Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Klientské náklady na vedení účtu v bance v Česku čtyři čtvrtletí za sebou klesaly

4.8.2017  |  Zdeněk Bubák, Martin Olejník
  


Náklady na vedení běžného účtu v banceZveřejňujeme výsledky pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti Scott & Rose, která monitoruje náklady klientů na používání běžných účtů v českých bankách, tentokrát za druhé čtvrtletí letošního roku. Vedení účtu v bance ve druhém kvartále roku 2017 bylo zase o něco levnější než v předchozím čtvrtletí, a to o 12 korun ročně (pokleslo z 936 na 924 korun). Průměrné roční náklady spojené s používáním běžného účtu standardním modelovým klientem v bance tak klesaly čtyři čtvrtletí za sebou. Náklady pro tzv. internetového, neboli spořivého, klienta se mezi stejnými obdobími téměř nezměnily (stouply o 0,4 koruny).



Podle pravidelné čtvrtletní studie společnosti Scott & Rose roční průměrné náklady na vedení bankovního účtu v Česku, tj. průměr všech poplatků za vedení účtu nebo balíčku a za další transakce, které provádí modelový klient (konkrétně tzv. standardní klient) ve 2. čtvrtletí 2017, klesly o 1,28 %, a to z 936 korun na 924 korun (-12 korun). Jde již o čtvrtý mezikvartální pokles. Bohužel podobný vývoj nelze očekávat v dalším čvrtletí, jelikož např. u UniCredit Bank došlo v červenci k výraznému zdražení některých pobočkových transakcí.

Čtěte také zde:

Kolik nás stálo vedení běžného účtu v bance v prvním čtvrtletí? Průměrné náklady pozitivně ovlivnil vstup Banky CREDITAS na trh

Kolik nás stálo vedení běžného účtu v bance v roce 2016? Zlevnění v posledním čtvrtletí zařídila Česká spořitelna



Roční náklady na vedení účtu v letech 2016 až 2017 - standardní občané


(v Kč)
Čtvrtletí 2Q/2016 3Q/2016 4Q/2016 1Q/2017 2Q/2017
Průměr 1 008 972 965 936 924
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: chování standardního klienta najdete na obrázku

Náklady na vedení účtu ve druhém čtvrtletí klesly



Graf č. 1


Náklady na vedení účtu - standardní klient
Autor: Scott & Rose

Na pokles průměrných ročních nákladů na vedení účtu o 1,28 %, tj. o 12 korun, na 924 korun mělo vliv zlevnění jedné ze služeb poskytovaných k ČSOB Plus Kontu (zřízení či změna trvalého příkazu na pobočce přes sběrný box z 40 Kč na 30 Kč) a změna produktu Poštovní spořitelny z Online účtu na Poštovní účet (snížení poplatku za odchozí platbu zadanou papírovým dokladem na obchodním místě z 100 Kč na 30 Kč). Stejné banky u zmíněných účtů snížily úrokovou sazbu z 0,01 % na 0,00 % p.a., což však nestačilo pozitivní dopad výše uvedených změn zvrátit.

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

Vyzkoušejte si své znalosti o běžných účtech v našem testu zde

Roční náklady na vedení účtu v letech 2016 až 2017 - internetoví občané 


(v Kč)
Čtvrtletí 2Q/2016 3Q/2016 4Q/2016 1Q/2017 2Q/2017
Průměr 287 257 221 205 205,4
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: chování internetového klienta najdete na 
obrázku

Graf č. 2


Náklady na vedení účtu - internetový klient
Autor: Scott & Rose

Srovnání běžných účtů najdete zde
             
Roční náklady na vedení běžného účtu u tzv. internetových klientů* se téměř nezměnily, když se mírně zvýšily o 0,04 koruny z 205 korun na 205,4 koruny. Nárůst byl způsoben snížením úrokové sazby u ČSOB Plus Konta a u nového Poštovního účtu Poštovní spořitelny (oproti zrušenému Online účtu) z 0,01 % na 0,00 % p.a.

* Internetovými klienty jsou nazýváni ti, kteří k transakcím využívají hlavně internet a hotovost vybírají jen z bankomatu vlastní banky. Chování internetového klienta najdete níže.

Žebříček běžných účtů najdete zde

Průměrné roční náklady na vedení účtu podle velikosti bank



Náklady na vedení běžného účtu uvedené v první kapitole jsou prostým průměrem nákladů na vedení účtů všech bank (podle chování modelového klienta). Pokud do výpočtu zahrneme i faktor velikosti banky, tj. větší váhu získají náklady na účet větší banky, tak dostaneme následující výsledky:

Roční vážené náklady na vedení účtu - 2016 až 2017 - standardní občané 


(v Kč)
Čtvrtletí 2Q/2016 3Q/2016 4Q/2016 1Q/2017 2Q/2017
Průměr 1 354 1 312 1 153 1 145 1 117
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: výsledky jsou vážené podle počtu klientů jednotlivých bank

Roční náklady na vedení bankovního účtu pro standardní klienty při zohlednění velikosti bank v posledním sledovaném čtvrtletí klesly o 28 korun, tj. o 2,45 %, na 1 117 korun.

Roční vážené náklady na vedení účtu - 2016 až 2017 - internetoví občané 


(v Kč)
Čtvrtletí 2Q/2016 3Q/2016 4Q/2016 1Q/2017 2Q/2017
Průměr 368 344 181 179 177
Zdroj: Scott & Rose       
Pozn.: výsledky jsou vážené podle počtu klientů jednotlivých bank

Roční náklady na vedení bankovního účtu pro internetové klienty při zohlednění velikosti bank v posledním sledovaném čtvrtletí klesly o 2 koruny, tj. o 1,12 %, na 177 korun. To, že se roční náklady s vahami snížily i pro internetového klienta (i když bez vah u tohoto typu klienta náklady mírně narostly) je způsobeno růstem počtu klientů menších (nových) bank, který se do vah u jednotlivých bank promítl. Tj. roste počet klientů u bank s nižšími náklady na vedení účtu. Cože je logické a pozitivní.

Chování modelových klientů



Chování modelových klientů

Zdroj: Scott & Rose


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: Kde získáte nejlepší sazbu?

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v listopadu převážně prodloužily nabídky svých garantovaných úrokových sazeb na spořicích účtech. Zatímco většina finančních domů ponechala stávající úročení beze změny, ČSOB mírně snížila výši bonusové sazby. Některé banky navíc lákají klienty na sazby...

Žebříček běžných účtů v říjnu: První místo patří Raiffeisenbank, následuje Moneta

Obrázek: Banka a stupně vítězů Přinášíme vám nový žebříček běžných osobních účtů. Upravili jsme kritéria hodnocení, do kterých jsme například zařadili náklady na vedení osobního účtu pro dva typy modelových klientů nebo bonusy a slevy, které může klient reálně získat. První místo patří...

Raiffeisenbank spustila InfoZónu. Nová funkce v aplikaci přináší ověřené informace o financích

Obrázek: Raiffeisenbank Raiffeisenbank spustila InfoZónu, novou funkci ve své mobilní aplikaci. Tato sekce slouží jako spolehlivý a srozumitelný zdroj informací z oblasti financí a každodenního života. Cílem je nabídnout lidem spolehlivý zdroj informací přímo v prostředí, které dobře znají a považují za bezpečné...

Banka CREDITAS vypne online služby na téměř pět dní, co to pro její klienty znamená?

Obrázek: Žena u počítače Banky pravidelně provádějí plánované odstávky svých systémů, které obvykle trvají několik hodin nebo maximálně přes noc. Banka CREDITAS nyní chystá mimořádně dlouhou odstávku, která potrvá několik dní. Důvodem je přechod na novou generaci interních bankovních...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies