Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jaké jsou dopady nejnovějších technologií do života lidí. Nejvíce nás oslovují chytré mobilní telefony

27.9.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Master Card
  


Mobilní telefonChytrý telefon se podle společnosti MasterCard stal nejoblíbenějším zařízením současnosti, a to nejen v Evropě, ale i v ČR. Postoje k digitálním technologiím odhaluje nová studie společnosti Mastercard o vlivech inovací na lidský život. Mezi výsledky analýzy lze zařadit i skutečnost, že 90 % lidí na celém světě používá svůj chytrý mobilní telefon nejvíce ze všech zařízení, která jsou jim k dispozici.


Přes 90 % spotřebitelů po celém světě používá svůj chytrý telefon více než jakékoli jiné zařízení. To odhalila nová Studie společnosti Mastercard o vlivech inovací. I v Česku dává nejvíce - 84 % uživatelů - přednost chytrým telefonům před dalšími možnostmi, jako jsou stolní počítače (78 %), laptopy (58 %) nebo tablety (53 %).

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více


Většina lidí nechce pro přístup k zařízení zadávat PIN



Spotřebitelé by také celosvětově raději využívali biometrické technologie než kódy PIN, pokud jde o placení, uvádějí, že by dali přednost rozpoznávání otisků prstů. V Česku považuje 57 % oslovených spotřebitelů biometrické ověření plateb za bezpečné, i když je používají pouhá tři procenta z nich.

Mobil využíváme v Česku 4 hodiny denně



Převažující část českých respondentů (86 %) se dále domnívá, že digitální služby budou stále významnější součástí našeho života a budou se týkat ještě větší části populace než nyní. Se současným stavem digitalizace je spokojeno 57 % dotazovaných Čechů. Z průzkumu také vzešlo, že Češi používají své chytré telefony čtyři hodiny denně. Nadpoloviční většina lidí v Česku by dala přednost mobilnímu telefonu v případě, kdy by nemohla používat tradiční plastové platební karty. A 58 % uživatelů v ČR má zkušenosti s mobilním placením.

„Naše studie, zveřejněná v rámci Mastercard spotřebitelského a inovačního fóra v Budapešti, potvrzuje, že spotřebitelé opravdu hodně chtějí používat své chytré telefony. Mnozí jsou vlastně již teď připraveni s tím začít. Po desetiletí byly platební karty jedinou rozumnou alternativou hotovosti, ale spotřebitelé jasně uvádějí, že chtějí digitální inovace ve všech oblastech života,“ říká Ann Cairnsová, prezidentka pro mezinárodní trhy společnosti Mastercard.

„Průzkum ukazuje, že rozvíjející se regiony mají tendenci k většímu optimismu, pokud jde o to, jak jim digitální technologie mohou pomoci zlepšit život. Je to přirozené, protože lidé ve vysoce rozvinutých zemích již mají k nejmodernějším technologiím přístup, a proto si nemusí technologie spojovat se zlepšením života, nebo se již setkali s některými možnými negativními vlivy,“ říká Carsten Sorensen, docent v oboru digitální technologie na Londýnské vysoké škole ekonomie a politických věd.

Lidé na ekonomicky vyspělém Západě jsou více konzervativní


 
V rámci Studie společnosti Mastercard o vlivech inovací bylo provedeno šetření na vzorku 23 000 spotřebitelů ve 23 různých zemích v Evropě, Africe a na Středním východě zaměřené na jejich postoj k digitálním technologiím. Zjistila, že zatímco v Africe a na Středním východě přes 70 % respondentů uvedlo, že jsou připraveni platit pomocí chytrých telefonů, v západní Evropě mají s pouhými dvěma pětinami (40 %) ještě co dohánět. Na otázku ohledně nových způsobů placení však spotřebitelé ve všech regionech zvolili chytrý telefon jako alternativu platební karty.

O výzkumu

Studie společnosti Mastercard o vlivech inovací zkoumala vnímání digitalizace a jejích dopadů na společnost, osobní preference při používání digitálních technologií při placení a ověřování plateb. Rovněž ukázal, jak respondenti odolávají nebo jak jsou ochotni přijímat a aktivně využívat digitální technologie. Průzkum zadala společnost Mastercard a provedla společnost IPSOS Research v létě 2016. V rámci průzkumu byly shromažďovány údaje od internetových uživatelů s bankovními účty ve věku 20–50 let ve 4 světových regionech, v nichž Mastercard působí: západní Evropa (země: Francie, Německo, Itálie, Švédsko a Spojené království); střední a východní Evropa (země: Rakousko, Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Maďarsko, Izrael, Polsko, Rumunsko, Srbsko a Slovensko); Rusko, Turecko* a Ukrajina* a Střední východ a Afrika (země: Egypt*, Keňa*,  Saúdská Arábie, Jihoafrická republika* a Spojené arabské emiráty. V zemích označených * jsou v průzkumu zastoupeni internetoví uživatelé, zatímco ve všech ostatních zemích celá populace. Struktura vzorku: N=1000 respondentů na zemi, reprezentativní vzorek městské populace ve věku 20–50 let používající internet, podle pohlaví, věku a regionu. Metodika: online dotazníky prostřednictvím přístupového panelu IPSOS. Dotazník: 20minutový online dotazník.

Video: Dopady inovací
Autor: MasterCard



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Online účet založíte jak pro firmu, tak i pro děti

Obrázek: Muž u notebooku Pro koho je možné založit účet online? Kromě klasické nabídky pro fyzické osoby umožňuje od poloviny března Raiffeisenbank zakládat účty online právnickým osobám. Dále mohou klienti mBank otevřít běžný účet pro své děti bez nutnosti navštívit pobočku...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz