Průzkum: Na pobočkách nezáleží, hlavní je online bankovnictví
7.5.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva Zuno Bank | |
O kamenné pobočky projevují klienti bank stále menší zájem, osobnímu kontaktu s bankou již nepřikládají takový význam jako v minulosti. Naopak stále více klientů využívá služeb internetového a mobilního bankovnictví. Vyplynulo to z mezinárodního průzkumu společnosti Accenture.
Až 81 % zákazníků by zůstalo své bance věrných, i kdyby byly zrušeny její místní kamenné pobočky, což je ve srovnání s 52 % z roku 2013 značný nárůst. Průzkum proběhl na vzorku 4 000 zákazníků bank v Severní Americe, zejména v USA. Trend v ČR jde podobným směrem. Podle nedávné studie společnosti EY 74 procent Čechů spravuje svoji banku přes internet alespoň jednou týdně. Česko patří mezi prvních pět zemí v Evropě v četnosti užívání internetového bankovnictví, právě na úkor návštěvy poboček. Srovnání běžných účtů najdete zde „Poprvé v našem průzkumu označili klienti online bankovnictví jako nejdůležitější důvod, proč ve své bance zůstávají i nadále," uvedl Robert Mulhall, výkonný ředitel společnosti Accenture. „Už to není otázka blízkosti kamenné pobočky, která je určující, co se týče volby zákazníka. Je to záležitost toho, které banky dokážou nabídnout nejsilnější online schopnosti a nejlepší mobilní aplikace, "dodává Mulhall. Investice do digitálu se navyšují „Některá média a analytici stále zdůrazňují význam kamenných poboček pro bankovní služby. Pro určité typy zákazníků jsou ještě důležité, i když se jejich služby a role budou výrazně proměňovat směrem k minimalismu a interaktivitě. Evropské i světové trendy jsou ale spíše ve znamení navyšování investicí do digitálního bankovnictví,“ říká Miroslav Endresl, šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví online banky Zuno. Žebříček běžných účtů - nabídka nejlepších Průzkum dále ukázal rostoucí důležitost Generace Y, tedy lidí ve věku od 20 do 35 let, která se pro bankovní sektor stává jednou z nejvlivnějších skupin zákazníků. Její příslušníci mají vysokou tendenci opouštět své původní banky. Téměř 20 % z nich uvedlo, že v uplynulém roce změnilo svou banku. Mnozí z nich hledají výhradně online banky, což pro tradiční bankovní domy znamená značné riziko. Překvapivé však je, že v přílivu do online bank vedou klienti ve věkovém rozmezí 35 až 39 let, z nichž v uplynulém roce změnilo banku až 31 %. Podle průzkumu mají zákazníci také jasné preference v oblasti služeb, které od banky požadují. Ty opět úzce souvisí s internetovým bankovnictvím. Až 47 % klientů by uvítalo, kdyby banky poskytovaly nástroje k vytváření a monitorování rozpočtu, téměř polovina požaduje možnost video chatu s pracovníkem banky. Stejně jako internetové bankovnictví, tak i mobilní telefony hrají ve světě klíčovou roli při rozhodování zákazníků o změně banky. Například pro 60 procent Američanů bylo podle studie společnosti AlixPartners právě mobilní bankovnictví nejdůležitějším důvodem pro výměnu primární banky. Otestujte se ve znalostech běžných účtů
2. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady standardního klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? a) 50 Kč b) 70 Kč c) 90 Kč
Správná odpověď Správná odpověď: c) 90 Kč
3. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady internetového klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? Pozn: internetový klient používá ve styku s bankou hlavně internet a chová se úsporně. a) 0 Kč b) 30 Kč c) 50 Kč
Správná odpověď Správná odpověď: b) 30 Kč
8. Do jaké výše mohu posílat peníze do zahraničí tzv. Europlatbou?
a) 30 000 EUR (včetně) b) 50 000 EUR (včetně) c) 100 000 EUR (včetně)
Správná odpověď Správná odpověď: b) 50 000 EUR (včetně)
9. Je možné peníze z bankomatu nejen vybírat, ale také je do něj vkládat?
a) Vkládat nelze. b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů. c) Vkládat lze v každém bankomatu.
Správná odpověď Správná odpověď: b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů.
10. Pokud chci platit prostřednictvím své platební karty zboží a služby na internetu: a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance. b) musím mít kreditní kartu. c) nemusím nic řešit. Lze to provést s každou kartou a kdykoliv.
Správná odpověď Správná odpověď: a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance.
11. Pokud mám bezkontaktní platební kartu, do jaké částky nemusím zadávat PIN? a) PIN nemusím zadávat nikdy. b) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 200 Kč. c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
Správná odpověď Správná odpověď: c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
13. Mohu běžný účet využít i pro půjčení finančních prostředků? Pokud ano, jak se služba nazývá?
a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet. b) Ano, služba se jmenuje spotřebitelský úvěr. c) Ne.
Správná odpověď Správná odpověď: a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet.
14. Jaká je výše úrokové sazby na kontokorentu?
a) Většinou 10 až 15 % ročně. b) Většinou 15 až 20 % ročně. c) Většinou 20 až 25 % ročně.
Správná odpověď Správná odpověď: b) Většinou 15 až 20 % ročně.
všechny články | |
Dále v rubrice
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho
Co Čech, to fanoušek. Bez nadsázky se dá říct, že fanouškovství mají Češi v krvi. Tři čtvrtiny z nás totiž někomu aktivně fandí, ať už konkrétnímu sportovci, národnímu týmu nebo...
|
Index termínovaných vkladů v dubnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...
|
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?
|
všechny články v rubrice
|