Klienti Komerční banky platí častěji kartou. Kteří dobrovolně a kteří pod tíhou poplatků?
Držitelé
platebních karet Komerčních banky uskutečnili v
období od 1. do 24. prosince 2012 transakce v
celkovém objemu 13,7 mld. Kč, což je o 0,5 % méně
oproti stejnému období roku 2011.
V rámci těchto transakcí rostl počet
plateb kartou přes
internet, který meziročně vzrostl o 22,4 %. Objem plateb
kartou
v kamenných obchodech pak vzrostl o 8,8 %, naopak
objem výběrů z bankomatů
klesl o 4,9 %.
Na základě těchto dat banka konstatuje, že i
nadále pokračuje trend změny chování
spotřebitelů, tedy jejích klientů, kteří
méně vybírají hotovost z bankomatů a
více platí kartou přímo u
obchodníka nebo přes internet. Co
neuvádí je, že k takovému
chování svoje klienty ráda postrkuje
sama, např. zdražením výběru hotovosti z
vlastních bankomatů v minulém roce z 5 Kč na 9
Kč. 39 Kč za uskutečnění výběru z bankomatu
cizí banky mně osobně nepřipomíná již
jen poplatek, ale trest za moje spotřebitelské
chování. Být klientem
Komerční banky, tak než hledat po městě její
bankomat s poplatkem 9 Kč, asi bych též zkusil raději
zaplatit kartou.
A jelikož existují mezi bankami značné rozdíly, co
se týče výše poplatků za výběr z bankomatů
cizí banky, věnovali jsme tomuto tématu samostatný
článek:
Ředitel Platebních karet Komerční banky Sirus
Zafar uvádí, že největší
dárek zaplatil držitel karty, který
v předvánočním období uhradil
nákup v hodnotě 1,9 milionu korun
v obchodě s klenoty a že průměrná
výše platby u obchodníka pak
před Vánoci dosáhla zhruba 1100
korun. V období od 25. do 31. prosince
2012, na které připadly pouze 3 pracovní dny,
realizovali držitelé karet KB transakce za
dalších 1,8 miliardy korun.
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|