Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna má za první rok 1 200 členů, její pojistky jsou levnější, protože se členové chovají zodpovědně

16.2.2017  |  Iva Korgerová, zpráva PKP
  
  


Prvni klubova pojistovnaPRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna stojí na principu sdílené ekonomiky. Nejdříve se vybere pojištění od všech členů a pak, dojde-li k pojistné události, se z těchto peněz škoda zaplatí, a 75% zisku se vrátí zpět ke členům. Pojišťovna má za sebou rok ostrého provozu. Počet škod je ve srovnání s trhem nižší a proto mohou být nízké i ceny pojistek. Dle PKP její členové v roce 2016 zaplatili zhruba o 42 procent méně než klienti jiných pojišťoven.


Občasné škodě se člověk nevyhne. Zatímco klienti tradičních pojišťoven často usilují, aby pojistku „vyždímali“ do poslední koruny, první rok provozu PKP ukazuje, že členové pojišťovny vystavěné na principech sdílené ekonomiky se chovají výrazně jinak. Protože pojišťovna spravuje jejich společný majetek a 75 procent zisku na konci roku rozděluje zpět, členové akceptují s tím spojené principy. Třeba to, že úrazové pojištění má pomoci v problémech, ale není to bolestné například za naražené koleno. Nebo fakt, že společně s odřeným blatníkem si nenechám z pojistky opravit také před půl rokem promáčknuté dveře a jako bonus do ceny opravy po dohodě se servisem schovám i nové pneumatiky.




„Lidé přirozeně využívají možnosti, které mají. Klienti velkých pojišťoven tak vedou se svým pojistitelem souboj o peníze, které zaplatili. V peer-to-peer pojišťovně mají členové uložený vlastní společný majetek. Máme tedy zcela jiný, partnerský vztah,“ vysvětluje Marek Orawski, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny  

P2P Pojisteni

Pojišťovna uvádí, že je až o 40 % levnější než konkurence



Míra škodních událostí je nízká. Měří se jejich počtem na stovku uzavřených pojistek. Zatímco průměr trhu je 8,24 pojistných událostí na sto pojistek, v případě PKP je to pouze 1,6 - tedy číslo více než pětkrát nižší. Díky tomu členové pojišťovny za rok 2016 dostali zpět v průměru 42 % z pojistného, které zaplatili. To znamená, že průměrná cena pojištění PKP je u různých druhů pojistek zhruba o 40 % nižší proti druhé nejlevnější nabídce na trhu a přibližně o 60 % nižší ve srovnání s tržním průměrem. Průměrná cena povinného ručení za VW Passat 2,0 TDI z roku 2012 tak například za rok 2016 u PKP činila 1766 Kč, zatímco druhá nejlevnější nabídka na trhu se pohybuje kolem 3 000 Kč. Modelová čtyřčlenná rodina, která si u PKP zřídí povinné ručení a havarijní pojištění, pojištění domácnosti a úrazové pojištění, by tak za rok 2016 zaplatila zhruba 12 500 Kč. Poskládáním jiných nejlevnějších nabídek na trhu by se dostala minimálně přes 20 000 Kč. Taková kombinace je však v podstatě nemožná, protože rodina by musela neustále hlídat nejlevnější nabídky a musí počítat s výpovědními lhůtami. Reálný náklad v případě levného pojištění nakupovaného online se tak dostává spíše ke třiceti tisícům.  

PKP neinvestuje do marketingu a plánuje další růst



PKP v roce 2016 rostla podle plánu organickým způsobem, bez investic do marketingových kampaní. Na konci roku měla 1 042 členů, dnes již přes 1 200. Hlavním motorem růstu je doporučování od současných členů. Majoritním akcionářem a investorem pojišťovny je finanční skupina RSJ. „PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je náš dlouhodobý investiční záměr. Chceme na pojistný trh přinést změnu a podle plánu sem budeme i v dalších letech investovat,“ vysvětluje Libor Winkler, řídící partner finanční skupiny RSJ.

„První rok sloužil především k ověření, zda bude fungovat partnerský vztah mezi pojišťovnou a jejími členy. To se jednoznačně potvrdilo. Letos chceme trochu víc šlápnout na plyn a dále růst. Stále však platí, že nehodláme utrácet peníze členů na drahý marketing a obchodní zástupce. Naším cílem v roce 2017 je dostat se na vyšší jednotky tisíc členů,“ shrnuje Marek Orawski.
 
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


      
  


Související články:
Odškodnění za úraz na chodníku? Průměrná výše nároku v roce 2019 byla 56 370 korun

Znáte specifika havarijního pojištění a povinného ručení?

Pět tipů jak se pojistit na sjezdovku

Pojišťovna AXA v Česku končí. Její aktivity přebírá UNIQA pojišťovna

Pojistné podvody v roce 2019



všechny články
Dále v rubrice

Odškodnění za úraz na chodníku? Průměrná výše nároku v roce 2019 byla 56 370 korun

Obrázek: Chodník se sněhem Za úraz na chodníku, který byl způsoben kvůli závadě ve schůdnosti, má poškozený občan nárok na odškodnění ze strany majitele komunikace, kterým je zpravidla obec. V roce 2019 činil průměrný nárok...

Znáte specifika havarijního pojištění a povinného ručení?

Obrázek. Auto Pojištění automobilu je základ, který nám dokáže ušetřit mnoho nepříjemností. V případě, že způsobíte nehodu, škoda nepůjde za vámi, ale část zodpovědnosti převezme pojišťovna. I přesto brázdí české...

Pět tipů jak se pojistit na sjezdovku

Obrázek: Lyžování Tuzemská zima letos zatím milovníky zimních sportů moc nepotěšila, sněhu je na našich horách nejméně za 20 let. O to více vyrážejí Češi na zahraniční sjezdovky. Většina lidí, kteří vyjedou...

Pojišťovna AXA v Česku končí. Její aktivity přebírá UNIQA pojišťovna

Obrázek: AXA AXA pojišťovna opouští trhy Česka, Slovenska a Polska. Dceřinné společnosti AXA v uvedených zemích kupuje koncern UNIQA. Mezi oběma mezinárodními pojišťovnacími domy tak dojde k výměně...

všechny články v rubrice










   
 
Banka Creditas
Finanční společnost roku 2019
Banka Creditas


Allianz - Produkt roku 2019
Allianz Život a Allianz cestovní pojištění
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz