Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

AXA nově poskytuje pojištění pro případ kybernetické kriminality

14.1.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA Assistance
  
  


AXA - pojištěníSpolečnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.


Nové pojištění Cyber risk, které nabízí společnost AXA Assistance, obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.



„Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance.

Právní ochrana v rámci služby Rodinný právník



S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění. Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno.

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokážou ve specifických případech získat i vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Zneužití nebo poškození identity?



Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit.

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace zveřejněny. Za poškození on-line pověsti se považuje například pomluva, urážka nebo nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc



Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí.

Statistky



Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:
  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 % uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.


      
  


Související články:
Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?

U pojišťovny AXA je nyní možné zřídit pojištění občanské odpovědnosti online a se slevou

Jak AXA získává informace o spokojenosti klientů? Rozhovor s ředitelem úseku, který to má na starosti

Jak se změnil žebříček investičního životního pojištění v druhé polovině roku?

AXA spouští nový e-shop. Online sjednáte úrazové pojištění, později všechny produkty



všechny články
Dále v rubrice

Jaké mají živnostníci možnosti zajistit se pro případ nemoci?

UNIQA pojišťovna Podobně jako v mnoha dalších oblastech, i v případě nemoci se musejí živnostníci spoléhat sami na sebe, aby si kompenzovali výpadek pravidelných příjmů. Na rozdíl od zaměstnanců nemohou...

Česká pojišťovna používá k likvidaci škod jako první v ČR drony

Dron Na místa pojistných událostí vyráží speciální drony. Česká pojišťovna je vůbec první pojišťovnou u nás, která k tomuto účelu začíná vlastní drony využívat. Tato novinka usnadní prohlídku místa škody...

Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?

AXA pojišťovna Skupina AXA ČR a SR dosáhla za minulý rok zisku 400 milionů Kč. Podle vedení skupiny to bylo možné díky růstu kvality a digitalizaci služeb. Stornovost klesla na 10 % a zvýšila se efektivita spojená...

Vítězi v anketě Pojišťovna roku 2015 jsou ČPP, Kooperativa a ERV

Pojišťovna roku 2015 V pořadí již 16. ročník odborné ankety Pojišťovna roku, v níž pojišťovací makléři hodnotí spolupráci s pojistiteli, odhalil tento týden své vítěze. Hned tři z celkových pěti vyhlašovaných kategorií ovládla...

všechny články v rubrice










   
 
Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


ANO PRO jistotu
Výhodná úroková sazba od 9,99 %
ANO spořitelní družstvo


Konsolidace půjček
Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjček
MONETA Money Bank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank


MůjÚčet zdarma
s konceptem MojeOdměny
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz