Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Výsledky skupiny AXA v ČR a SR. Jak lze zlepšovat služby zákazníkům?

19.5.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva AXA
  


AXA pojišťovnaSkupina AXA ČR a SR dosáhla za minulý rok zisku 400 milionů Kč. Podle vedení skupiny to bylo možné díky růstu kvality a digitalizaci služeb. Stornovost klesla na 10 % a zvýšila se efektivita spojená s úsporou administrativních nákladů. V celkové struktuře produktů a služeb nadále roste význam segmentu rizikového životního a neživotního pojištění oproti spořícím a investičním produktům. Objem aktiv pod správou se zvýšil o 2 % na 111 miliard korun.


Hospodářský výsledek skupiny AXA v České republice a na Slovensku vzrostl o 60 % díky pokračující digitalizaci služeb a stále rostoucímu počtu spokojených zákazníků. Uvedl to 16. května na tiskové konferenci v Praze Sébastien Guidoni, finanční ředitel finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

„Dosažená výše 400 milionů korun je společným úspěchem všech našich týmů. Můžeme si být jistí, že úspěšně pokračujeme v transformaci naší společnosti, v rámci které jsme přehodnotili náš obchodní model a zaměřili se více na rozvoj nových platforem podporujících dlouhodobý růst. Investice z minulých let, především do neživotního pojištění, jsme úspěšně transformovali v zisk. Nejen že jsme v neživotním pojištění zaznamenali meziroční nárůst předepsaného pojistného o 12 %, ale navíc se nám podařilo poprvé od založení neživotní pojišťovny dosáhnout zisku. Myslím, že rok 2015 nejen proto můžeme považovat za jednoznačné potvrzení úspěšné cesty naší transformace,“ řekl Guidoni.

Generální ředitel skupiny AXA v ČR a SR Martin Vogl zdůraznil, že v současnosti není pro klienta tolik důležitý konkrétní produkt jako dobrá zkušenost s pojišťovnou ve všech fázích interakce klienta s pojišťovnou - od úvahy klienta o využití služeb dané pojišťovny, přes proces uzavření smlouvy, prvotní podpory, využívání služeb až po rozhodování o změně nebo obnově služeb.

Strategie Skupiny AXA v ČR a SR do roku 2017


Strategie skupiny AXA v ČR a SR
Autor: AXA
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =


Kromě rostoucí kvality prodeje má na dobré výsledky finanční skupiny AXA podle Gudioniho vliv i zlepšování efektivity zásluhou digitálních řešení především v oblasti distribuce. V roce 2015 byly dvě ze tří smluv zpracovány elektronicky, což představuje meziroční nárůst o 44 %. Projevuje se i zaměření na růst v oblasti rizikového životního a neživotního pojištění. Nový obchod v tomto segmentu vzrostl meziročně o 28 % a celkové pojistné o 19 %. Podíl rizikového životního a neživotního pojištění na celkové nové produkci AXA v roce 2015 tak překonal hranici 45 %, zatímco v roce 2011 to bylo pouze 7 %.

AXA v ČR a SR v číslech


Skupina AXA v ČR a SR v roce 2015 v číslech
Autor: AXA
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Jak v AXA přistupují ke zlepšování kvality svých služeb

  • Zeptali se svých zákazníků, jaké jsou jejich potřeby a názory vztahující se k pojištění
  • Na základě vstupu od zákazníků stanovili jednotlivé fáze, kterými klient prochází v průběhu jeho života – určili cestu zákazníka.
  • V každé fázi cesty porovnali očekávání klienta a názor klienta na fungování AXA v různých kontaktních bodech.
  • Takto identifikovali oblasti, kde by se měli změnit.
  • Zohlednili vnímání klienta, co je pro něj méně a vice důležité.
  • Nejdříve se zaměřili na tzv. momenty pravdy, kdy se utváří vztah mezi klientem a AXA. Typicky jde o okamžik, kdy má zákazník škodu a dělá si názor na kvalitu pojišťovny.
  • Konkrétním zlepšením, které se momentálně připravuje, je nový systém hlášení a sledování stavu pojistné události.


      
  



Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho

Obrázek: KB hokejsita Co Čech, to fanoušek. Bez nadsázky se dá říct, že fanouškovství mají Češi v krvi. Tři čtvrtiny z nás totiž někomu aktivně fandí, ať už konkrétnímu sportovci, národnímu týmu nebo...

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

Index termínovaných vkladů v dubnu

Obrázek: Termínoindex Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz