Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

S Linkou 1224 rychle přivoláte pomoc při nehodě nebo poruše na silnici - funguje pro všechny řidiče

25.6.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva České kanceláře pojistitelů
  


Asistence - Linka pomoci řidičům 1224Čeští motoristé mohou v případě nehody nebo poruchy využívat jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Nezáleží na tom, u které pojišťovny mají sjednané povinné ručení nebo havarijní pojištění. Linka pomoci řidičům zajistí asistenci nebo odtah pro všechny motoristy v rozsahu sjednaném v pojištění. Jde o unikátní projekt v celoevropském měřítku. Tato služba urychlí odstranění následků nehod a zprovoznění pozemní komunikace, čímž by měla předejít i dalším dopravním nehodám.


Nová linka s telefonním číslem 1224 (má být zapamatovatelná podle toho, že funguje 12 měsíců v roce a 24 hodin denně) je projektem, na kterém se podílejí všechny pojišťovny poskytující autopojištění, tedy povinné ručení a havarijní pojištění, a k němu asistenční služby pro motoristy v tuzemsku.


Kromě urychlení odstranění následků nehody zároveň ochrání řidiče před zbytečnými náklady za odtah nebo zprovoznění vozidla společností, jejíž služby nemá motorista předplacené.

Linku 1224 tak mohou motoristé, kteří ji doposud neměli v povědomí, využít hned o prázdninách, kdy pravidelně roste počet nehod, a tedy i situací, kdy motoristé asistenci potřebují. Na lince stačí nahlásit svou SPZ (registrační značku motorového vozidla) podle které telefonní asistent vyhledá pojišťovnu, u které jste pojištění, a hned vás přepojí na její call centrum, které s vámi pak situaci řeší.

„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. „Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ dodává Jakub Hradec.

Dopravní nehoda: na chladnou hlavu zapomeňte, vládnou negativní emoce



Každá dopravní nehoda je mimořádnou stresovou situací, na kterou není žádný řidič dokonale připraven. Motorista prochází šokem a musí se vyrovnat se stresem, který z této situace vyplývá. Řidiči reagují chaoticky, záleží také na závažnosti škody na vozidlech i na zdraví. „Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter a doplňuje: „Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální.“

Smluvní asistenční společnosti pojišťoven zaručují bezpečnost na silnicích



V případě dopravní nehody je nejprve nutné zajistit místo havárie a dle potřeby přivolat složky integrovaného záchranného systému. „Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody. Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů,“ říká prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) Petr Bold.

Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ pokračuje Petr Bold. Smluvní asistenční společnosti pojišťoven nicméně pro řidiče nezajišťují pouze odtah vozidla v případě nehody. Služeb, které mohou řidiči využívat, je víc: „K poruchám vozidel vyjíždí naše asistenční a odtahové vozy dokonce dvakrát častěji než k dopravním nehodám. Ne vždy je navíc nutný odtah, zhruba každé šesté auto se nám podaří zprovoznit rovnou na místě,“ objasňuje Petr Bold.

Linka pomoci řidičům šetří jejich kapsu



Jednoduchost a dobrá dostupnost linky 1224 pro řidiče nejsou zdaleka jedinými výhodami linky 1224. Díky lince 1224 mají řidiči okamžitý přístup k výše zmíněným službám, které jsou zahrnuté v ceně povinného ručení. Pojišťovny tím v případě nehody motoristy chrání také před „službami“ neseriózních lovců nehod, kteří se v podobných situacích nezvaně objevují a řidičům vnucují zbytečné a nevýhodné služby, jež pak často pojišťovna nemůže uhradit. Řidiči, kteří v případě nepojízdného vozidla zavolají na 1224, mají navíc jistotu profesionálního a kvalitního servisu ze strany smluvní asistenční společnosti pojišťovny odtahem počínaje a pomocí a volbou vhodného a spolehlivého autoservisu konče.

Nabídku autopojištění najdete zde

Zájem o linku roste



Linka pomoci řidičům byla spuštěna v listopadu 2014. Od té doby do konce května ji využilo již 7 500 motoristů. Zájem přitom rychle stoupá, jen v květnu na ni volalo 2000 lidí a měsíční nárůst volání dosahuje zhruba 25 %. Díky jednoduchému číslu si řidiči linku 1224 dobře pamatují, v červenci navíc startuje informační kampaň, která ji dostane do širšího povědomí veřejnosti. Již nyní najdou řidiči číslo 1224 napsané na nových zelených kartách, nových evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“, na webu pojišťoven a webu linky 1224.


      
  




všechny články
Dále v rubrice

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz