Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna má za první rok 1 200 členů, její pojistky jsou levnější, protože se členové chovají zodpovědně

16.2.2017  |  Iva Korgerová, zpráva PKP
  
  


Prvni klubova pojistovnaPRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna stojí na principu sdílené ekonomiky. Nejdříve se vybere pojištění od všech členů a pak, dojde-li k pojistné události, se z těchto peněz škoda zaplatí, a 75% zisku se vrátí zpět ke členům. Pojišťovna má za sebou rok ostrého provozu. Počet škod je ve srovnání s trhem nižší a proto mohou být nízké i ceny pojistek. Dle PKP její členové v roce 2016 zaplatili zhruba o 42 procent méně než klienti jiných pojišťoven.


Občasné škodě se člověk nevyhne. Zatímco klienti tradičních pojišťoven často usilují, aby pojistku „vyždímali“ do poslední koruny, první rok provozu PKP ukazuje, že členové pojišťovny vystavěné na principech sdílené ekonomiky se chovají výrazně jinak. Protože pojišťovna spravuje jejich společný majetek a 75 procent zisku na konci roku rozděluje zpět, členové akceptují s tím spojené principy. Třeba to, že úrazové pojištění má pomoci v problémech, ale není to bolestné například za naražené koleno. Nebo fakt, že společně s odřeným blatníkem si nenechám z pojistky opravit také před půl rokem promáčknuté dveře a jako bonus do ceny opravy po dohodě se servisem schovám i nové pneumatiky.




„Lidé přirozeně využívají možnosti, které mají. Klienti velkých pojišťoven tak vedou se svým pojistitelem souboj o peníze, které zaplatili. V peer-to-peer pojišťovně mají členové uložený vlastní společný majetek. Máme tedy zcela jiný, partnerský vztah,“ vysvětluje Marek Orawski, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny  

P2P Pojisteni

Pojišťovna uvádí, že je až o 40 % levnější než konkurence



Míra škodních událostí je nízká. Měří se jejich počtem na stovku uzavřených pojistek. Zatímco průměr trhu je 8,24 pojistných událostí na sto pojistek, v případě PKP je to pouze 1,6 - tedy číslo více než pětkrát nižší. Díky tomu členové pojišťovny za rok 2016 dostali zpět v průměru 42 % z pojistného, které zaplatili. To znamená, že průměrná cena pojištění PKP je u různých druhů pojistek zhruba o 40 % nižší proti druhé nejlevnější nabídce na trhu a přibližně o 60 % nižší ve srovnání s tržním průměrem. Průměrná cena povinného ručení za VW Passat 2,0 TDI z roku 2012 tak například za rok 2016 u PKP činila 1766 Kč, zatímco druhá nejlevnější nabídka na trhu se pohybuje kolem 3 000 Kč. Modelová čtyřčlenná rodina, která si u PKP zřídí povinné ručení a havarijní pojištění, pojištění domácnosti a úrazové pojištění, by tak za rok 2016 zaplatila zhruba 12 500 Kč. Poskládáním jiných nejlevnějších nabídek na trhu by se dostala minimálně přes 20 000 Kč. Taková kombinace je však v podstatě nemožná, protože rodina by musela neustále hlídat nejlevnější nabídky a musí počítat s výpovědními lhůtami. Reálný náklad v případě levného pojištění nakupovaného online se tak dostává spíše ke třiceti tisícům.  

PKP neinvestuje do marketingu a plánuje další růst



PKP v roce 2016 rostla podle plánu organickým způsobem, bez investic do marketingových kampaní. Na konci roku měla 1 042 členů, dnes již přes 1 200. Hlavním motorem růstu je doporučování od současných členů. Majoritním akcionářem a investorem pojišťovny je finanční skupina RSJ. „PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je náš dlouhodobý investiční záměr. Chceme na pojistný trh přinést změnu a podle plánu sem budeme i v dalších letech investovat,“ vysvětluje Libor Winkler, řídící partner finanční skupiny RSJ.

„První rok sloužil především k ověření, zda bude fungovat partnerský vztah mezi pojišťovnou a jejími členy. To se jednoznačně potvrdilo. Letos chceme trochu víc šlápnout na plyn a dále růst. Stále však platí, že nehodláme utrácet peníze členů na drahý marketing a obchodní zástupce. Naším cílem v roce 2017 je dostat se na vyšší jednotky tisíc členů,“ shrnuje Marek Orawski.
 
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


      
  


Související články:
O kolik se zdraží povinné ručení v roce 2019? Nejrizikovějším řidičům až o 80 %

Není lyžování jako lyžování, aneb na co pojišťovny pohlížejí jako na riziko

Finanční předsevzetí, se kterými v novém roce ušetříte

Kuriozní příběhy klientů na cestách, jak je zachytila pojišťovna

Šest tipů, jak bezpečně na finanční aplikace



všechny články
Dále v rubrice

O kolik se zdraží povinné ručení v roce 2019? Nejrizikovějším řidičům až o 80 %

Povinné ručení Povinné ručení v roce 2019 opět zdraží. Do jeho ceny se promítnou vyšší náklady za likvidaci škod, ceny náhradních dílů, růst mezd i vyšší lékařské výlohy. Nejrizikovější klienti si na povinném ručení připlatí...

Není lyžování jako lyžování, aneb na co pojišťovny pohlížejí jako na riziko

Lyžování Pokud pojedete ve zbytku zimy lyžovat do zahraničí, nezapomeňte na cestovní pojištění. U adrenalinových zážitků na horách je však třeba počítat s příplatkem. Které sportovní aktivity můžete...

Finanční předsevzetí, se kterými v novém roce ušetříte

Penize Finance jsou jednou z věcí v životě, kterou je dobré mít pod kontrolou. To se nám ale ne vždy daří. Proto také patří lepší hospodaření s penězi mezi nejčastější předsevzetí, která si dáváme do nového roku...

Kuriozní příběhy klientů na cestách, jak je zachytila pojišťovna

Pyramida Podívejte se, co vše se může lidem stát na cestách. Přinášíme vám kuriozní příběhy klientů ERV Evropské pojišťovny, se kterými se s námi tato pojišťovna podělila. Lidé se setkávají se zlodějskými...

všechny články v rubrice










   
 
Termínovaný vklad NEY
Úroková sazba až 3,4 % ročně
NEY spořitelní družstvo


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank


mKonto Business
Účet pro podnikatele, který máte rádi
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz