Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny zlepšily komunikaci a poskytují komplexnější informace

1.10.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší pojišťovny
  


MetLife - pojišťovnaPorovnatelnost nabídky investičního životního pojištění se proti minulosti výrazně zlepšila. Pracovníci pojišťoven ale i v rámci jiných produktů poskytují kvalitnější, úplnější a srozumitelnější informace. Za bankami však stále zaostávají. To jsou hlavní závěry testování návštěv fiktivního klienta, které uskutečnila analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015.


MetLife pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna zvládly návštěvu fiktivního klienta nejlépe. Právě na těchto pobočkách pojišťoven se v rámci testování setkal klient s nejlepším přístupem a současně zde obdržel nejkvalitnější informace ohledně produktů a služeb, které pojišťovna nabízí. Partnery výzkumu jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika.


V ochotě a osobním přístupu nejlépe obstáli zaměstnanci poboček České podnikatelské pojišťovny. Hned za nimi byli pracovníci Allianz pojišťovny, Generali pojišťovny a MetLife pojišťovny. Posledně jmenovaná pak všechny zastínila v kvalitě poskytnutých informací. MetLife pojišťovně se tak povedlo obhájit prvenství v této oblasti z roku 2014. Za ní se v kvalitě poskytnutých informací umístily NN Životní pojišťovna, Kooperativa pojišťovna a MAXIMA pojišťovna. V první vlně byla po pracovnících pojišťoven požadována kalkulace investičního životního pojištění, ve druhé pak rizikového životního pojištění. Pokud bychom se podívali na celkové skóre hodnocených pojišťoven, je možné mluvit o mírném posunu k lepšímu. Z maximálního počtu třiceti bodů letos pojišťovny v průměru získaly 20,5 bodu, zatímco v roce 2014 činil průměr 20,1 bodu.

Nabídku životního pojištění najdete zde

Naprostá většina pojišťoven s nabídkou investičního životního pojištění dala klientovi při osobní návštěvě kalkulaci standardizovaného ukazatele SUN, který umožňuje lepší porovnání jednotlivých nabídek. Snaha pojišťoven o ucelenější poskytování informací se tak v novém roce daří naplňovat. Nepatrné rozdíly však můžeme pozorovat, zejména v přesném vysvětlení, co ukazatel sleduje nebo uvedení celkové sumy pojistného za celou dobu pojištění.

Nabídku neživotního pojištění najdete zde

„Uvádění tohoto ukazatele v kalkulacích pojišťoven vnímám jako významný krok směřující k větší transparentnosti životního pojištění. Většina pojišťoven v tomhle směru obstála se ctí. Problémy s jeho získáním jsme měli jen u Uniqa pojišťovny a Wüstenrot pojišťovny,“ uvedla Radka Krůtová z analytické agentury Datank. Ukazatel SUN je zobrazován jako koláčový graf, který obsahuje tři hlavní složky, náklady pojistitele, rizikové pojistné a pojistné k investování. Na používání tohoto ukazatele se shodly všechny členské pojišťovny České asociace pojišťoven a tak by od ledna 2015 měla každá pojišťovna ke kalkulaci svého pojištění tyto informace přikládat.

„Průzkum potvrzuje výrazný posun v transparentnosti a množství uváděných informací o životním pojištění z posledních let. Tento trend považuji za správný, neboť umožňuje klientovi získat relevantní informace o pojištění.“ uvedl Marek Čáp, Director odpovědný za služby pro pojišťovnictví, KPMG Česká republika.

Čtěte zde: Nejlepší bankou je podle stejnojmenného výzkumu ČSOB. Za pojišťovny zvítězily Allianz a Komerční pojišťovna

Dále se častěji než v minulém roce pracovník pojišťovny ujišťoval, zda jsou klientovi poskytnuté informace srozumitelné.  „Obecně komunikovaly pojišťovny vstřícněji než loni a klient ocenil také větší kvalitu prezentovaných informací. Tištěné kalkulace jsme si odnesli zhruba ze stejného počtu poboček, co bylo ale pozitivní změnou oproti loňsku, bylo častější zvýraznění důležitých informací přímo v tištěných materiálech. To pomáhá lepší pozdější orientaci v nabídkách, obzvlášť pokud klient poptá daný produkt u více pojišťovacích domů,“ dodala Radka Krůtová.

Nabídku autopojištění najdete zde

Vstřícnější chování zaznamenali pracovníci Datanku již v úvodu schůzky. Zajímavým porovnáním může být obdobný průzkum mezi bankami, ve kterých byla klientovi v úvodu návštěvy nabídnuta voda, káva nebo čaj. „Co se týče přístupu ke klientovi, jsou pojišťovny oproti bankám o něco pozadu. Například s nabídkou vody nebo kávy jsme se setkali v průměru jen u 2 pojišťoven, u bank zhruba v 7 případech,“ uvedla Radka Krůtová.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Koupili jste si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Obrázek: Nákup na Eshopu Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména...

Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?

Obrázek: Podpis smlouvy Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz