Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

AXA nově poskytuje pojištění pro případ kybernetické kriminality

14.1.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA Assistance
  
  


AXA - pojištěníSpolečnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.


Nové pojištění Cyber risk, které nabízí společnost AXA Assistance, obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.



„Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance.

Právní ochrana v rámci služby Rodinný právník



S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění. Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno.

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokážou ve specifických případech získat i vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Zneužití nebo poškození identity?



Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit.

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace zveřejněny. Za poškození on-line pověsti se považuje například pomluva, urážka nebo nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc



Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí.

Statistky



Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:
  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 % uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.


      
  


Související články:
Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?

U pojišťovny AXA je nyní možné zřídit pojištění občanské odpovědnosti online a se slevou

Jak AXA získává informace o spokojenosti klientů? Rozhovor s ředitelem úseku, který to má na starosti

Jak se změnil žebříček investičního životního pojištění v druhé polovině roku?

AXA spouští nový e-shop. Online sjednáte úrazové pojištění, později všechny produkty



všechny články
Dále v rubrice

Při cestách do zahraničí je možné pojistit i své domácí mazlíčky

Před cestou do zahraničí s domácími mazlíčky je dobré zvážit jejich pojištění Někteří nedokážou během prázdninových cest nechat své čtyřnohé přátele na starost jiným lidem. Proto si je na dovolenou berou sebou. Ten, kdo si chce dovolenou za hranicemi užít společně se svým psem či kočkou...

Seriál o rizikovém pojištění. První díl se věnuje produktu MojeJistota od Komerční pojišťovny

MojeJistota - rizikové pojištění od Komerční pojišťovny Na Finparádě.cz se budete ode dneška setkávat s díly nového seriálu věnovaného produktům životního rizikového pojištění z nabídky pojišťovacích ústavů působících v České republice. Zaměřili jsme se...

Jak si Češi vybírají cestovní pojištění? Rady pro cestovatele - pozor u pojištění na výluky a rozdíly cen

Cestovní pojištění S vyřízerním cestovního pojištění před dovolenou Češi příliš nespěchají. Nejčastěji si je kupují až 2 dny před cestou. Vyplývá to z analýzy portálu Chytrý Honza. Při výběru cestovního pojištění...

Analýza nabídky pojišťoven: Téměř žádné nové produkty, důraz na online komunikaci a domácí mazlíčky

Produktová nabídka pojišťoven Jaké jsou nejčastější novinky nabízené letos pojišťovnami? Jednoznačným trendem se staly kalkulátory cen pojištění, produkty a služby se stále více přesouvají do online sféry a přibyly novinky v oblasti...

všechny články v rubrice










   
 
Výhodné spoření
Úrok až 1,1 % ročně bez složitých podmínek
ZUNO Bank


Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


Investujete poprvé?
Vsaďte na Investiční rozjezd!
ČSOB


mKonto
Osobní účet bez zbytečných poplatků
mBank


mPůjčka Plus
Garance nejlevnější půjčky po celou dobu splácení
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz