Nejlepší bankou byla vyhlášena Raiffeisenbank. Mezi pojišťovnami vedou Kooperativa a Česká pojišťovna
6.9.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna | |
Raiffeisenbank se oproti loňsku posunula o dvě příčky směrem nahoru a stala se Nejlepší bankou roku 2016. Životnímu pojištění kraluje Česká pojišťovna, neživotnímu Kooperativa pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2016 a Nejlepší pojišťovna 2016 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Výzkum zpracovává analytická agentura Datank.
Raiffeisenbank dosáhla ve výzkumu Nejlepší banka celkového vítězství především díky nadprůměrnému hodnocení v obou hlavních oblastech hodnocení, tedy jak z pohledu klienta, tak z pohledu akcionáře. V hospodaření se dokázala s jedinou výjimkou zlepšit ve všech sledovaných ukazatelích a skokem z bronzové příčky na stupínek nejvyšší přerušila vítězná banka čtyřletou nadvládu ČSOB a Komerční banky, které se tentokráte musely spokojit s druhým, respektive třetím místem. Finparáda každoročně vyhlašuje Finanční produkt roku - další ročník vyhodnotíme v lednu 2017 Raiffeisenbank je letos nejlepší mezi bankami Raiffeisenbank získala nejen hlavní bankovní titul, ale obhájila vítězství v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka. Oproti loňskému roku se bance podařilo zlepšit ve čtyřech ze sedmi hodnocených oblastí. Nejvýrazněji v písemných a telefonických reakcích na dotazy klientů. Banka boduje v nákladech spojených s běžnými účty, v úrokových sazbách i dostupnosti. Nejlepší neživotní pojišťovnou je Kooperativa K prvnímu místu v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2016 přispělo pojišťovně Kooperativa nejen nejlepší hodnocení z pohledu klienta, ale také dobré ekonomické zdraví. Vítězná pojišťovna má nejnižší poměr provozních nákladů a předepsaného pojistného. Mezi hodnocenými institucemi vede i v meziročním zvýšení tržního podílu. Výborný výsledek ve většině oblastí důležitých z pohledu klienta jí kromě celkového vítězství zajistil také zisk titulu Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2016. Mohou za to především nadprůměrné výsledky ve všech hodnocených oblastech a v neposlední řadě i příznivé ceny neživotního pojištění. Přehled neživotního pojištění najdete zde V oblasti životního pojištění kralovala Česká pojišťovna Titul Nejlepší životní pojišťovna 2016 získala Česká pojišťovna, která se dokázala ve většině sledovaných ukazatelů zlepšit a poskočit tak z druhého na první místo. Co se týče klientského pohledu, Česká pojišťovna tradičně boduje v dostupnosti a nabídce služeb. Vedle toho v ekonomických kritériích vyniká například v solventnosti a k těm lepším patří i v ukazatelích nákladovosti. Přehled životního pojištění najdete zde Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovnou 2016 se stala Generali pojišťovna. Dopomohly ji k tomu především nejlepší ceny životního pojištění a dostupnost produktové nabídky. K vítězství pomohla pojišťovně také stále se zlepšující komunikace s klientem. „Finanční ústavy jsou hodnoceny z pohledu klienta i akcionáře. Sledujeme cenové parametry, šíři produktové nabídky, dostupnost, e-mailovou a telefonickou komunikaci, celkový přístup ke klientovi a v neposlední řadě také hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti,“ dodala Gabriela Šamanová z analytické agentury Datank, která výzkum zpracovává. Nejlepší inovace opět vybírala veřejnost Samostatné inovátorské kategorie jsou jedinými kategoriemi výzkumu, kde nerozhodují data, ale o nejlepších novinkách finančních institucí rozhoduje veřejnost v on-line hlasování. V kategorii Bankovní inovátor 2016 zvítězila Československá obchodní banka s produktem COOL Karta. Ta přináší zjednodušení bankovnictví pro mladé, kteří žijí stále více ve světě chytrých telefonů a aplikací a jsou téměř neustále on‑line, ale také pro lidi, kteří z nejrůznějších důvodů potřebují oddělit určitou část peněz od svého běžného účtu - například kvůli nákupům přes internet, placení v zahraničí nebo jednoduše proto, že chtějí mít o části svých financí lepší přehled. Pojišťovacím inovátorem 2016 se pak stala Allianz pojišťovna. Její produkt Životní pojištění Rytmus risk. Pojištění je bez jakýchkoli poplatků, má variabilní nastavení pojistných částek pro všechny tři stupně invalidity a až dvakrát vyšší maximální dobu výplaty pro případ hospitalizace a pracovní neschopnosti. „Inovativnost tohoto produktu spočívá především v tom, že se pojišťovně podařilo totálně obrátit princip jeho konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že zatímco u „běžných“ produktů investičního životního pojištění je „spořící“ část součástí základního produktu (a je tedy neodpojistitelná), Rytmus má investiční složku ve formě volitelného připojištění. Klient, kterého zajímá jen pojištění rizik, tak nemusí sjednávat něco, co v podstatě ani nepotřebuje a pojištění se tak pro něj stává cenově přijatelnější,“ vysvětluje Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví, zprostředkování finančních produktů a člen Advisory boardu výzkumu. VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2016 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2016 NEJLEPŠÍ BANKA 2016 1. Raiffeisenbank 2. Československá obchodní banka 3. Komerční banka KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2016 1. Raiffeisenbank 2. Sberbank CZ 3. Komerční banka BANKOVNÍ INOVÁTOR 2016 1. Československá obchodní banka - COOL Karta NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016 1. Česká pojišťovna 2. Generali Pojišťovna 3. ČSOB Pojišťovna KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016 1. Generali Pojišťovna 2. Česká pojišťovna 3. Kooperativa pojišťovna NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016 1. Kooperativa pojišťovna 2. Česká pojišťovna 3. Česká podnikatelská pojišťovna KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2016 1. Kooperativa pojišťovna 2. Česká pojišťovna 3. ČSOB Pojišťovna POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2016 1. Allianz pojišťovna - Životní pojištění Rytmus risk bez absurdních poplatků
reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Proč si zřídit úrazové pojištění a jak ho vybrat?
Životní pojištění kryje rizika, se kterými se může člověk během svého života setkat. Před uzavřením životního pojištění je velmi důležité určit rizika, která chcete zajistit a podle toho zvolit vhodný produkt. Martin Pejsar radí, kdo si může pojištění sjednat...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho
Co Čech, to fanoušek. Bez nadsázky se dá říct, že fanouškovství mají Češi v krvi. Tři čtvrtiny z nás totiž někomu aktivně fandí, ať už konkrétnímu sportovci, národnímu týmu nebo...
|
Index termínovaných vkladů v dubnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...
|
všechny články v rubrice
|