Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky a pojišťovny se dnes předhánějí v inovacích

21.5.2013  |  Michal Bubák
  


Banky a pojišťovny se dnes předhánějí v inovacích - Na snímku - chytrý mobilní telefonPokud si banky a pojišťovny chtějí udržet klienty, musí jít s dobou a být inovativní. Zatímco v minulém roce se bankovní aplikace pro chytré telefony teprve rozvíjely, dnes jsou hitem. Sjednat pojištění je zase letos možné i přes telefon. Podle výzkumu Nejlepší banka 2013 a Nejlepší pojišťovna 2013, který provádí agentura Datank, využívá nových technologií stále více finančních institucí.
 

QR kód - největší novinka roku 2013



V bankovnictví je novinkou letošního roku QR kód, který pro své klienty jako první připravila Raiffeisenbank. Platba je rychlejší a jednodušší, zároveň velmi dobře zabezpečená. Stačí jen vyfotit QR kód chytrým telefonem a klient má předpřipravený platební příkaz, který stačí jen potvrdit. Platba je okamžitě provedena, a dodavatel tak může dané zboží ihned distribuovat. Jako další nabízejí platbu pomocí QR kódu Komerční banka, ČSOB, Air Bank, Česká spořitelna a Era/Poštovní spořitelna.

Velký nárůst v počtu bank nabízejících bezkontaktní platby



Největší meziroční změnu zaznamenala agentura Datank v bezkontaktních platbách. „Zatímco v minulém roce ji nabízely tři banky, letos jich je jedenáct. Možnost vykonat platbu rychle a jednoduše je jedním z hlavních trendů současnosti. Potvrzují to i další novinky v oblasti bezhotovostních plateb,“ uvedl analytik společnosti Datank Ondřej Pivoňka.

Smartbanking nabízí již 14 bank



Podle výzkumu se také rozšířil počet bank, které nabízejí smartbanking, a to z 9 na 14. Další novinkou na trhu je snímání složenek, které v současnosti nabízejí čtyři banky – Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB a ZUNO Bank. Díky této funkci stačí vyfotit složenku a potřebné údaje se automaticky přepíší do kolonek platebního příkazu.

Co se týče produktů, nepřinesly banky podle průzkumu v loňském roce žádné zásadní změny. Od loňského roku zrušily dvě banky nabídku vkladních knížek a naopak další dvě banky zavedly nabídku neúčelových úvěrů.

Pojišťovny rozšiřují nabídku produktů sjednatelných online



Také pojišťovny více využívají možností moderního světa. Nabídka online služeb neustále roste. Nejvyšší počet pojistných produktů, které je možné vypočítat a zároveň sjednat bez návštěvy pobočky, nabízí Česká pojišťovna, a to osm produktů u neživotního pojištění, což je 73 procent z celkové nabídky produktů neživotního pojištění, a jeden produkt u životního pojištění. Nejvíce online produktů životního pojištění (celkem tři) nabízí Wüstenrot, životní pojišťovna. Po jednom produktu z této oblasti je pak možné zřídit u Allianz pojišťovny, Kooperativa pojišťovny a ING Životní pojišťovny. V letošním roce zaznamenala agentura Datank novinku, a to sjednání životního pojištění přes telefon. Tuto službu nabízí Česká pojišťovna.

Mnohem více produktů „bez přepážky“ je možné zřídit v případě neživotního pojištění, a to především cestovní pojištění, pojištění odpovědnosti, vozidel, nemovitosti a domácnosti. Například pojištění psů a koček online nově kromě České pojišťovny nabízí také HALALI, všeobecná pojišťovna.

Platbu pojištění online nabízí zhruba polovina pojišťoven



Vliv moderních technologií se v případě pojišťoven projevil také v možnosti plateb. Zaplatit pojistné online pomocí platební karty nabízí nově Česká podnikatelská pojišťovna a AIG Europe Limited. Celkem má tuto službu v nabídce zhruba polovina pojišťoven.

Některé pojišťovny zavolají klientovi zpátky samy od sebe



V letošním ročníku výzkumu sleduje agentura Datank nově službu zpětného volání při zanechání telefonního číslo v online kalkulátoru nebo webovém formuláři. Klientovi zavolá zpátky osm pojišťoven.

Nejlepší banka a pojišťovna roku 2013 budou vyhlášeny v září



Nové produkty a služby jsou prvními dílčími výsledky výzkumu Nejlepší banka 2013 a Nejlepší pojišťovna 2013, který provádí agentura Datank. Zpracování a vyhodnocení více než 220 kritérií u bank a 110 kritérií u pojišťoven přináší žebříček těch nejlepších institucí jak z pohledu klienta, tak akcionáře. O výsledku tedy rozhodují stovky objektivních dat a ukazatelů. Vítězové Nejlepší banky 2013 i Nejlepší pojišťovny 2013 budou slavnostně vyhlášeni v září.



    


Související články:
Produkty III. pilíře od ING Penzijní společnosti můžete ovládat online

Co nabízí nová verze Fio Smartbankingu? Které banky mají nejrozvinutější smartbanking?

Refinancování úvěru si můžete spočítat a zařídit online

Nový smartbanking ČSOB a Era už umí pracovat s QR kódy

Jak funguje online banka? Rozhovor s ředitelem ZUNO

Jak smartbanking přicházel a který je nejlepší? 2. část velkého srovnání

Velké srovnání smartbankingu. Jak můžete ovládat svůj účet z mobilu?

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde

reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce




všechny články
Dále v rubrice

U jaké banky se do smartbankingu přihlásíte otiskem prstu, případně jím potvrdíte transakce?

Otisk prstu v mobilním bankovnictví Klienti bank si stále více zvykají na otisk prstu, který využívají k přihlášení do aplikace mobilního bankovnictví, ale někdy i k potvrzování transakcí. Nedávno zařadila využití otisku prstu do své...

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

Letadlo Cestovní kanceláře a agentury si po letech krize mnou ruce radostí. Prudký meziroční růst prodaných zájezdů může letos vyústit i v nový rekord v přijatých tržbách...

Česká spořitelna zrušila za necelé čtyři roky 146 poboček - nejvíce v Praze

Česká spořitelna Nedávno jsme psali, že Česká spořitelna otevřela střední pobočku vytvořenou podle nového konceptu pobočkové sítě, který počítá se třemi typy poboček - malými, středními a velkými (Flag Ships)...

Klientské náklady na vedení účtu v bance v Česku čtyři čtvrtletí za sebou klesaly

Náklady na vedení běžného účtu v bance Zveřejňujeme výsledky pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti Scott & Rose, která monitoruje náklady klientů na používání běžných účtů v českých bankách, tentokrát za druhé čtvrtletí letošního roku...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,2 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz