Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nejlepší bankou je podle stejnojmenného výzkumu ČSOB. Za pojišťovny zvítězily Allianz a Komerční pojišťovna

8.9.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší banky a Nejlepší pojišťovny
  


Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna 2015Dnes byly vyhlášeny výsledky sedmého ročníku výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2015. První místo v hlavní bankovní kategorii a titul Nejlepší banka získala ČSOB. Druhá skončila Komerční banka a třetí Raiffeisenbank. Nejpřívětivější bankou, tj. takovou, která má nejlepší parametry z pohledu klientů, jako jsou sazby, poplatky, komunikace, dostupnost apod.,  byla vyhlášena Raiffeisenbank. V oblasti životního pojištění zvítězila Komerční pojišťovna a v oblasti neživotního pojištění Allianz pojišťovna.


Nejlepší banka 2015 Československá obchodní banka navázala na prvenství z roku 2013. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Partnery výzkumu, který zpracovává analytická agentura Datank, jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.


K celkovému vítězství ČSOB výrazně pomohly hospodářské výsledky v uplynulém roce 2014. Banka hospodařila v roce 2014 s druhou nejvyšší hodnotou návratnosti kapitálu a velice dobré výsledky vykazoval také ukazatel kvality úvěrů. Dalším důležitým faktorem bylo nadprůměrné hodnocení z pohledu klienta, zejména pak široká nabídka produktů, služeb a dobrá dostupnost.

Chcete znát ekonomické a obchodní výsledky bank?

Nejlepší hodnocení z pohledu klienta obdržela Raiffeisenbank a získala tak titul Klientsky nejpřívětivější banka 2015. Úspěch ji přineslo zejména nadprůměrné hodnocení v oblastech dostupnosti, produktové nabídky, úrokových sazeb a nově také v nákladech spojených s běžným účtem.

„Letošní rok přinesl z pohledu klienta nejvýraznější změny ve dvou oblastech: v nákladech spojených s běžným účtem a přístupu ke klientovi. Přispěla tomu zvýšená konkurence mezi bankami. Nejvíce se banky „praly“ o šetřivého klienta. Tento profil klienta by u poloviny bank nezaplatil měsíčně žádný poplatek. Průměrné celkové náklady za všech šest sledovaných klientských profilů se meziročně snížily, zhruba o 2 koruny. Banky zapracovaly také na komunikaci s klientem, ať už na pobočce nebo přes e-mail či telefon,“ uvedl Zdeněk Tůma, Partner odpovědný za služby pro finanční sektor, KPMG Česká republika

Chcete znát výsledky soutěže Finparáda.cz - Finanční produkt roku?

K prvnímu místu v kategorii Nejlepší životní pojišťovna 2015 přispělo Komerční pojišťovně zejména vysoké hodnocení z pohledu klienta. Vynikala v komunikaci přes e-mail a telefon, výhodných cenových podmínkách životního pojištění a široké nabídce pojišťovacích služeb. Výborný výsledek ve většině oblastí důležitých z pohledu klienta jí kromě celkového vítězství přinesl také titul Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2015. Z pohledu akcionáře se může pojišťovna pochlubit nejnižší nákladovostí a nejvyšším meziročním nárůstem tržního podílu životního pojištění - za jednorázově placené pojistné.

Přehled dostupného životního pojištění najdete zde

„Pojišťovny udělaly letos významný krok v přístupu ke klientům, když začaly v rámci kalkulace životního pojištění informovat o ukazateli SUN. Ten by měl pomoci objektivně srovnat nabídky jednotlivých pojišťoven. Dobrou zprávou je, že naprostá většina pojišťoven tento údaj klientům předkládá,“ uvedl Jaroslav Peyerl, odborník na řešení pro finanční sektor, IBM Česká republika.

