Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

AXA nově poskytuje pojištění pro případ kybernetické kriminality

14.1.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA Assistance
  
  


AXA - pojištěníSpolečnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.


Nové pojištění Cyber risk, které nabízí společnost AXA Assistance, obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.

reklama

Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce
ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce


„Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance.

Právní ochrana v rámci služby Rodinný právník



S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění. Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno.

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokážou ve specifických případech získat i vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Zneužití nebo poškození identity?



Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit.

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace zveřejněny. Za poškození on-line pověsti se považuje například pomluva, urážka nebo nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc



Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí.

Statistky



Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:
  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 % uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.


      
  


Související články:
AXA začala nabízet jako první v ČR samostatné pojištění třetího stupně invalidity v důsledku civilizačních onemocnění

Pojištění AXA Art je určeno majitelům uměleckých předmětů, kterým nestačí pojištění domácnosti

Uzavíráme seriál o rizikovém životním pojištění. Výhody a nevýhody jednotlivých produktů na jednom místě

Seriál o rizikovém životním pojištění. Třetí díl analyzuje ActiveLife od AXA životní pojišťovny

Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?



všechny články
Dále v rubrice

AXA začala nabízet jako první v ČR samostatné pojištění třetího stupně invalidity v důsledku civilizačních onemocnění

Pojištění Počet státem přiznaných invalidních důchodů v populaci rok od roku roste a pojišťovna AXA ČR a SR se rozhodla na tento trend reagovat – jako první na českém a slovenském trhu přichází se...

Změny bankovních poplatků v únoru. Většinou se zdražovalo

Bankovní poplatky Přinášíme vám přehled změn v sazebnících bank, ke kterým došlo na konci ledna a v únoru. Změny jsme zaznamenali u Fio banky. U ní se týkaly investičních služeb. Dále sazebník...

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna má za první rok 1 200 členů, její pojistky jsou levnější, protože se členové chovají zodpovědně

Prvni klubova pojistovna PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna stojí na principu sdílené ekonomiky. Nejdříve se vybere pojištění od všech členů a pak, dojde-li k pojistné události, se z těchto peněz škoda zaplatí, a 75% zisku se vrátí zpět ke členům...

Broker Consulting chce letos ztrojnásobit počet svých OK Pointů. Nově budou vybaveny vkladomaty od mBank

mBank OK Pointy jsou kamenné pobočky firmy Broker Consulting, kterých je v současnosti dvanáct a pokrývají tak dvanáct krajů ČR z celkových čtrnácti. Do konce roku 2017 plánuje firma počet...

všechny články v rubrice










   
 
Účet s výběry zdarma
Získejte snadno online u Equa bank!
Equa bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,3 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


mKonto
Osobní účet bez zbytečných poplatků
mBank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz