Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jsou Češi ochotní komunikovat s bankou jen přes internet?

16.9.2013  |  Zdeněk Bubák


Jsou Češi ochotní komunikovat s bankou jen přes internet? Na snímku pobočka ZUNO Bank. Přinášíme Vám rozhovor s produktovou manažerkou internetové banky ZUNO Lenkou Hritzovou, které jsme se zeptali na zkušenosti její banky s klienty v Česku a na vyhlídky internetového bankovního businessu do budoucna.


Jaké jsou podle Vás budoucí trendy v bankovnictví?

Současnost i budoucnost bank spočívá v internetovém a mobilním bankovnictví. Zejména online banky díky nižším výdajům na provoz nabízejí levnější služby bez zbytečných poplatků. Když nemusíte živit nákladnou pobočkovou síť, hodně ušetříte. Navíc bankovní transakce lze provést velmi snadno právě přes internet nebo mobil. Lidé mají díky chytrým telefonům banku stále u sebe a nemusí vůbec chodit na pobočky.

Co nejvíce ovlivňuje vnímání bank v Česku?

Největším tématem dneška jsou určitě bankovní poplatky. Primárně totiž dnes určují rozhodování klientů o změně banky. Zejména klienti online bank bývají obvykle výborně informovaní v oblasti financí. Informace získávají z internetu a sociálních médií, kde často aktivně diskutují.

Reagují lidé na vývoj a na nové nabídky odchodem od svých starých bank?

Rozhodně ano, obecně všem nízkonákladovým nováčkům roste počet klientů. Nové banky mají už přes milion českých klientů, jen ZUNO má společně se Slovenskem již přes 185 tisíc klientů. Myslím, že je to už nezadržitelný trend. Tradiční banky kvůli tomu již ztrácejí statut primární banky.

Takže Češi nejsou konzervativní klienti, ale chtějí zkoušet nové banky?

Ano, a celkově nejsou příliš věrní klienti. Když vidí lepší nabídku, klidně hned vymění banku. Hlídají si finance a rozhodují se racionálně. U malých bank často také hledají výhodné možnosti pro refinancování. Většinou se tím dá hodně ušetřit, u ZUNO třeba až dvě procenta.


 Lenka Hritzová, produktová  mana-
 žerka online banky ZUNO

 
Lenka Hritzová začínala v ZUNO jako produktová manažerka pro pojištění, poté se stala manažerkou týmu pro depozitní produkty, nyní je šéfkou produktového týmu a je zodpovědná za Česko i Slovensko.

Do banky ZUNO nastoupila po sedmi letech praxe v bankovnictví. Čtyři roky pracovala v Tatra bance a tři roky ve VÚB bance. Vystudovala Finance, bankovnictví a investování na Národohospodářské fakultě Ekonomické univerzity v Bratislavě. Ve volném čase se věnuje turistice a in-line bruslení.

Online banka ZUNO patří do skupiny Raiffeisen Bank International. Českým klientům nabízí ÚČET ve čtyřech různých měnách, ÚČET PLUS, SPOŘENÍSPOŘENÍ PLUS, VKLAD, PŮJČKUPŮJČKU PLUS, povolené přečerpání na účtu REZERVA a bezkontaktní KREDITKU.

Všechny služby je možné spravovat přes internet. ZUNO uvádí, že sází na jednoduchost, nulové nebo nízké poplatky a otevřenou komunikaci s klientem prostřednictvím e-mailu, kontaktního centra, online chatu, sociálních sítí Facebook a Twitter a dalších moderních způsobů komunikace.


    



Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde
Přehled celé nabídky úvěrů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Kde spořit na penzi? Přehled nabídky bank, pojišťoven a dalších institucí

Obrázek: Peníze v ruce Jaký produkt si vybrat pro finanční zabezpečení na stáří? Banky, pojišťovny a investiční společnosti nabízejí širokou paletu produktů. Jedná se o Dlouhodobý investiční produkt (zkratka DIP), doplňkové penzijní spoření/penzijní připojištění...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz