Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Dvě třetiny Čechů by rádo změnilo banku! Proč to neudělají?

2.7.2012  |  Zdeněk Bubák


Společnost Ernst & Young provedla průzkum mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky zaměřený na spokojenost klientů s bankami. Z průzkumu vyplynulo, že Češi se svými bankami nejsou spokojeni. Jen 27 % českých respondentů si myslí, že banka přizpůsobuje své služby jejich potřebám. 63 % českých klientů by bylo dokonce ochotno zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí. 7 z 10 českých klientů je pak kvůli výši poplatků svou banku ochotno změnit. Výsledek je neočekávaný vzhledem k realitě, která nenasvědčuje příliš velké ochotě klientů měnit banku. Zřejmě klienti v Česku by sice rádi banku změnili, ale pokládají to za příliš náročné. Přitom tzv. Kodex mobility, který vydala Česká bankovní asociace, jim umožňuje jednoduše banku změnit, a to dokonce tak, že předají žádost nové bance a ta převod účtu již zajistí. Banku však pomocí Kodexu mobility nezměníte, pokud u ní čerpáte úvěr nebo byste chtěli převést podnikatelský účet. Na tyto případy se Kodex mobility nevztahuje. O zkušenostech s Kodexem mobility u Air Bank více zde.

Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

  • 69 % českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům
  • Čeští klienti by chtěli za svou věrnost bance kvalitnější služby (86 %) a nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %)
  • 73 % českých klientů bank není přesvědčeno, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám
„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Chceme jednodušší strukturu poplatků volají zoufalí klienti!

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti střední a východní Evropy). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Slevy za věrnost přímo od banky - to se nám líbí

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).




    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Aplikace Revolut je lákavá pro čím dál tím více mladých zákazníků po celém světě

Obrázek: Aplikace Revolut pro mladé Aplikaci Revolut <18 nyní používají více než 2 miliony mladých zákazníků po celém světě a po zahrnutí opatrovníků činí počet uživatelů celkově více než 3,5 milionu. V České republice vzrostl počet uživatelů <18 za poslední rok o 67 %...

Jaké nabízí odměny banky v květnu?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Air Bank nabízí svět výhod Unity. Česká spořitelna a UniCredit Bank vám dá odměnu za půjčku. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v květnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku.

Žebříček běžných účtů v květnu. Nově je hodnocen i účet od Partners Banky

Obrázek: Žebříček Finparády Žebříček běžných účtů v květnu. Nově jsme do hodnocení zařadili i běžné účty od Partners Banky. První místo obhájila MONETA Money Bank, druhé místo patří České spořitelně a na třetím místě je Komerční banka. Jaké je další pořadí?

Online účet založíte jak pro firmu, tak i pro děti

Obrázek: Muž u notebooku Pro koho je možné založit účet online? Kromě klasické nabídky pro fyzické osoby umožňuje od poloviny března Raiffeisenbank zakládat účty online právnickým osobám. Dále mohou klienti mBank otevřít běžný účet pro své děti bez nutnosti navštívit pobočku...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz