U Allianz budete nově platit za povinné ručení nebo za havarijní pojištění podle najetých kilometrů
22.9.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva Allianz pojišťovny | |
Allianz začne od října nabízet povinné ručení podle počtu najetých kilometrů. Podle Allianz bude mít nejlevnější povinné ručení včetně pojištění skel pro nájezd do 10 tisíc kilometrů za rok. Důkazem počtu najetých kilometrů bude fotografie tachometru nebo návštěva na pobočce pojišťovny. Stejný způsob výpočtu pojistného se týká i havarijního pojištění.
Čím kratší dobu trávíte na silnicích, tím menšímu riziku se vystavujete. V Česku je hodně řidičů, kteří jezdí málo, ale svým pojišťovnám platí, jako by najezdili mnohokrát více. Tři čtvrtiny českých řidičů nenajezdí ročně více než 15 tisíc kilometrů. Allianz tento fakt vzala v potaz při konstrukci sazeb u svého autopojištění - pojistné začne počítat podle ujetých kilometrů. Do auta přitom není nutné montovat žádnou telematickou jednotku nebo GPS zařízení. Nemusíte tedy mít obavu ze sledování toho, kam jezdíte a kdy. Přehled autopojištění na trhu najdete zde reklama

|
 Nízká sazba povinného ručení v Allianz bude vyžadovat jen nahlášení stavu tachometru. Pro řidiče s nájezdem menším než 10 tisíc kilometrů za rok bude mít Allianz od října nejlevnější povinné ručení včetně pojištění skel i havarijní pojištění v ČR. „Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová (na snímku vpravo). Šoféři, kteří pravidelně nejezdí na daleké cesty, ale třeba jenom o víkendu na chalupu nebo na nákup či k příbuzným, na svém novém povinném ručení bezpochyby ušetří. A servis jim zůstane na stále stejné úrovni. Jak to bude fungovat? Variantu podle odhadu ročně ujetých kilometrů si v novém povinném ručení nastaví každý řidič hned na počátku sám a podle ročního zúčtování pak na ní buď nebude nic měnit, nebo mu Allianz peníze vrátí, pokud najede méně, či pojišťovně doplatí, protože toho najezdí víc. Důkazem bude fotografie tachometru nebo návštěva pobočky. Systém připomíná zálohové placení a vyúčtování u plateb za elektřinu nebo plyn. Podvodníky čekají výrazné sankce I u tohoto typu pojištění se však jistě najdou lidé, kteří se neubrání myšlence, zda by požadované údaje nešlo nějak zfalšovat. Také na to ale pojišťovna myslela a předem možné podvodníky varuje. „Na pokusy o podvod jsme připraveni. Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké,“ tvrdí ředitel oddělení právního a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman. Allianz má například k dispozici údaje od firmy CEBIA, která se zabývá prověřováním původu a historie vozidel a také velmi pokročilý software na analýzu fotografií. Do její databanky se sbíhají informace z dvou tisíc míst a údaj o stavu tachometru patří k těm základním. Pro Allianz však bude jediným, který ji bude zajímat.
všechny články | |
Dále v rubrice
Cena povinného ručení v březnu mírně klesla
Průměrná cena povinného ručení v březnu 2025 mírně klesla. Podle dat Broker Consulting POVIndexu se náklady na zákonné pojištění vozidla snížily o 86 korun a dosáhly průměrné hodnoty 7 653 Kč. Pokles zaznamenala i Praha a Benešov...
|
Plánujete hypotéku? Nepodceňte rizika, pojištění a finanční rezervu
Zájem o hypotéky opět roste. S klesajícími sazbami a větším optimismem na trhu se stále více lidí odhodlává ke koupi vlastního bydlení. Jenže právě v těchto chvílích je důležité nepodlehnout euforii a počítat i s méně příznivými scénáři. Co když přijde výpadek příjmu?
|
Snížená soběstačnost promění život celé rodiny. Kde získat finance na odpovídající péči?
V České republice žije přes 360 000 lidí závislých na pomoci druhých. Tento počet se podle odhadů v příštích čtyřech desetiletích až ztrojnásobí. Stárnutí populace, ale i závažné nemoci nebo úrazy mohou během chvíle proměnit život celé rodiny. Většina lidí...
|
Pillow: moderní pojišťovna pro chytré klienty
Jediná pojišťovna v Česku, která se o svůj zisk dělí se svými klienty půl na půl. Pojišťovna, která deklaruje že přináší srozumitelné pojištění bez skrytých podmínek, háčků, limitů a nesmyslných výluk. Jak vidí Pillow odborníci...
|
všechny články v rubrice
|