Slevové portály dnes a zítra. Rozhovor s ředitelem portálu PEPA.cz
Připravili jsme pro Vás rozhovor s výkonným ředitelem slevového portálu PEPA.cz Petrem Sýkorou. Tématiku slevových portálů jsme zvolili proto, že je blízká velkému počtu Čechů, přičemž jsme se zaměřili zejména na otázky týkající se peněžních toků probíhajících v tomto byznysu a také na to, jakými pravidly se musí řídit úspěšný slevový portál.
Finparáda.cz: Jaká je v současnosti situace mezi slevovými portály v Česku? Kolik jich je celkem? Kolik je jich podle Vás ohrožených? Na trhu v současné době vidím maximálně 5 slevových serverů, které to s podnikáním v tomto oboru myslí vážně, to znamená, že se starají o spokojenost zákazníka, individuálně posuzují každou příchozí reklamaci a mají postaven byznys na dobrých základech. Těch dalších je v současnosti zhruba 40. Jsem přesvědčen, že pokud bychom se na toto téma bavili za dva roky, tak počet aktivně působících poskytovatelů slev nebude převyšovat číslo 10. Dlouhodobě na tomto trhu není místo pro více než 5 firem, ostatní se díky nízkým maržím a obratům nevejdou do kladného hospodaření a trh dříve nebo později opustí.  Na snímku: Petr Sýkora, výkonný ředitel portálu PEPA.cz Finparáda.cz: Co je nejdůležitější pro to, aby slevový portál v dnešní době přežil a byl úspěšný? Mít dobře spočítanou návratnost reklamních investic. Retence zákazníků je jedním z hlavních bodů, které v naší firmě intenzivně řešíme. Po téměř 4 letech naší působnosti musíme pečlivě přemýšlet nad každou investicí a pečlivě zvažovat také naší obchodní politiku respektive marže z prodeje našich produktů a služeb. Za dobu existence slevového byznysu řada podnikatelů doplatila na špatnou interpretaci dat, neúměrně vysoké reklamní investice a také na příliš nízké marže. Obchodní partneři si jsou čím dál více vědomi faktu, že s nízkou marží slevového serveru, se sami vystavují riziku krachu jejich partnera. Finparáda.cz: Jaký podíl mají na portálech jednotlivé typy slev (restaurace, zájezdy, spotřební zboží, ...) U nás segment cestování tvoří nadpoloviční většinu obratu celého portálu. Následován je nejrůznějšími zbožovými nabídkami od fotoknih po potřeby do domácnosti a opětovnému zájmu se těší také regionální služby tj. restaurace a služby týkající se krásy a relaxace. Proto se v následujícím období chceme více věnovat regionální obchodní činnosti. Finparáda.cz: Jaké novinky se v oblasti typů zboží či služeb v současnosti na slevových portálech objevují? Rok od roku evidujeme silnější poptávku po dražších pobytech a cestovatelských nabídkách. Zatímco v letech 2011 a 2012 lidé nakupovali dovolenou v nižší cenové hladině, pro minulé dva roky je charakteristický důraz na kvalitu ubytování, wellness procedury a ostatní benefity. Naši zákazníci dobře vědí, že v případě reklamace jsme jim vždy k dispozici a uděláme maximum pro vyřešení vzniklého problému. To je také důvod růstu opakovaných nákupů našich zákazníků. Zákazníkům nabízíme prodlouženou 30 denní záruku vrácení peněz v případě nespokojenosti i po uplynutí 30 denní lhůty, v mnoha případech poskytneme zákazníkům finanční kompenzaci nebo plnění v kreditech, které zákazníci můžou uplatnit na jakýkoliv budoucí nákup u nás. Finparáda.cz: Jak využívají zákazníci novou 30-ti denní garanci? Je to jeden z důvodů, proč se k Vám zákazníci vrací? Myslím, že prodloužením reklamační lhůty ze zákonných 14 dní na 30 dní jsme zákazníkům dali jasně najevo, že oni stojí na samém vrcholu našeho zájmu. Investujeme do dlouhodobé spokojenosti našich zákazníků. Krátkodobě je prodloužení lhůty sice kapitálově náročnější, jsme ale pevně přesvědčeni, že v dlouhodobém horizontu se nám tato investice vrátí v podobě spokojených, vracejících se, zákazníků. Finparáda.cz: Jak putují peníze od klienta přes slevový portál až po poskytovatele služby? Jsou tam nějaká kritická místa? Kritická místa zcela jistě existují. Několikrát jsme v minulosti narazili na obchodní partnery, kteří si od nás nechali zaslat finance a následně společnost přestala fungovat nebo skončila v insolvenci. Na základě těchto zkušeností jsme učinili kroky, díky nimž, troufám si říct, již není možné se do podobných situací dostat. Kvalitu, solventnost, reputaci a hodnocení partnera prověřujeme hned na 4 úrovních. Několik našich pracovníků se stará pouze o kontrolu našich obchodních partnerů. Zákazník má tedy garanci prověřených dodavatelů, které u nás najde. Finparáda.cz: Jaké platební metody se nejčastěji pro placení za služby prostřednictvím slevového portálu používají? Nejpoužívanější je platební převod, následován kartou a „rychlými tlačítkami" PayU. Pokud bychom se podívali na data z roku 2012 a porovnali je s rokem 2014, tak evidujeme téměř 100% nárůst plateb prostřednictvím platebních karet. Odhaduji, že v roce 2016 se platební karta stane nejpoužívanější platební metodou. Finparáda.cz: Na co si má dát uživatel slevového portálu pozor, pokud chce využít jeho služeb? Jsem dlouhodobě přesvědčen, že seriózní internetový prodejce (nejen slevový server) se pozná podle šíře sortimentu, grafického zpracování a funkčnosti webových stránek, úrovně zákaznické podpory a podmínek reklamace. V PEPA.cz klademe maximální důraz na úroveň služeb našeho zákaznického centra. Například u drtivé většiny telefonických žádostí zákazníků řešíme zpětně ochotu a přístup našich specialistek a neustále zdokonalujeme způsob komunikace se zákazníkem. Finparáda.cz: Co připravujete za novinky pro zákazníky na podzimní sezónu? Jako každoročně se naši zákazníci mohou těšit na „back-to-school“ kampaně, dále na kampaň s vinařskými pobyty, které se v podzimních měsících těší velké oblibě. V následujících dnech budou mít naši zákazníci možnost stáhnout si nově spuštěnou mobilní aplikaci a připravujeme také zmíněné regionální nabídky, kterých se v následujících měsících bude vedle tolik populárních pobytů spouštět stále více. Na otázky odpovídal výkonný ředitel slevového portálu PEPA.cz Petr Sýkora. O portálu: PEPA.cz je jeden z největších slevových portálů v České republice. Portál PEPA.cz funguje v Česku čtyři roky, v loňském roce se obrat portálu dostal ke 300 milionům korun, přičemž v prvním čtvrtletí 2014 se zvedl obrat o 50 procent. O trhu: Slevové portály se objevily jako zcela nový fenomén nakupování na internetu na začátku roku 2010 i v České republice, přičemž ve světě je zákazníci využívají již více než deset let. Na slevových portálech utratili Češi v loňském roce více než 3,3 miliardy korun.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|