

Srovnání běžných účtů najdete zde

Ve srovnání s údaji získanými společností SANEP v 2012 je aktuálně znatelný úbytek klientů České spořitelny, ČSOB a Komerční banky. Oproti tomu je pak v rozmezí tří let viditelný nárůst zájmu o služby Fio banky, Air Bank a Equa bank či Sberbank.

Z velkých tuzemských bank je pak patrný nárůst u Poštovní spořitelny a GE Money bank.

Z exkluzivního průzkumu společnosti SANEP, který je realizován ve spolupráci se serverem www.bankovnipoplatky.com, je tak patrný trend změny přístupu klientů k výběru bankovních domů, jenž může souviset jak se vstupem nových českých bankovních institucí na domácí bankovní trh, tak i s přístupem jednotlivých bankovních domů k účtování poplatků, které jsou trnem v oku řadě domácích klientů.

Exkluzivní průzkum společnosti SANEP, byl zaměřen na znalost majitelů bankovních ústavů působících na domácím trhu. Uvedené srovnání vkladatelů jednotlivých bankovních ústavů v roce 2012 a v roce 2015 je pouze jednou částí rozsáhlého průzkumu, jehož velice zajímavé výsledky bude společnost SANEP společně se serverem bankovnipoplatky.com zveřejňovat v dalších dnech.

„Výsledky plasticky ilustrují přechody klientů mezi jednotlivými bankami a jasně dokladují, že za poslední tři roky došlo ke znatelnému přesunu klientského kmene nejen směrem k nově příchozím nízkonákladovým bankám, ale i ke středně velkým bankám. Přitom samotný průzkum se primárně nezaměřil na tuto oblast, ale na znalost majitelů bank v ČR, což zvyšuje objektivitu spontánní odpovědi bez možné tendence zapůsobit volbou banky, která je aktuálně v kurzu“, říká k výsledkům majitel serveru www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.

Největší absolutní nárůst zaznamenala Air Bank, a to o 3,3 procentního bodu (z 0,6% na 3,9%), GE Money bank o 2 procentní body (z 5,6% na 7,6%). Naopak největší pokles je vidět u České spořitelny, a to o 4,7 procentního bodu (z 30,4% na 25,7%) a u Komerční banky o 3,8 procentního bodu (z 12,7% na 8,9%).

Exkluzivní bleskový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 12. – 16. 4. 2015 na vybrané skupině 3.817 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel ČR ve věku 18-70 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů, 17.955 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5%. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Oldřich Zajíc, SANEP s.r.o., ředitel a jednatel společnosti


ČIA NEWS  |  7.5.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz