Jak jsou pro bankovní klienty zajímavé věrnostní programy bank?
1.4.2015 | Zdeněk Bubák, Helena Kadlecová | |
Společnost STEM/MARK zveřejnila výsledky výzkumu na téma využití věrnostních programů bank. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že Češi nejsou nijak posedlí sbíráním bodů za platbu kartou a využíváním slev či jiných bankovních benefitů. Výzkum byl proveden kombinací internetového, telefonického i osobního dotazování respondentů reprezentativního vzorku dospělé populace. Terénní fáze výzkumu se uskutečnila v prosinci 2014 a zúčastnilo se jí 3 163 respondentů.
Členství v bankovním věrnostním programu podle nedávno zveřejněného průzkumu společnosti STEM/MARK potvrdilo jen 40 % účastníků výzkumu. Důvody, proč lidé nevyužívají věrnostní programy bank, uvádí následující obrázek. Chcete kreditní kartu? GE Money Bank - MoneyCard Plus Zdroj: STEM/MARK Srovnání běžných účtů najdete zde Věrnostními programy se společnosti snaží zatraktivnit svou nabídku a najdeme je téměř u každé banky (zatím je nenabízí jen Air Bank). U drtivé většiny bank jsou věrnostní výhody spojené s držbou debetní či kreditní platební karty. Pouze Česká spořitelna a Era / Poštovní spořitelna nabízejí odměny nejen za platby kartou, ale i za využívání dalších finančních služeb banky. Přehled programů a hlavních benefitů, které nabízejí jednotlivé banky občanům jsou uvedeny v následující tabulce. Banka | Nabízené programy a benefity | Citibank | - program Citi Club nebo Gold Club (debetní i kreditní karty) – až 25% slevy u partnerů programu
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, Program Citi World Privileges a Travel Privileges
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Česká spořitelna | - kreditní karty - % odměna za nákup kartou
- iBod
- vybrané karty MasterCard Elite program
| ČSOB | - vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, asistenční služby, prodloužení záruky na zboží
- vybrané karty MasterCard Elite program
| EQUA bank | - program Carte (debetní karty) – 5% až 30% slevy u partnerů programu
| Era / Poštovní spořitelna | - Svět odměn
- sleva na nákup pohonných hmot (debetní i kreditní karty), prodloužení záruky na zboží (kreditní karty)
| Expobank | - mezinárodní klub Priority Traveller (prestižní debetní karty)
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Fio banka | - vybrané karty MasterCard Elite program
| GE Money Bank | - bene+, gold bene+
- služba MasterCard Global Service (debetní karty)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Komerční banka | - VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
- Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
- vybrané karty MasterCard Elite program
| mBank | - % odměna za nákup kartou (kreditní karty)
| Raiffeisenbank | - VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Sberbank | - vybrané karty MasterCard Elite program
| UniCredit Bank | - slevy u vybraných partnerů - vybrané karty
- Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou,
- vybrané karty MasterCard Elite program
| ZUNO Bank | - prestižní kreditní karty - MasterCard Elite program
| Zdroj: Scott & Rose I přestože výsledky tohoto výzkumu poukazují spíše na nezájem o bankovní věrnostní programy, banky svou nabídku neustále upravují a chlubí se počty zapojivších se klientů. Mezi nejvíce marketingově podporované programy patří: - iBOD (Česká spořitelna) – spuštěn na podzim 2013, 55 partnerů zapojených do programu a využívá ho více jak 750 tis. lidí (údaj podzim 2014);
- bene + (GE Money Bank) – více jak 160 partnerů zapojených do programu;
- Svět odměn (Era / Poštovní spořitelna) - spuštěn na podzim 2014, okolo 15 partnerů zapojených do programu a využívá ho téměř 100 tis. lidí (údaj jaro 2015).
Trochu odlišný loajální program najdeme i u Komerční banky, která prostřednictvím konceptu „MojeOdměny“ odměňuje klienty za jejich aktivitu, a to nikoliv formou nabídky zboží z katalogů, ale slevou z poplatků za bankovní služby. Na rozdíl od programů ČS a Ery se není potřeba do programu registrovat.
všechny články | |
Dále v rubrice
Velké srovnání termínovaných vkladů
Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Aktuální data z hypotečního trhu
Hypoteční sazby se snižují pomaleji, než se očekávalo. Počet nově poskytnutých hypoték i přesto roste. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...
|
Banky a kybernetické útoky
Češi považují kybernetické hrozby za vážnější než ty fyzického typu, například v podobě krádeže osobních věcí. Za největší riziko považují podvody při placení, kdy se mohou setkat například se zneužitím platební karty, podvodnými platebními bránami...
|
všechny články v rubrice
|