„Pojišťovny v loňském roce avizovaly navýšení cen povinného ručení, k čemuž podle našich zjištění skutečně došlo. Nejvyšší zvýšení ceny jsme zaznamenali v případě levnějších starších aut, které jsou pro pojišťovny rizikovější.“ dodala k zajímavým zjištěním letošního výzkumu Nejlepší pojišťovna Radka Krůtová z analytické agentury Datank.

Přehled neživotního pojištění najdete zde

Titul Nejlepší neživotní pojišťovna 2015 získala Allianz pojišťovna. Pojišťovně Allianz se vedlo výborně v ukazatelích ekonomického zdraví. Ve všech pěti sledovaných ukazatelích se umístila v první trojici nejlépe hodnocených pojišťoven. V klientské oblasti vítězná pojišťovna výrazně zabodovala v produktech nabízených přes internet.

Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovnou 2015 se stala ČSOB Pojišťovna. Ta získala nadprůměrné hodnocení ve většině sledovaných kategorií z pohledu klienta. V tomto roce komunikovala s klientem nejlépe ze všech pojišťoven, poskytla druhou nejširší nabídku služeb a třetí nejvyšší rozsah neživotních produktů.

Najděte nejbližší pobočky pojišťoven zde

Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Analytici sledují cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou, telefonickou i osobní komunikaci na pobočce, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti.

Inovátorské novinky hodnotí veřejnost



Samostatné inovátorské kategorie jsou jedinými kategoriemi výzkumu, kde nerozhodují pevná data, ale o nejlepší novince finančních institucí rozhoduje veřejnost v on-line hlasování. V kategorii Bankovní inovátor 2015 zvítězila GE Money Bank s produktem SignPad, který namísto stovek formulářů a papírů vede všechny dokumenty v elektronické podobě a šetří tak čas bankéřům i klientům a zvyšuje komfort, bezpečnost a kvalitu životního prostředí. Pojišťovacím inovátorem 2015 se pak stala ČSOB Pojišťovna s produktem Náš domov - Premiant. Služba kryje především nová rizika a technické poruchy, jakými jsou například ztráty na vodném při úniku vody, věci v kufru auta či třeba pojištění sklokeramické desky.

VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2015 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2015



NEJLEPŠÍ BANKA 2015



1. Československá obchodní banka
2. Komerční banka
3. Raiffeisenbank


KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2015



1. Raiffeisenbank
2. Equa bank
3. Sberbank CZ


BANKOVNÍ INOVÁTOR 2015



1. GE Money Bank - Sign Pad


NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015



1. Komerční pojišťovna
2. Česká pojišťovna
3. ČSOB Pojišťovna


KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015



1. Komerční pojišťovna
2. Generali Pojišťovna
3. UNIQA pojišťovna


NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015



1. Allianz pojišťovna
2. Kooperativa pojišťovna
3. Česká podnikatelská pojišťovna


KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2015



1. ČSOB Pojišťovna
2. Česká podnikatelská pojišťovna
3. Česká pojišťovna


POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2015



1. ČSOB Pojišťovna - Náš Domov - Premiant


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Vlastní bydlení je u nás pro mladé nedostupné, stát by se mohl inspirovat u sousedů

Obrázek: Dům a klíče Dostupnost vlastního bydlení se v Česku každým rokem zhoršuje. V rámci Evropy patříme k zemím, kde z průměrného platu musí lidé na nový byt šetřit nejdéle. Tristní stav dopadá na všechny, mnohem větší problémy to ale působí čerstvým absolventům nebo mladým rodinám s dětmi...

Jaké nabízí odměny banky v květnu?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Air Bank nabízí svět výhod Unity. Česká spořitelna a UniCredit Bank vám dá odměnu za půjčku. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v květnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku.

Pro Česko z Evropské unie 70 miliard korun ročně

Obrázek:Rrůstový graf K výročí 20 let od vstupu České republiky do Evropské unie, které připadá na 1. května, zveřejňujeme dopady členství v EU na českou ekonomiku a společnost. Co nám dle ekonomické analýzy....

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz