Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

AXA nově poskytuje pojištění pro případ kybernetické kriminality

14.1.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA Assistance
  
  


AXA - pojištěníSpolečnost AXA Assistance rozšiřuje svojí nabídku služeb o pojištění Cyber risk, které pomáhá klientovi v případě, že se stane obětí kybernetické kriminality. Kromě odškodnění obsahuje nové pojištění i asistenci specialistů, kteří pomáhají řešit následky krádeže dat, zneužití či poškození internetové identity nebo krádež finančních prostředků při nákupech pomocí platebních karet. Asistence pomáhá i při poškození dobrého jména na internetu a s nekalými praktikami e-shopů.


Nové pojištění Cyber risk, které nabízí společnost AXA Assistance, obsahuje nonstop právní asistenci, při které má postižený možnost okamžitě získat doporučení, jak se ve vzniklé situaci zachovat a jak případně minimalizovat další související rizika. Specialisté AXA Asssitance za klienta také aktivně vzniklý problém napravují.

reklama

Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce
ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce


„Stále častěji v praxi narážíme na nízkou informovanost ohledně ochrany před internetovými riziky. Protože roste i množství případů odcizení identity a podvodů při online platbách, chceme našim klientům nabídnout možnost pomoci při řešení těchto  nových situací. Chceme toto pojištění nabízet i jako službu zákazníkům jiných subjektů, například prostřednictvím bankovních nebo telekomunikačních společností,“ řekl Jan Čupa, generální ředitel AXA Assistance.

Právní ochrana v rámci služby Rodinný právník



S asistencí a řešením internetových rizik pomáhají právní specialisté AXA Assistance, kteří poskytují neustálou právní ochranu v rámci služby  „Rodinný právník“, ale například i klientům cestovního pojištění. Tito odborníci radí, ale i aktivně pomáhají v nejrůznějších případech internetové kriminality. Častým příkladem zneužití klientovy identity za účelem podvodu je například odcizení osobních informací a jejich následné využití k založení hotovostních úvěrů na klientovo jméno.

Dalším rizikem mohou být falešné e-shopy a internetové útoky, které se snaží získat přístup k internetovému bankovnictví a k finančním prostředkům. Nadále se jedná i o pomoc s odstraněním nepravdivých informací z internetu, které podvodně poškozují dobré jméno klienta. Specialisté z „Rodinného právníka“ dokážou ve specifických případech získat i vyplacení náhrady za nedoručené nebo poškozené zboží od nekale jednajícího elektronického obchodu.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

Zneužití nebo poškození identity?



Zneužití internetové identity nastává v případě, že třetí osoba neoprávněně použije na internetu identifikační či autorizační údaje pojištěného – například telefonní číslo, průkaz totožnosti, bankovní údaje nebo rodné číslo. Pokud pojištěnému vznikla škoda nebo jiná majetková újma, podniknou specialisté AXA Assitance právní kroky k ochraně klienta a případně poskytne odškodnění do výše limitu pojistné smlouvy. Pojištění chrání před falešným založením úvěru přes internet, při kterém překvapenému poškozenému za několik měsíců přijde upomínka o splácení. Pojišťovna se spojí s úvěrovou firmou a právní cestou falešný úvěr pomáhá ukončit.

Naopak poškození on-line identity znamená, že pojišťovna hají pověst pojištěného na internetu nebo sociálních sítích. Experti AXA Assistnace například zajišťují a hradí dodavatele služeb, jehož úkolem je odstranit či znesnadnit přístup k negativním informacím o poškozeném. Dále podniká kroky k hájení zájmů pojištěného vůči osobě, která negativní informace zveřejnila, i vůči vydavateli nebo web hostingové službě, na jejichž stránkách byly negativní informace zveřejněny. Za poškození on-line pověsti se považuje například pomluva, urážka nebo nezákonné vyzrazení informací o soukromém životě, např. zdravotní stav pojištěného.

Aktivní pomoc



Kromě neustálé právní asistence poskytuje pojištění i reálné právní zastoupení a úhradu souvisejících nákladů v případných sporech, které se dostanou před soud.  Koordinátor každého případu má k dispozici specialisty na danou oblast, kteří aktivně pomáhají vyřešit konkrétní problém. Jedná se o právníky, ale i IT specialisty na odcizení online identity, na řešení internetových podvodů a krádeží i na poškozování dobrého jména v internetovém prostředí.

Statistky



Z průzkumu AXA Assitance v souvislosti s problematikou internetové kriminality vyplývá:
  • Až 90 % lidí netuší, jak se bránit v případě odcizení identity. Celých 50 % uživatelů si přesto za posledních 12 měsíců nezměnilo přístupové heslo na žádném ze svých online účtů.
  • 62 % případů spotřebitelských sporů se týká nákupů přes internet.
  • Pouze 4 lidé z 10 kontrolují, jaké informace o nich na internetu kolují.
  • Až 7 z 10 uživatelů internetových služeb nedostatečně chrání své osobní údaje.
  • Přes 60 % uživatelů se necítí být dobře informováno o rizicích na internetu.
  • 40 % uživatelů se setkalo s e-maily, které se z nich snažily vylákat peníze nebo osobní data.


      
  


Související články:
Uzavíráme seriál o rizikovém životním pojištění. Výhody a nevýhody jednotlivých produktů na jednom místě

Seriál o rizikovém životním pojištění. Třetí díl analyzuje ActiveLife od AXA životní pojišťovny

Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?

U pojišťovny AXA je nyní možné zřídit pojištění občanské odpovědnosti online a se slevou

Jak AXA získává informace o spokojenosti klientů? Rozhovor s ředitelem úseku, který to má na starosti



všechny články
Dále v rubrice

Finanční produkt roku 2016 a Cena Finparády za rok 2016

Finanční produkt roku Finparáda.cz vyhlásila výsledky soutěže „Finparáda.cz - Finanční produkt roku 2016". Jde již o šestý ročník. V soutěži, do které jsou automaticky zařazeny všechny finanční produkty vybraných typů...

Časopis dTest informuje o důležitosti pojištění odpovědnosti za újmu

Politý notebook Časopis dTest přináší užitečné informace o pojištění odpovědnosti za újmu. České pojišťovací instituce nabízejí v této oblasti několik základních typů produktů, které reflektují Nový občanský zákoník..

Nízká venkovní teplota způsobuje více pojistných událostí. Co dělat v případě úrazu na chodníku?

Zima Operátoři klientských linek provozovaných pojišťovnami mají v současnosti mnohem více hovorů. Např. klientská linka Allianz pojišťovny eviduje o 40 procent víc majetkových škod, než je obvyklé. Důvod?...

Pojistné podvody v roce 2016: rostly podvody s úrazy a v cestovním pojištění, nepoctivce lákají stále i auta

Pojistné podvody V roce 2016 objemy pojistných podvodů opět rostly. Potvrzují to české pojišťovny, které o boji s tímto společenským neduhem pravidelně informují. Největší objem, a to téměř za půl miliardy korun...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


MONETA Money Bank
Expres půjčka od 5,9 %
MONETA Money Bank


Spořicí účet ING Konto
Přesuňte své úspory tam, kde se zhodnotí!
ING Bank


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz