Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Do II. pilíře vstupují povětšinou lidé s vyšší finanční gramotností

12.3.2013  |  Michal Bubák


Allianz penzijní společnost - Do druhého pilíře vstupují lidé s vyšší finanční gramotností. Na snímku logo Allianz na pobočceDůchodové spoření prostřednictvím tzv. druhého pilíře uzavírají především lidé, kteří se dokážou orientovat ve světě financí. Vyplývá to celkem jednoznačně z analýzy klientů, kteří se rozhodli vstoupit do druhého pilíře prostřednictvím Allianz penzijní společnosti. Většinou jde o lidi ve věku mezi 25 a 35 lety, s vyšším vzděláním a s alespoň částečnými znalostmi finančních produktů.


Účastníky II. pilíře se povětšinou stávají lidé ochotní nést kvůli vyššímu výnosu určité riziko



Nejvyhledávanějším typem fondů jsou pak ty, které přinášejí vyšší výnos, ale také vyšší riziko výkyvů, tedy fondy s dynamickou investiční strategií. „Je to dáno skutečností, že jsou tito lidé mladší, spoléhají tedy na dlouhodobou výnosnost svých úspor. Jsou to také lidé s vyššími než průměrnými příjmy, ochotní nést určité riziko,“ říká Martin Podávka, vedoucí oddělení produktového marketingu Allianz penzijní společnosti.


Výhoda nízkých poplatků a ochrany státní regulací



Tito klienti vidí v důchodovém spoření dobrý finanční nástroj pro zajištění úspor na stáří. „Snadno si spočítají, že v rámci důchodového spoření jsou jejich úspory díky státní regulaci velmi dobře chráněny a navíc jsou spojeny s extrémně nízkými poplatky ve srovnání s jinými finančními produkty,“ vypočítává Martin Podávka další důvody, proč důchodovému spoření víc věří lidé s vyšší finanční gramotností.



Až 90 % klientů se nakonec rozhodne na základě investičního dotazníku



Podle zkušeností Allianz se projevuje také velká důvěra lidí v investiční dotazníky, které klient musí vyplnit před uzavřením smlouvy o důchodovém spoření. „Investiční dotazníky mají být vodítkem, které investorovi poradí a doporučí mu finanční produkt a investiční strategii. Ve skutečnosti klienti dají na toto doporučení ve více než 90 procentech případů,“ uvádí Martin Podávka s tím, že jde až o nečekaně vysoké číslo i s ohledem na to, že smlouvy v současné době uzavírají převážně lidé, kteří mají o důchodovém spoření dostatek informací a rozhodují se na základě svých vlastních analýz.


Do II. pilíře vstupují lidé většinou po důkladném zvážení



Lidé si také plně uvědomují odpovědnost rozhodnutí, které dělají uzavřením důchodového spoření prakticky na celý život. „Z počátku roku se nás lidé ptali na základní věci, nyní jsou otázky stále sofistikovanější. Je zjevné, že tento krok klienti důkladně zvažují,“ tvrdí Martin Podávka. Podle jeho zkušeností valná většina lidí, kteří si zjišťují detailní informace o druhém pilíři, se pro něj nakonec rozhodne. „Čím více lidé o důchodovém spoření mají informací, tím více mu věří. Osvěta dosud byla značně zanedbaná a spíše se koncentrovala do hysterických výkřiků, než do představování výhod druhého pilíře. Jde o produkt, který může skutečně sehrát významnou roli v kvalitě života budoucích důchodců, což si uvědomuje zatím jen málo lidí,“ uzavírá Podávka.

Kalkulačku pro spoření na penzi najdete zde!





    



Žebříček s nejlepšími transformovanými fondy penzijního spoření - zde
Kalkulačku pro spoření na penzi najdete zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší Dlouhodobý investiční produkt? Raiffeisenbank spouští poradenství a míří nahoru

Obrázek: Investiční poradenství Raiffeisenbank pokračuje v rozvoji svých digitálních investičních služeb a do aplikace Raiffeisen Investice nově přidává investiční poradenství. Díky této službě získají klienti možnost nechat si doporučit vhodné produkty podle svých investičních cílů, zkušeností a vztahu k riziku...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Nová éra poradenství: Spořitelna spouští pobočku s asistencí umělé inteligence

Obrázek: Future lab spořitelna Česká spořitelna otevírá první pobočku Future Lab, kde se tradiční poradenství propojuje s umělou inteligencí. Klientům je k dispozici AI avatar, který dokáže pomoci se správou financí i běžnými operacemi kdykoliv během dne...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies