Počet klientů Komerční banky meziročně stoupl. Banka má jiné údaje než nedávný průzkum
| 14.5.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky | |
Nedávný průzkum společnosti SANEP přinesl informaci o úbytku klientů velkým bankám. Možná i v souvislosti s tímto výzkumem zveřejnila Komerční banka údaje o počtu svých klientů. Banka tvrdí, že jí meziročně stoupl celkový počet klientů o 1,8 % na 1,6 milionu osob. A o více než dvě procenta vzrostl ve stejném období počet klientů – občanů, a to na necelých 1,4 milionu klientů. Komerční banka má tedy o 30 tisíc klientů více než před rokem.
Podle výzkumu společnosti SANEP procentuální podíl na bankovním trhu podle počtu klientů (fyzických osob) klesl Komerční bance z 12,7 % na 8,9 %. Údaje společnost získala položením otázky „Ve které bance máte svůj hlavní účet?“, a to v roce 2012 a letos. Poté výsledky porovnala. Výsledek můžete vidět na níže uvedeném obrázku.  Komerční banka ve své zprávě z tohoto týdne uvádí, že ke konci letošního března zaznamenala meziroční nárůst celkového počtu klientů o 1,8 % na 1 630 000. Ještě dynamičtěji prý rostl počet klientů z řad občanů. V tomto případě činil meziroční vzestup více než dvě procenta. Banka obsluhovala ke konci března 1 374 000 klientů - občanů. Dalších 256 000 zákazníků bylo z řad podnikatelů, firem a korporací (včetně obcí a sdružení). Bohužel údaje k 31. prosinci 2012 banka neuvedla. Nicméně Finparáda.cz má k dispozici údaje o celkovém počtu klientů Komeční banky ke konci roku 2012 a ten činil 1 602 tisíc klientů. Z uvedeného usuzujeme, že v případě této banky zřejmě počet klientů i z řad občanů od roku 2012 spíše stoupal než klesal. Problém v rozdílu mezi průzkumem a údaji banky může být ten, že si lidé sice nový účet v jiné (třeba menší) bance zřídí, ale nezruší ten původní. Buď starý účet používají stále stejně, nebo ho mají jen v záloze a jako hlavní používají účet nový. Kateřina Šušáková, zástupkyně výkonného ředitele pro Marketing a Komunikaci Komerční banky, k tomu uvedla: „Klienti Komerční banky oceňují mimo jiné širokou pobočkovou síť s pokladní službou. Vybrat nebo vložit větší hotovost je tak pro ně snadné, na rozdíl od některých malých bank, které tuto standardní bankovní službu vůbec nenabízejí. Komerční banka také myslí na bezpečnost svých klientů a jako jediná na trhu nabízí bezplatný bezpečnostní software určený pro ochranu jejich osobních počítačů proti phishingu a malwaru.“ Klienti Komerční banky mají k dispozici 399 bankovních poboček (včetně divize pro korporátní klienty na Slovensku), 759 bankomatů a plnohodnotné přímé bankovnictví podporované dvěma telefonními centry. Počet klientů využívajících alespoň jeden kanál přímého bankovnictví, jako je internet nebo telefonní bankovnictví, dosáhl 1 289 000 na konci března 2015, což znamenalo 79,1 % z celkového počtu klientů. Zákazníci využívali 1 585 000 aktivních platebních karet, z toho 200 000 kreditních. Počty klientů, poboček a bankomatů českých bank najdete zde
všechny články | |
Dále v rubrice
Revolut rozšiřuje své cestovní služby: spouští partnerství s platformou Booking.com
Revolut a Booking.com uzavřely globální platební partnerství, které milionům cestovatelů umožní platit za ubytování přes Revolut Pay. Nové řešení přináší rychlejší a bezpečnější platby, automatické přesměrování do aplikace a bonusové RevPoints...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Velké srovnání termínovaných vkladů: Kde získáte v listopadu nejvyšší sazbu?
Termínované vklady jsou zajímavou volbou pro střadatele, kteří hledají předvídatelné a nízce rizikové zhodnocení svých financí. V listopadu 2025 došlo opět k růstu úrokových sazeb u těchto spořicích produktů. Přinášíme přehled aktuálních sazeb a jejich vývoje...
|
KB Penzijní společnost rozšiřuje digitalizaci pro snadnou správu penzijka
Penzijní spoření plně pod kontrolou a bez zbytečného papírování. KB Penzijní společnost pokračuje v rozsáhlé digitalizaci a klientům umožňuje vyřídit většinu úkonů online od založení smlouvy až po daňové potvrzení. Novinky přicházejí v ideálním čase před...
|
všechny články v rubrice
|