Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Žebříček spokojenosti s penzijními fondy

26.3.2012  |  Zdeněk Bubák


Z výsledků prosincového průzkumu společnosti Ipsos, který mapoval úroveň služeb českých penzijních fondů z hlediska množství kontaktů s klientem a jejich celkové spokojenosti, se na špici žebříčku spokojenosti zákazníků aktuálně nacházel ING Penzijní fond. Z hlediska pravidelného kontaktování klientů uspěl nejlépe ČSOB Penzijní fond Stabilita. Vítězství za celkovou spokojenost si odnesl Penzijní fond Allianz a na dalších místech se umístily Penzijní fond České spořitelny a ING Penzijní fond.


Všechny články k penzijní reformě na Finparádě.cz jsou zde.

Chcete se více vyznat v penzijní reformě? Čtete zde.

Zákazníci penzijních fondů považují za ideální, když je alespoň jednou ročně penzijní fond kontaktuje a společně s nimi reviduje stávající smlouvu, prozradil průzkum spokojenosti klientů s finančními institucemi realizovaný výzkumnou agenturou Ipsos. Z tohoto pohledu pak vyšel nejlépe ING Penzijní fond. Více než polovina jeho klientů uvedla (51 %), že byli někdy v průběhu smlouvy fondem kontaktováni. „Medailové“ pozice v tomto směru získaly Penzijní fond České pojišťovny a Penzijní fond AXA se 41 %, resp. 37 %.

Frekvence kontaktování svých klientů ze strany penzijních fondů


Zdroj: výzkum Ipsos,prosinec 2011, n=573

„Pravidelný kontakt s finanční institucí klienti považují za prioritní součást kvalitního klientského servisu. Pokud jsou finanční institucí proaktivně kontaktováni, je to pro ně signál, že pro ni nejsou jen číslem, ale osobou, která je pro ně významná. A toho si cení,“ uvedl k výsledkům průzkumu Tomáš Macků z výzkumné agentury Ipsos a dodává: „Kromě toho by ale česká populace uvítala v nabídce „svých“ institucí více bonusů a zejména lepší zhodnocení vložených prostředků.“

Dle výsledků výzkumu je pro klienty dalším důležitým ukazatelem férovost, poskytování individuální péče a projevování zájmu. Z hlediska celkové spokojenosti klientů byl nejúspěšnější Penzijní fond společnosti Allianz (81%), na druhém místě se umístil Penzijní fond České spořitelny (80%) a třetí místo obsadil ING Penzijní fond (spokojeno bylo 76% jeho zákazníků).

Informace o výzkumu

Výzkum realizoval Ipsos Tambor pro společnost ING Penzijní fond v průběhu prosince 2011. Sběr dat probíhal prostřednictvím on-line panelu respondentů společnosti Ipsos Tambor. Celkem se výzkumu zúčastnilo 573 respondentů z celé ČR, kteří v současnosti mají životní pojištění a současně mají sjednáno penzijní připojištění u různých fondů. Respondenti hodnotili svoji celkovou spokojenost s jednotlivými fondy a také s klientským servisem a péčí, kterou jim tyto fondy poskytují.

Porovnejte si penzijní fondy zde.




    



Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Porovnání podílových fondů. Který je nejvýnosnější, jaké si účtují poplatky? - zde




všechny články
Dále v rubrice

Jaké nabízí odměny banky v květnu?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Air Bank nabízí svět výhod Unity. Česká spořitelna a UniCredit Bank vám dá odměnu za půjčku. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v květnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku.

Žebříček běžných účtů v květnu. Nově je hodnocen i účet od Partners Banky

Obrázek: Žebříček Finparády Žebříček běžných účtů v květnu. Nově jsme do hodnocení zařadili i běžné účty od Partners Banky. První místo obhájila MONETA Money Bank, druhé místo patří České spořitelně a na třetím místě je Komerční banka. Jaké je další pořadí?

Přehled dluhopisů na Finparádě za měsíc duben

Obrázek: Ilustrace robo advisor Dluhopis, nebo také obligace či bond, je druh cenného papíru, který je pro investory jednou z možností zhodnocení peněz a pro vydavatele možností, jak si výhodně zajistit dlouhodobější zdroj financování. Na Finparádě se zaměřujeme na dluhopisy...

Koupili jste si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Obrázek: Nákup na Eshopu Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz