Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna má za první rok 1 200 členů, její pojistky jsou levnější, protože se členové chovají zodpovědně

16.2.2017  |  Iva Korgerová, zpráva PKP
  
  


Prvni klubova pojistovnaPRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna stojí na principu sdílené ekonomiky. Nejdříve se vybere pojištění od všech členů a pak, dojde-li k pojistné události, se z těchto peněz škoda zaplatí, a 75% zisku se vrátí zpět ke členům. Pojišťovna má za sebou rok ostrého provozu. Počet škod je ve srovnání s trhem nižší a proto mohou být nízké i ceny pojistek. Dle PKP její členové v roce 2016 zaplatili zhruba o 42 procent méně než klienti jiných pojišťoven.


Občasné škodě se člověk nevyhne. Zatímco klienti tradičních pojišťoven často usilují, aby pojistku „vyždímali“ do poslední koruny, první rok provozu PKP ukazuje, že členové pojišťovny vystavěné na principech sdílené ekonomiky se chovají výrazně jinak. Protože pojišťovna spravuje jejich společný majetek a 75 procent zisku na konci roku rozděluje zpět, členové akceptují s tím spojené principy. Třeba to, že úrazové pojištění má pomoci v problémech, ale není to bolestné například za naražené koleno. Nebo fakt, že společně s odřeným blatníkem si nenechám z pojistky opravit také před půl rokem promáčknuté dveře a jako bonus do ceny opravy po dohodě se servisem schovám i nové pneumatiky.




„Lidé přirozeně využívají možnosti, které mají. Klienti velkých pojišťoven tak vedou se svým pojistitelem souboj o peníze, které zaplatili. V peer-to-peer pojišťovně mají členové uložený vlastní společný majetek. Máme tedy zcela jiný, partnerský vztah,“ vysvětluje Marek Orawski, předseda představenstva PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovny  

P2P Pojisteni

Pojišťovna uvádí, že je až o 40 % levnější než konkurence



Míra škodních událostí je nízká. Měří se jejich počtem na stovku uzavřených pojistek. Zatímco průměr trhu je 8,24 pojistných událostí na sto pojistek, v případě PKP je to pouze 1,6 - tedy číslo více než pětkrát nižší. Díky tomu členové pojišťovny za rok 2016 dostali zpět v průměru 42 % z pojistného, které zaplatili. To znamená, že průměrná cena pojištění PKP je u různých druhů pojistek zhruba o 40 % nižší proti druhé nejlevnější nabídce na trhu a přibližně o 60 % nižší ve srovnání s tržním průměrem. Průměrná cena povinného ručení za VW Passat 2,0 TDI z roku 2012 tak například za rok 2016 u PKP činila 1766 Kč, zatímco druhá nejlevnější nabídka na trhu se pohybuje kolem 3 000 Kč. Modelová čtyřčlenná rodina, která si u PKP zřídí povinné ručení a havarijní pojištění, pojištění domácnosti a úrazové pojištění, by tak za rok 2016 zaplatila zhruba 12 500 Kč. Poskládáním jiných nejlevnějších nabídek na trhu by se dostala minimálně přes 20 000 Kč. Taková kombinace je však v podstatě nemožná, protože rodina by musela neustále hlídat nejlevnější nabídky a musí počítat s výpovědními lhůtami. Reálný náklad v případě levného pojištění nakupovaného online se tak dostává spíše ke třiceti tisícům.  

PKP neinvestuje do marketingu a plánuje další růst



PKP v roce 2016 rostla podle plánu organickým způsobem, bez investic do marketingových kampaní. Na konci roku měla 1 042 členů, dnes již přes 1 200. Hlavním motorem růstu je doporučování od současných členů. Majoritním akcionářem a investorem pojišťovny je finanční skupina RSJ. „PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna je náš dlouhodobý investiční záměr. Chceme na pojistný trh přinést změnu a podle plánu sem budeme i v dalších letech investovat,“ vysvětluje Libor Winkler, řídící partner finanční skupiny RSJ.

„První rok sloužil především k ověření, zda bude fungovat partnerský vztah mezi pojišťovnou a jejími členy. To se jednoznačně potvrdilo. Letos chceme trochu víc šlápnout na plyn a dále růst. Stále však platí, že nehodláme utrácet peníze členů na drahý marketing a obchodní zástupce. Naším cílem v roce 2017 je dostat se na vyšší jednotky tisíc členů,“ shrnuje Marek Orawski.
 
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


      
  


Související články:
Cestovní pojištění k platební kartě. Risk nebo zisk?

Informace z pojišťoven: Jak na živelnou pohromu, jak ochránit kolo před krádeží, pojištění osobních věcí a odpovědnosti

Direct spouští službu s pohybovými čidly chránící váš majetek

Počet nemocných rakovinou vzrůstá. Nepodceňujte prevenci

Rady před odjezdem na dovolenou. Jak se zabezpečit proti zlodějům?



všechny články
Dále v rubrice

Cestovní pojištění k platební kartě. Risk nebo zisk?

Obrázek: Letiště Blíží se čas dovolených a s ním tradičně roste zájem o pojištění. Možná jste se setkali s názorem, že cestovní pojištění uzavírané zvlášť u pojišťoven je zbytečné a bohatě stačí to, které banky nabízejí...

Informace z pojišťoven: Jak na živelnou pohromu, jak ochránit kolo před krádeží, pojištění osobních věcí a odpovědnosti

Obrázek: Kroupy Přinášíme vám vybrané informace, které jsme získali v květnu od pojišťoven a dalších společností pohybujích se na pojistném trhu. Jde o informace, které nebyly pokryty samostatným článkem. Jak se...

Direct spouští službu s pohybovými čidly chránící váš majetek

Obrázek: Čidla od Directu Direct jako první pojišťovna v České republice začíná nabízet intuitivní aplikaci spolu s bezpečnostními čidly, která dokážou včas upozornit na to, když se doma něco děje. Službu pod značkou Direct echo si...

Počet nemocných rakovinou vzrůstá. Nepodceňujte prevenci

Obrázek: Nemoc Na středu 15. května připadá Český den proti rakovině, letos za zaměřením na plicní karcinomy. Tato nemoc patří k světově nejrozšířenějším závažným onemocněním. Jenom v České republice každý rok...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet 3-5/2019
Spořicí účet od ING Bank
ING Bank


Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz