Zaparkované auto na parkovišti: Pojišťovna tvrdila, že se nehoda stala jinak
7.5.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Když dojde k nehodě na parkovišti a majitel vozidla má to štěstí, že zná viníka nehody, ještě nemá vyhráno. Je totiž pravděpodobné, že pojišťovna bude tvrdit, že k nabourání vozidla nedošlo popsaným způsobem. Podobný případ se stal i panu Petrovi, který se s pojišťovnou viníka nakonec musel i soudit. Dle právníka Petra Nováka se bohužel zdaleka nejedná o ojedinělý případ. Přinášíme vám další ze skutečných případů, které se staly klientům společnosti Vaše nároky.cz.
Pan Petr si v roce 2013 nechal na parkovišti přes noc zaparkované auto. Jelikož byla zima a auto bylo zasněžené, jiný řidič, který v noci jel autem okolo, si jej nestihl včas všimnout, nedobrzdil a do auta pana Petra narazil. Jelikož se jednalo o poctivého pána, na druhý den pana Petra dohledal a popsal mu, jak se nehoda v noci stala. Z těchto důvodů případ neřešila policie a nebyli k dispozici ani žádní další svědci škodné události. Nabídku autopojištění najdete zde Pan Petr tedy vše řešil s viníkem nehody, který svou vinu nerozporoval, a uplatnil u pojišťovny viníka nárok na náhradu škody, která mu vznikla na jeho vozidle. Pojišťovna panu Petrovi poslala dopis, že škodnou událost zaznamená likvidátor, který následně vše zdokumentuje. Klient poté i několikrát sám pojišťovnu kontaktoval a vždy byl jejími pracovníky ujištěn, že veškeré podklady jsou v pořádku. Pan Petr se proto nestačil divit vyjádření pojišťovny, když mu po nějakém čase oznámila, že vyplacení pojistného plnění zamítá. Tvrdila, že uvedeným způsobem nemohla škoda vzniknout a že z toho důvodu nemá klient na náhradu škody nárok. „Dospěli jsme k závěru, že rozsah poškození na postiženém vozidle neodpovídá popsanému mechanizmu vzniku škody a k dopravní nehodě nemohlo z technického hlediska vůbec dojít,“ argumentovala ve vyjádření pojišťovna viníka. Pan Petr se nicméně nenechal odbýt a pojišťovnu ještě několikrát kontaktoval, bohužel bez úspěchu, pojišťovna trvala na svém stanovisku. Poškozený řidič dokonce i pojišťovnu žádal o rekonstrukci nehody, na to mu však pojišťovna sdělila, že vozidlo viníka bylo sešrotováno, a proto není možné rekonstrukci provést. Pan Petr se proto v roce 2014 obrátil na právníka Petra Nováka z Vaše nároky.cz. reklama

|
 Právník Novák přijal případ k řešení a zaslal protistraně předžalobní výzvu. Ve výzvě advokát po pojišťovně požadoval zdůvodnění, jak dospěla k závěru, že škoda nemohla vzniknout. Protistrana však na předžalobní výzvu nereagovala, a proto v roce 2015 podal právník po domluvě s panem Petrem na pojišťovnu žalobu. Soud trval více než dva roky, kdy proběhlo několik soudních jednání. Soud nakonec skončil na začátku roku 2018 smírem obou stran. Pojišťovna panu Petrovi proplatila 15 000 Kč a uhradila také soudní náklady. „Bohužel se nejedná o ojedinělý případ. Mnoho poškozených řidičů řeší problém, že jim pojišťovna odmítá uhradil pojistné plnění z důvodu, že škoda údajně neodpovídá popsanému ději. Paradoxně jsou tak často postiženi ti, kteří nehodu nezpůsobili,“ uzavírá právník Petr Novák z Vaše nároky.cz. O společnosti Vaše nároky.cz Společnost Vaše nároky.cz zajišťuje finanční odškodnění, na které má občan nárok v případě, že se stal obětí nepoctivého či nekalého jednání obchodníků, zaměstnavatelů, institucí nebo státu. V rámci svých služeb bere na svá bedra veškeré soudní i advokátní náklady, přičemž provizi ve výši 5 až 25 procent si nárokuje pouze v případě pro klienta úspěšně vyřešeného sporu. Její pomoc je tedy dostupná všem občanům, kteří se díky ní mohou dovolávat svého nároku beze strachu z vysokých nákladů a zároveň také bez obav z časové a administrativní náročnosti. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Cestování s mazlíčkem: Průvodce cestovním pojištěním pro zvířata
Dovolená s pejskem či kočičkou? Stále více Čechů cestuje do zahraničí se svými čtyřnohými společníky. Taková cesta však vyžaduje důkladnou přípravu – od pasu přes očkování až po cestovní pojištění pro mazlíčky. Veterinární péče v cizině totiž dokáže...
|
Pojištění dlouhodobé péče: Kdy a jak pojišťovna plní?
Ztráta soběstačnosti může přijít náhle a s sebou přináší jak fyzickou, tak značnou finanční zátěž pro jednotlivce i jejich blízké. Pojištění dlouhodobé péče je řešením, jak se připravit a zajistit si důstojný život i s potřebou cizí pomoci. Zjistěte, kdy a za jakých podmínek...
|
Produktové novinky bank v červnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu června letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, mBank...
|
Pojištění domácnosti: Co nabízí český trh a proč se nevyplatí podceňovat ochranu svého majetku
Ať už bydlíte ve vlastním bytě, rodinném domě, nebo máte chatu, garáž či jiný objekt, stále více se ukazuje, že kvalitní pojištění není luxusem, ale nutností. Požár, vytopení, vichřice nebo krádež se totiž neptají. Podívejme se na aktuální nabídky českých pojišťoven...
|
všechny články v rubrice
|