Nová studie MasterCard zkoumá dopad technologií a inovací na chování spotřebitelů
| 13.5.2015 | Veronika Dusová, zpráva MasterCard | |
V souvislosti s návrhem Evropské komise na jednotný digitální trh připravila společnost MasterCard novou zprávu, která ukazuje, jak výzkum a inovace v technologiích dělají z digitálního věku dobu, která je výhodná jak pro spotřebitele, tak pro obchodníky a města po celém světě a pozitivně ovlivňuje hospodářský růst a finanční začleňování všech vrstev obyvatel.
Zpráva společnosti MasterCard demonstruje, jak rychlý nástup moderních technologií ovlivnil způsob fungování maloobchodního sektoru. V Evropě je více než 305 mil. chytrých telefonů a 60 % jejich majitelů je již alespoň jednou využilo k nákupu zboží nebo služeb online. Tento trend donutil celou řadu obchodníků přehodnotit strategii a nabízet zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek, ať už nakupují prostřednictvím tradičních, nebo moderních kanálů. Zásadním prvkem transformace spotřebního chování je bezpečnost. Téměř polovina lidí (44 %), kteří se v minulosti při nákupu online setkali s podvodem, se obchodu, kde k podvodu došlo, v budoucnu vyhne, a to bez ohledu na příčinu této negativní zkušenosti. Během roku 2013 se s podvodným chováním při nákupu na internetu setkalo 17,5 % evropských spotřebitelů. „Lidé v novém digitálním věku očekávají, že budou moci jednoduše a bezpečně nakupovat kdykoliv, kdekoliv a jakkoliv. Nová platební řešení ve formě bezkontaktních technologií už dávno nejsou hudbou budoucnosti. Inovace zahrnující bezkontaktní platby a mobilní peněženky, jako například MasterPass, se staly spolehlivou platební metodou pro spotřebitele i pro obchodníky,“ řekla Ann Cairns, prezidentka divize mezinárodních trhů, MasterCard. Moderní technologie neovlivňují nákupní proces pouze prostřednictvím inovací v platebních řešeních, ale zabývají se i několika dalšími klíčovými výzvami naší doby. Stále větší množství lidí žije ve městech, což staví městské infrastruktury a dopravní systémy pod velký tlak. Dopravní zácpy a tlačenice v centrech měst negativně ovlivňují obyvatele, turisty, ale i jednotlivé prodejce. Digitální platební technologie pomáhají milionům lidí, jež denně dojíždějí za prací, cestovat veřejnou dopravou rychleji a pohodlněji, s využitím jejich mobilních přístrojů. „Jedním z nejlepších příkladů, jak technologie a inovace mění lidské životy, je vznik tzv. chytrých měst. MasterCard je partnerem několika metropolí, kde ve spolupráci s technologickými společnostmi zavádí systémy založené na používání chytrých telefonů, což umožňuje dopravním společnostem zpřístupnit veřejnou dopravu širší skupině lidí, například díky zkrácení času potřebného k nákupu jízdenky,“ doplnila Ann Cairns. Technologie také pomáhají jednotlivým státům zapojit do finančního systému i ty skupiny občanů, které byly doposud vyloučeny. Zatímco v roce 2013 činil počet osob bez jediného bankovního konta 2,5 miliardy, koncem roku 2014 se počet snížil na 2 miliardy. Zapojování lidí po celém světě do finančních systémů napomáhá globálnímu ekonomickému růstu a produktivitě. Hlavní závěry zprávy MasterCard - Téměř 6 z 10 uživatelů chytrých telefonů v Evropě s nimi alespoň jednou nakoupilo online
- Spotřebitelé při nákupech online hledí především na komfort a pohodlnost celého procesu, následuje bezpečnost; při nákupech přes mobil jsou pro ně důležité pohodlné použití, především nákupy „jedním kliknutím“ a personalizované nabídky
- Mezi nejlepší technologické novinky z hlediska přínosu pro obchod dle samotných evropských prodejců patří bezkontaktní technologie (63 %), mobilní peněženky (47 %) a platby kartou obecně (46 %)
- Polovina všech světových spotřebitelů má nebo chce mít bezkontaktní platební karty
- Nejvyšší přidanou hodnotu vidí obchodníci v „tagování“ produktů a služeb (74 %), geolokaci (70 %) a věrnostních programech (44 %), zatímco zákazníci mají nejraději věrnostní programy (78 %), cenové srovnávače (61 %) a získávání zajímavých nabídek dle své aktuální polohy, tedy geolokaci (53 %)
- Nákupní rozhodování dnešních evropských spotřebitelů:
- 63 % lidí si o zboží zjišťuje informace na internetu, ale nakupuje v kamenných obchodech
- 13 % lidí se o zboží informuje v kamenných obchodech a následně nakupuje online
- 24 % lidí kombinuje internetové a kamenné obchody jak při nákupu, tak při získávání informací
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|