Jaké je mobilní bankovnictví od Zuno Bank? Čtvrtý díl seriálu čeká na vás
Přinášíme vám čtvrtý díl seriálu o mobilním bankovnictví. Dnes přichází na řadu mobilní bankovnictví Zuno Bank. Ta jako jedna z prvních bank umožnila skenovat složenky a faktury přímo do formuláře pro platbu v mobilním telefonu. Tato funkce umožní naskenovat i fakturu bez QR kódu nebo klasickou složenku. Kromě skenování můžete u aplikace od Zuno použít i QR kód.
Zuno Bank začala nabízet své mobilní bankovnictví v listopadu 2012. Banka poprvé společně s Raiffeisenbank a Komerční bankou do této oblasti přinesla snímání údajů z papírových faktur nebo složenek. Nicméně nešla cestou QR kódů, ale klasickým skenováním dokumentů s využitím fotoaparátu umístěného v mobilním zařízení. Později do své aplikace doplnila možnost využít k načítání dat z faktur i QR kód. Pomocí smartbankingu Zuno Bank můžete hledat ve svém okolí bankomaty a pobočky všech bank, ale také úřadovny České pošty. Vlastními bankomaty ani pobočkami Zuno Bank nedisponuje. Veškerý styk s klienty této banky, a to jako jediné v ČR, probíhá přes internet. Papírové dokumenty nebo karty dostanete pomocí donáškové služby nebo pošty. V nastavení si pak můžete vybrat banky, pro něž chcete bankomaty nebo pobočky hledat. Také můžete prostor pro hledání zaměřit pomocí fotoaparátu (kamery) v mobilu a hledaná místa se Vám zobrazí přímo v hledáčku fotoaparátu. Hledat ale můžete i klasicky na mapě. Mobilní bankovnictví Zuno Bank je kvalitně vyvinutá aplikace, která se dobře ovládá. Zajímavé je i pojetí zleva vyskakujícího dlouhého menu, kde najdete všechny volby, ať už pro přihlášeného, tak i pro nepřihlášeného uživatele (viz obrázek 1 a obrázek 3). Kromě načítání QR kódů umí skenovat i údaje ze složenek nebo z faktur bez QR kódu. Nastavíte si pomocí ní také limity u svých platebních karet nebo si kartu můžete zablokovat. V aplikaci třeba ale nenajdete možnost dobití kreditu mobilního telefonu nebo informace o investicích, které banka jako službu nenabízí. Banka mobilní aplikaci vybavila i Demo verzí, které jsme využili i my při pořízení snímků aplikace v galerii k tomuto článku. Srovnání bankovních účtů najdete zde Klienti Zuno Bank mohou využít mobilní aplikaci nejen ve verzi pro mobilní telefony s Androidem a iOS, ale i s Windows Phone. Přihlašujete se stejnými údaji jako do internetového bankovnictví banky. Žebříček bankovních osobních účtů najdete zde Funkce podrobně - komunikovat můžete i ostravsky nebo hantecem Veřejná část Jako nepřihlášený uživatel máte přístup do následujících funkcí aplikace (celé menu najdete na obrázku 1): - Demo - demonstrační verze aplikace, ve které si může i neklient banky vyzkoušet, co aplikace umí
- Staňte se klientem - možnost založit si účet přes aplikaci
- Blog a novinky - tuto volbu i následující volby v rámci veřejné části najdete v menu pro nepřihlášeného (obrázek 1) i přihlášeného uživatele (obrázek 3). Obrazovka agendy „Blog a novinky“ je pak na obrázku 8 (první snímek zleva)
- Moje zprávy - zobrazení zpráv od banky
- Bankomaty, pobočky a pošty - funkčnost umožňuje vyhledat pobočky a bankomaty vybraných bank (výběr lze nastavit) a také pobočky České pošty. Hledat můžete jak přes hledáček fotoaparátu v mobilu, tak na mapě i v seznamu (obrázek 8). Můžete si nastavit okruh hledání (poloměr - obrázek 9 - první snímek zleva)
- Kalkulačky PŮJČKY, kalkulačka SPOŘENÍ a VKLADŮ - zde si můžete vypočítat splátku pro vybranou výši půjčky poskytnuté ze strany Zuno Bank a úroky ze spoření nebo z vkladu od Zuno Bank (obrázek 9 - 2. a 3. snímek zleva)
- Kurzovní lístek - kurzy měn (obrázek 4)
- MyFriends - z této volby odešlete email známému, díky jehož založení u Zuno Bank dostanete odměnu v rámci daného programu banky
- Ceník - aktuální ceník poplatků a sazebník banky
- Jazyk, Nápověda - volba jazyka aplikace a nápověda k aplikaci. Jsou k dispozici následující jazyky: systémový jazyk, čeština, slovenština, angličtina, maďarština, hantec a ostravský jazyk
Uzavřená část V uzavřené části, tj. po přihlášení do aplikace, najdete kromě výše uvedených i následující funkce: - Přihlašovací okno a hlavní okno po přihlášení - v přihlašovacím okně (obrázek 1 - první snímek zleva) se přihlásíte do aplikace vyplněním jména a hesla, následně se Vám otevře okno se základními údaji o vašem účtu (obrázek 2 - druhý a třetí snímek zleva). Najdete zde zůstatek na účtu, grafický přehled stavu na účtu a poslední transakce
- Hlavní menu - obsahuje kromě voleb z veřejné části tyto volby (obrázek 3):
- Produkty - Účty, Spoření, Vklady, Karty a Půjčky
- Zadávání plateb - Převod mezi vlastními účty, Domácí platba, Scanner faktur, složenek a QR kódů
- Přehledy plateb - Trvalé příkazy, Plánované platby, Nezrealizované platby, Inkasa
- Nastavení - Limity karet, Zablokovat kartu, Deaktivovat SMS Plus
- Produkty - okna produktů si lze prohlédnout na obrázcích 4 (Účty a Spoření) a 5 (Vklady, Karty, Půjčky). Okno produktu lze zobrazit v obsahově rozšířeném okně s detaily nebo ve zúženém okně bez detailů (viz obrázek 3)
- Zadávání plateb - formulář převodu mezi účty uživatele, domácí platbu nebo okno pro skenování údajů najdete na obrázku 6.
- Přehledy plateb - viz obrázek 2 a 7
- Nastavení - nastavení limitu pro kartu apod. (obrázek 7)
Otestujte své znalosti z oblasti běžných účtů zde Obrázek 1  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 1 - Menu nepřihlášeného uživatele (na jednotlivých snímcích jsou všechny položky menu postupně tak, jako byste obrazovku rolovali až dolů) Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 2  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 2 - Přihlašovací okno (nepřihlášený uživatel), okno po přihlášení (na posledním obrázku je okno odrolované až dolů) Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 3  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 3 - Menu přihlášeného uživatele (na jednotlivých snímcích jsou všechny položky menu postupně tak, jako byste obrazovku rolovali až dolů) Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 4  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 4 - Obrazovka "Účty" a "Spoření" Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 5  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 5 - obrazovka "Vklady", "Karty" a "Půjčky" Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 6  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 6 - Formulář pro převod mezi vlastními účty uživatele, formulář platby na jiný účet, dialog pro načtení platby pomocí QR kódu, skeneru faktur nebo složenek Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 7  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 7 - Přehled účtů, trvalých příkazů a nastavení limitů pro kartu Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 8  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 8 - Blog a novinky, hledání nejbližší pobočky nebo bankomatu přes objektiv mobilního fotoaparátu a na mapě Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 9  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 9 - Nastavení okruhu pro vyhledávání nejbližších poboček a bankomatů, kalkulačka půjčky, spoření a vkladů Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Obrázek 10  Mobilní bankovnictví Zuno Bank - Obrázek 10 - Ceník a Kurzovní lístek Autor: Finparáda.cz, Zuno Bank - Klikněte pro zvětšení - Celá galerie obrázků:
všechny články | |
Dále v rubrice
Moderní kapesné: dětské účty nahrazují kasičky i vkladní knížky
Dřívější generace spořila do „prasátka“ nebo měla vkladní knížku, kterou jí založili rodiče či prarodiče. Dnes vkladní knížky prakticky zmizely, kasičky přežily a nejběžnějším způsobem, jak děti ukládají peníze, jsou jejich vlastní bankovní účty. Roste také zájem rodičů...
|
České banky zvyšují bezpečnost plateb: UniCredit i Fio zavádějí ověřování příjemce
Český bankovní trh se připravuje na zavedení evropské služby ověřování příjemce plateb (Verification of Payee), která má výrazně omezit chybné či podvodné transakce. Tato novinka umožní klientům ověřit, zda číslo účtu (IBAN), které zadávají při platbě...
|
Produktové novinky bank v září aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu září letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Klienty lákají bonusy i výhodnější podmínky
Podzim bývá tradičně obdobím, kdy banky zintenzivňují boj o nové klienty – a letošní rok není výjimkou. Finanční domy přicházejí s pestrou nabídkou akcí a bonusů, které mají motivovat jak nové, tak stávající klienty. Co zajímavého banky připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled...
|
všechny články v rubrice
|