Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky jsou novými technologiemi ohroženy více, než si myslí

28.4.2014  |  Zdeněk Bubák
  


Každodenní banka podle AccentureDo roku 2020 bude díky novým digitálním trendům ohroženo více než 30 % zisků bank. To je závěr globální poradenské společnosti Accenture podle které, pokud se tradiční banky změní na „každodenní“, „digitální“ banky, budou mít až o 250 % větší interakci se svými zákazníky.



Dnešní banky mají příležitost stát se středem životního stylu a způsobu nakupování jako například sociální média nebo jako obchodní server Amazon, který je ve světě klíčovým hráčem nákupu v maloobchodní sítí. Druhou možností je, že současné banky zůstanou u svého tradičního modelu fungování a budou zajišťovat výhradně financování a převody peněžních prostředků. Tím by ale zůstaly na periferii dění.

O tom, jak velkou revolucí v bankovnictví je digitalizace a jak mění zákaznický ekosystém, pojednává studie poradenské společnosti Accenture „Každodenní banka“. Podle ní mohou mít banky své pevné místo v našem online světě. Musí si ho však rychle vydobýt. Inovátoři jako Google Wallet, Alipay, Square v USA nebo iZettle v Evropě to již pochopili a začali se přesouvat do bankovního světa. Představují tak novou a silnou konkurenci. „Podle naší studie bude do roku 2020 více než 30 % všech bankovních výnosů ohrožených právě díky novým hráčům v tomto segmentu,“ upozorňuje David Švejda, expert na digitální technologie v bankovním sektoru, Accenture ČR.

Google, Facebook, Apple nebo Amazon - těmto velkým internetovým gigantům se podařilo vytvořit u svých spotřebitelů revoluci v nákupním chování. Až 80 % všech zákazníků totiž preferuje online ratingy produktů před osobní radou zaměstnanců obchodu. 64 % zákazníků je ochotno kvůli nižší ceně přijet pro produkt osobně a 50 % spotřebitelů považuje nakupování za zkušenost spojenou s příjemným zážitkem.

Co by měla nabízet „každodenní banka“



„Každodenní banka je založena na non-stop kompletním zákaznickém servisu. Za pomoci digitálních nástrojů je taková banka schopna vytvořit komplexní obchodní model a otevřít si tak přístup k novým obchodním zdrojům, novým zákazníkům a novým ziskům. Taková banka funguje jako ekosystém, do kterého zahrnuje své partnery a vytváří tak zároveň i digitální propojení svých zákazníků,“ říká David Švejda, Accenture ČR. Každodenní banka je také proaktivní na sociálních sítích i v osobním kontaktu. Ví totiž, že digitální technologie pomáhají zlepšovat reputaci a důvěryhodnost banky u svých zákazníků a veřejnosti.

Každodenní digitální banka sdružuje ve svém ekosystému pro svého klienta obchodníky ze segmentu zboží a služeb jako je domácnost, zdraví, cestování, komunikace, volný čas nebo doprava. Je špičkou ve svém segmentu s automatizovanými front i backoffice procesy, které jsou optimalizované rychlostí, efektivitou a škálovatelností.

Vysoce funkční „každodenní banka“ dokáže:


  • Snížit svou backoffice práci až o 80 %
  • Zredukovat své portfolio aplikací až o 70 %
  • Zkrátit dobu uvedení produktu na trh o 40 až 50 %
  • Zvýšit svůj provozní zisk o 25 až 35 %
Accenture je globální společnost poskytující odborné služby v oblasti manažerského poradenství, technologických služeb a outsourcingu, a se svými přibližně 281 000 pracovníky poskytuje služby klientům ve více než 120 zemích světa. Společnost se snaží spolupracovat se svými klienty tak, aby jim pomohla stát se výkonnými organizacemi jak v oblasti podnikání, tak ve státní správě. Čistý obrat společnosti dosáhl 28,6 miliardy USD za fiskální rok končící 31. srpnem 2013.


      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies