Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Zářijové aktuality na pojistném trhu

19.9.2011  |  Zdeněk Bubák


Přinášíme Vám aktuální informace z pojistného trhu. Tento týden probíhá akce UNIQA pojišťovny na slevu pojištění při nákupu vozu Opel. Direct Pojišťovna nás informovala o úspěšném využívání služby AutoHELP a Česká asociace pojišťoven zveřejnila rozhovor na téma povodňové mapy a modelování povodňových škod s odborníkem Ivem Bánovským z Intermap Technologies, s.r.o.

Od 19. září zvýhodněné autopojištění UNIQA na vozy Opel

V rámci připravené akce „Opel 500“ se mohou zákazníci u této značky těšit v týdnu od devatenáctého září na mimořádně zvýhodněné autopojištění od UNIQA pojišťovny. Zakoupí-li si motorista během 38. kalendářního týdne jakýkoli model nového osobního vozidla Opel, a to jak za hotové, tak na leasing či úvěr, obdrží současně výrazně levnější pojištění rozšířené o doplňková krytí. Akce platí pro prvních 500 klientů.


Při prodeji vozů Opel za hotové dostane kupující povinné ručení a havarijní pojištění na půl roku zdarma. Tato nabídka představuje rozdíl v řádu několika tisíců korun, který lze buď ušetřit, anebo investovat například do doplňkové výbavy ke zvýšení bezpečnosti provozu. Toto akční zvýhodnění se vztahuje na jakýkoli pojistný produkt, který si klient vybere podle svých potřeb. K tomu bude moci využívat po celou dobu pojištění UNIQA luxusní verzi asistenčních služeb s nejširším servisem zcela zdarma. UNIQA mu samozřejmě započte i doposud vyježděný bonus z předchozích období.

Rozhodne-li se zákazník pro pořízení vozu Opel za pomoci finančních produktů (leasing nebo spotřebitelský úvěr), má u UNIQA pojišťovny nárok na pojištění čelního skla a pojištění právní ochrany vozidla po celou dobu financování zdarma.

Tato nabídka zapadá do celkového rámce dlouhodobé spolupráce UNIQA se značkou Opel. Loni bylo například produkty UNIQA pojištěno každé páté prodané nové vozidlo Opel a v letošním roce tento ukazatel ještě narostl.

Osm z deseti klientů Direct pojišťovny si již aktivovalo službu AutoHELP

V září 2010 uvedla DIRECT Pojišťovna na trh novinku - službu AutoHELP, která zajistí pomoc klientům v případě nezaviněné nehody. Pojišťovna to považuje za přelom v oblasti likvidace pojistných událostí.  DIRECT Pojišťovna za tuto službu získala v hlasování veřejnosti ocenění Pojišťovací inovátor roku 2011. AutoHELP vzbudil především kladné ohlasy klientů a 8 z 10 klientů si již tuto službu zdarma aktivovalo.

„AutoHELP způsobil doslova revoluci na trhu neživotního pojištění. Většina konkurenčních pojišťoven se k nám od té doby přidala, takže se podobné služby postupně stávají standardem. Nejdůležitější je ale pro nás spokojenost našich klientů. Naším hlavním cílem při zavedení služby AutoHELP bylo usnadnit klientům DIRECT Pojišťovny likvidaci nezaviněných pojistných událostí a to se rozhodně povedlo,“ říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny, a dodává: „O tom, že AutoHELP zahrál na správnou strunu, svědčí nejen zavedení obdobných produktů u ostatních pojišťoven, ale i fakt, že si tuto službu již aktivovala drtivá většina našich klientů.“

DIRECT Pojišťovna se při zavedení služby AutoHELP nechala inspirovat příkladem zemí západní Evropy, kde podobný systém úspěšně nabízí její mateřská společnost RSA. Pro klienty služba AutoHELP znamená především velké zjednodušení v procesu likvidace pojistné události. Díky AutoHELPu se účastníci dopravní nehody, kterou nezavinili, nemusí obracet na pojišťovnu viníka nehody. Klientovi DIRECT Pojišťovny v případě nehody stačí pouze kontaktovat pojišťovnu, která za něj vše vyřídí a vyplatí mu pojistné plnění. Mnoho starostí si klienti ušetří zvláště v případě, kdy je viníkem nehody cizinec nebo nepojištěný řidič. Službu AutoHELP nabízí DIRECT Pojišťovna svým klientům zdarma k povinnému ručení.


Česká asociace pojišťoven (ČAP) publikovala na svých webových stránkách rozhovor, týkající se povodňových map a modelování povodní

Jaký byl dosavadní přínos dosud užívaných povodňových map, jaké hlavní trendy ovlivnily novou datovou sadu a jaké dopady bude mít aktualizace na provozy pojišťoven? K aktualizaci povodňových map se  vyjadřuje Ing. Ivo Bánovský, Director of Product Management, Intermap Technologies, s.r.o.

Výhody pro risk management pojišťoven a jejich výpočty akumulace škod jsou zřejmé. Čím detailnější je klasifikace rizikové zóny, tím přesnější je předvídatelný rozdíl mezi úplným zničením majetku a mezi škodou zcela nepatrnou. V minulosti měly celostátní modely nebezpečí povodně běžně rozlišení 50 metrů; dnes jsou pojišťovnám přístupné modely s rozlišením 5-10 metrů.

Mezi nové trendy patří například modelování s vysokým rozlišením, jež je nutné pro porozumění riziku povodní způsobených přívalovými dešti (pluviální resp. dešťové povodně). Nedávné události, jak ve Spojeném království (povodně v červnu-červenci 2007), tak v kontinentální Evropě (povodně 2009 ve střední Evropě), zdůraznily důležitost pluviálních škod v průběhu velkých srážkových epizod, které mohou znamenat až 50 procent celkových škod na pojištěném majetku. Státní Agentura životního prostředí Spojeného království odhaduje, že přibližně 3,8 milionu britských nemovitostí je v nebezpečí dešťové povodně, zatímco jen 2,8 milionu jich je vystaveno nebezpečí říční povodně. Tyto nemovitosti nemohou být identifikovány za použití tradičních modelovacích metod pro říční povodně. Pro modelování detailů spojených s dešťovými povodněmi není možné efektivně využít starší málo podrobné (horizontální rozlišení>20m) digitální modely terénu.

Čím se vyznačuje nový digitální model?

Vzhledem ke zkušenosti pojišťoven z minulých povodní, kdy určitá část evidovaných škod byla umístěna mimo říční záplavové oblasti, je využití informací o povodních způsobených přívalovými dešti klíčové. V případě intenzivních srážek může totiž docházet ke kombinaci dešťové a říční povodně, případně v některých oblastech jenom k dešťové povodni. Mapy rizikových zón říční povodně tak, jak je známe a jak jsou používány pojišťovnami, ze své podstaty nedokáží dešťové povodně zmapovat. Právě intenzivní diskuze, kterou vedou členské pojišťovny ČAP s odborníky, ať už ze společnosti Intermap, nebo z modelářských firem jako JBA, směřuje k rozšíření stávající mapy rizikových zón o mapu dešťové (pluviální) povodně spolu s detailní mapou hloubek. Mapa maximálních hloubek má zásadní přínos pro modelování očekávaných škod, protože historicky je známo, že hloubka zaplavení daného objektu úzce koreluje s celkovou škodou, jež povodeň způsobí.

Více na domovské stránce ČAP


Výsledy DIRECT Pojišťovny za první pololetí roku 2011

DIRECT Pojišťovna i v prvním pololetí roku 2011 výrazně posilovala postavení na českém trhu. Meziročně zvýšila počet účinných smluv v portfoliu o 17 % a k 30. 6. 2011 jich evidovala více než 71 000. Hrubé předepsané pojistné DIRECT Pojišťovny za první pololetí roku 2011 dosáhlo výše 172,6 milionu Kč (podle Mezinárodních standardů finančního výkaznictví IFRS) a v porovnání se stejným obdobím roku 2010 vzrostlo o 14 %. Hodnota čistého předepsaného pojistného britské pojišťovací skupina RSA, mateřské společnosti DIRECT Pojišťovny, za stejné období dosáhla v prvním pololetí 1,6 násobku vybraného pojistného v celé České republice.


„Uplynulé pololetí bylo pro DIRECT Pojišťovnu dalším velmi úspěšným obdobím, kdy se nám podařilo meziročně zvýšit objem předepsaného pojistného téměř o 14 %. DIRECT Pojišťovna dlouhodobě posiluje svou pozici na trhu, a to především díky inovativnímu přístupu v oblasti online pojištění. To se odráží v sedmnáctiprocentním meziročním růstu účinných smluv, kterých DIRECT Pojišťovna k 30. 6. 2011 evidovala již více než 71 000,” říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

Mateřská společnost DIRECT Pojišťovny, pojišťovací skupina RSA, která byla založena v roce 1710 ve Velké Británii, dosáhla v prvním pololetí roku 2011 výborných hospodářských výsledků. Čisté předepsané pojistné skupiny RSA dosáhlo v prvním pololetí roku 2011 téměř 4,2 miliardy liber a meziročně vzrostlo o 10 %.

"Tato hodnota odpovídá 1,6 násobku vybraného pojistného v celé České republice za první pololetí 2011 a pro DIRECT Pojišťovnu je nespornou konkurenční výhodou čerpat ze zkušeností tak silné mateřské společnosti," komentuje výsledky RSA Ján Čarný. Zisk společnosti RSA po zdanění činil 277 milionu liber a meziročně zaznamenal nárůst o téměř 25 %.

DIRECT Pojišťovna je jedničkou na trhu přímého pojištění v České republice a nadále pracuje na rozvoji tohoto distribučního modelu. Ve spolupráci s partnery z řad obchodních řetězců, prodejců aut, bank, developerů a cestovních kanceláří rozšiřuje svou nabídku do míst, kde klienti pojištění nejvíce potřebují.

Během prvního pololetí roku 2011 zahájila DIRECT Pojišťovna například spolupráci v oblasti pojištění motorových vozidel s největším prodejcem ojetých automobilů AAA Auto a na začátku druhého pololetí roku 2011 byla spuštěna spolupráce s největším retailovým řetězcem v České republice, společností Tesco Stores Česká republika a.s. v oblasti pojištění motorových vozidel a cestovního pojištění.  




    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies