Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Na email Vám nejrychleji odpoví Komerční banka a Wüstenrot pojišťovna

5.8.2014  |  Zdeněk Bubák
  


Komerční banka byla nejrychlejší z bank v emailové komunikaciSpolečnost Datank v rámci přípravy podkladů pro výzkum Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014, jehož vyhlašovatelem jsou Hospodářské noviny, zveřejnila informace o tom, jak rychle banky a pojišťovny se svými klienty komunikují. Obecně se podle výzkumu e-mailová komunikace bank i pojišťoven letos zpomalila.



Na e-mail odpoví banky v průměru za 14 hodin, pojišťovnám to trvá ještě o 12 hodin déle, tedy v průměru více než jeden den. Oproti loňskému roku si pojišťovny pohoršily o jedenáct hodin, banky o více než čtyři. Kvalita odpovědí je ale stále nadprůměrná. Vyplývá to z dílčích výsledků výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, který zpracovala agentura Datank. Partnery výzkumu jsou KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Nejrychleji na e-mail odpoví Komerční banka



Co se týká bank, na tři zaslané dotazy odpovídala v průměru nejrychleji Komerční banka (za 47 min.), v loňském roce to byla Equa s průměrnou délkou odpovědi 22 minut. Téměř polovině bank však odpověď trvala v průměru více jak deset hodin. U mBank si klienti počkají dokonce déle jak tři dny. Podle tiskové mluvčí mBank Ivany Vejvodové má výrazné zpomalení e-mailových odpovědí na svědomí nový produkt mSpoření, kvůli kterému se zvýšil počet zaslaných dotazů.

Z pojišťoven je v e-mailové komunikaci nejrychlejší Wüstenrot pojišťovna



Pojišťovny oproti loňsku nejkratší průměrnou rychlost téměř nezměnily. S 22 minutami se na první příčku vyšplhala Wüstenrot pojišťovna. Druhou a třetí nejrychleji odpovídající pojišťovnou byla Česká pojišťovna (55 min.) a ČSOB Pojišťovna (přes 2 hod.). V případě ING Životní pojišťovny si klient může počkat v průměru i více jak čtyři dny. Průměrná rychlost se stejně jako u bank počítá na základě tří zaslaných dotazů. Podle průzkumu ČSOB Pojišťovny přitom klienti považují za naprostou samozřejmost odpověď do 24 hodin. Za kvalitní servis potom reakci do dvou hodin.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


„Pro získání klientské přízně je důležitých několik parametrů. Je to reakční doba, během které banka či pojišťovna zpracuje klientův požadavek. Dále jde o to, jak se informace o zpracování požadavku promítne do historie komunikace s klientem v informačním systému pojišťovny. Nakonec je důležité, jak tuto informaci pojišťovna umí kontextuálně vyhodnotit, a to ideálně v reálném čase - to může být spouštěčem pro další proces, například přidělení osobního poradce nebo nabídnutí vhodných doplňkových produktů a individuálních slev. Díky provázání informací mohou pak banky a pojišťovny vedle kvalitní obsluhy klienta také získávat nové obchodní příležitosti,“ říká Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor společnosti IBM Česká republika.

Kvalita odpovědí je stále nadprůměrně vysoká



Finanční instituce odpovídaly i v tomto roce nadprůměrně kvalitně. U naprosté většiny z nich dostal klient dostačující odpověď, u poloviny maximálně kvalitní odpověď alespoň ve dvou ze tří vln. Existují také případy, kdy banka či pojišťovna klientův dotaz nezodpoví, dokud jí nedodá své identifikační údaje, například rodné číslo, bydliště nebo číslo smlouvy. A to i přes to, že dotaz je formulován zcela obecně. Tento přístup ale není systematický a objevuje se jen v některých vlnách, zřejmě v závislosti na předmětu daného dotazu.

Další z položek, která byla v rámci mystery testování hodnocena, bylo zaslání potvrzení o doručení klientova dotazu bance. Loni potvrzení přidala Raiffeisenbank, v tomto roce zasílá potvrzení nově Equa bank (ve všech 3 vlnách), ve 2 případech/vlnách ZUNO Bank a v jednom pak ještě Citibank. Celkem dostanou klienti potvrzení o doručení alespoň v jedné vlně od 11 bank. V případě pojišťoven dostanou klienti potvrzení od 15 z nich. Nově například od České pojišťovny, ING Životní pojišťovny a UNIQA pojišťovny.

Mystery mailing je hodnocen na základě tří oblastí kritérií: rychlosti, kvality a vstřícnosti. V bodovém hodnocení jsou tyto tři oblasti posuzovány v poměru důležitosti 2:2:1. Kvalita a rychlost zaslání odpovědi jsou tak v konečném hodnocení o něco důležitější než kritéria vstřícnosti. Celkem může banka či pojišťovna získat 30 bodů.


      
  






všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies