Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

AXA nově poskytuje pojištění pro případ kybernetické kriminality

14.1.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA Assistance
  
  


AXA - pojištěníSpolečnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.


Nové pojištění Cyber risk, které nabízí společnost AXA Assistance, obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.



„Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance.

Právní ochrana v rámci služby Rodinný právník



S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění. Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno.

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokážou ve specifických případech získat i vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Zneužití nebo poškození identity?



Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit.

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace zveřejněny. Za poškození on-line pověsti se považuje například pomluva, urážka nebo nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc



Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí.

Statistky



Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:
  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 % uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.


      
  


Související články:
Příprava na vyhlášení Nejlepší pojišťovny běží. Jaké pojistné produkty jsou aktuálně v kurzu?

Novinky v povinném ručení od Pojišťovny AXA

Aktuality z pojišťoven: Nové životní pojištění, nové aplikace, jarní prázdniny a úrazy na horách

AXA začala nabízet jako první v ČR samostatné pojištění třetího stupně invalidity v důsledku civilizačních onemocnění

Pojištění AXA Art je určeno majitelům uměleckých předmětů, kterým nestačí pojištění domácnosti



všechny články
Dále v rubrice

Až soud donutil pojišťovnu odškodnit klientku po vážné nemoci

Pojištění vážných nemocí Pavlína musela kvůli zjištěnému karcinomu slinivky břišní prodělat několik operací a po několika měsících pracovní neschopnosti zůstala s trvalými zdravotními následky. Přestože si o několik let...

Srpnové informace z pojistného trhu: Česká spořitelna nabízí neživotní pojištění, nejvíce dětských úrazů na začátku školy

Lidé Nabízíme vám informace, které nám v srpnu poskytly pojišťovny a další subjekty zabývající se pojištěním a finančním krytím rizik. Česká spořitelna začala na svých pobočkách nabízet neživotní...

Pojišťovna UNIQA poskytla pomoc nejen svým pojištěncům po havárii autobusu v Itálii

UNIQA Pojišťovna UNIQA poskytla pomoc na místě nehody v Trentinu v Itálii, kde v pátek havaroval český autobus. Zranění cestující byli převezeni do nemocnic v přilehlých italských městech...

Direct pojišťovna chystá na podzim významnou novinku v likvidaci škod a inovované majetkové pojištění

Direct pojišťovna Direct pojišťovna informovala, že na podzim přijde s revoluční novinkou v oblasti likvidace a s inovovaným majetkovým pojištěním. To by se mělo vyznačovat zjednodušeným online sjednáním, jednoduchými...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka ČS ještě výhodnější
Až o 15 splátek méně za řádné splácení
Česká spořitelna


Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz