Hlasový analyzátor - nový způsob jak odhalit pojistné podvody
| 16.1.2014 | Veronika Dusová | |
Allianz pojišťovna začíná bojovat proti pojistným podvodům, jejichž objem v loňském roce dosáhl 110 milionů Kč. Od letošního roku bude mít pojišťovna nově k dispozici hlasovou analýzu telefonních hlášení. Telefonní hovory bude zaznamenávat přístroj, který původně vznikl pro armádní účely.
Důvod tohoto kroku je více než jasný – vloni odhalila Allianz 2063 pojistných podvodů, což je o 397 případů více, než v roce 2012. Celkově šlo o 110 milionů Kč, což bylo o téměř 10 milionů Kč více, než rok předešlý. Nejvíce podvodů se odehrálo v Praze, ve Středočeském kraji a v Moravskoslezském kraji. Velký nárůst jich pojišťovna zaznamenala také v kraji Jihočeském. Největší procento pojistných podvodů se týkalo automobilů. Při odhalování pojistných podvodů pomáhá Allianz stále více moderní technika. Všechny informace, které má o klientech, vstupují do speciálního analytického nástroje, který je dokáže porovnávat a vytvářet z nich závěry, takže v konečné podobě umí rozpoznat podvodné jednání. Nejnovějším pomocníkem při odhalování pojistných podvodů v Allianz pojišťovně je hlasová analýza. Hlasový analyzátor Jedná se o přístroj, který vznikl v Izraeli a původně byl určený pro armádní účely. Pojišťovna ho využívá především při hlášení pojistných událostí. Pracuje na podobných principech jako detektor lži. Místo tepu a potu se však zaměřuje na hlasovou křivku. Normálně hlasová odchylka není slyšet, ale když se zvuková stopa převede do digitální podoby, pozná se z celé řady křivek, zda člověk na druhé straně aparátu mluví pravdu, nebo si vymýšlí. Allianz pojišťovna si už nový hlasový detektor vyzkoušela a zjistila, že jeho výsledky jsou neuvěřitelně přesné. Výzkum provedla na deseti nahrávkách telefonátů se staršími případy, u kterých se v minulosti jednoznačně prokázalo, že šlo o podvod. K nim přidala dalších deset standardních pojistných událostí, které byly zcela v pořádku. Aniž by je experti, obsluhující tento hlasový detektor, znali, dokázali u všech rozpoznat, kdy šlo o podvod a kdy o klasickou pojistnou událost. Vše pouze na základě analýzy křivek hlasu.
všechny články | |
Dále v rubrice
Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění
Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
všechny články v rubrice
|