Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

ING Bank v Česku loni vygenerovala zisk ve výši 344 milionů korun a má půl milionu klientů

14.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ING Bank
  
  


ING BankING Bank v České republice dosáhla v roce 2014 zisku ve výši 344 mil. Kč a vykázala v retailové oblasti nárůst počtu klientů i objemu jejich vkladů. S hospodářskými výsledky seznámil ve středu novináře její nový ředitel Jaroslav Vittek.


ING Bank v ČR vykázala v roce 2014 čistý zisk po zdanění ve výši 344 mil. Kč. Celková výše aktiv dosáhla 133,4 mld. Kč. To banku řadí zhruba na sedmé až osmé místo spolu s J&T Bank za šestou GE Money Bank (bilanční suma k 31. prosinci 2014 činí 144 mld. Kč).



Pořadí prvních osmi bank podle bilanční sumy k 31. prosinci 2015



Pořadí Banka Bilanční suma v mil. Kč
1. Komerční banka 953 261
2. Česká spořitelna 902 589
3. ČSOB 865 639
4. UniCredit Bank 508 616
5. Raiffeisenbank 226 000
6. GE Money Bank 144 125
7. J&T Bank 133 801
8. ING Bank 133 391
Zdroj: Finparáda.cz
Pozn.: údaje jsou v milionech korun a jsou uvedeny za celou skupinu banky
Do přehledu není zařazena Hypoteční banka vzhledem k tomu, že je úzce specializovaná na jeden typ produktu, tj. hypoteční úvěry. Její bilanční suma je zhruba 200 mil. Kč.

O bilanční sumě ostatních bank působících v Česku a o dalších ekonomických výsledcích se více dozvíte zde

Většinu pasiv obstarává ING Konto



Většina zdrojů pochází ze spořicího účtu ING Konto. V roce 2014 zaznamenalo ING Konto nárůst klientských vkladů o 2,2 mld. Kč na 87,5 mld. Kč. Objem korporátních úvěrů poskytnutých v roce 2014 je srovnatelný s obdobím předchozího roku (jiné než firemní úvěry banka neposkytuje - pozn. redakce).

„Jasná profilace skupiny ING jako banky po oddělení pojišťovací části ING nám umožňuje se plně zaměřit na bankovní služby a být specializovanou bankou v obou segmentech – v tom korporátním i v oblasti zhodnocování pro obyvatelstvo. Jako specializovaná banka chceme naplňovat základní smysl naší existence – umožňovat a pomáhat našim klientům být o krok napřed v životě a podnikání,“ komentuje strategii banky Jaroslav Vittek, Country Manager ING Bank Česká republika, a dodává: „V oblasti retailového bankovnictví naše strategie spočívá ve specializaci na zhodnocování peněz prostřednictvím jednoduchých, flexibilních a cenově atraktivních produktů pro širokou veřejnost. S ING Kontem jsme byli v roce 2001 průkopníky na trhu spořicích účtů.“

Přehled spořicích účtů najdete zde

Banka má nyní v ČR šest obchodních míst, jejich počet navyšovat nebude, soustředí se na online strategii. Počet klientů je zhruba půl milionu, z toho více než 90 % představují retailoví klienti.

Dalším produktem určeným pro občany jsou ING Investice



Na podzim loňského roku banka uvedla na trh alternativní způsob zhodnocování peněz v podobě produktu ING Investice (více zde). Jako první na trhu ING Bank veřejnosti nabídla možnost investovat do podílových fondů bez vstupního a výstupního poplatku. Získala tak pět tisíc nových klientů s investicemi ve výši půl miliardy korun. V reakci na požadavky klientů banka od dubna rozšířila portfolio ING Investic o tři nové podílové fondy s velmi dynamickým investičním profilem a rizikovou třídou 6.

Přehled všech podílových fondů dostupných v ČR včetně jejich cen najdete zde

Firemní bankovnictví je určeno zejména pro velké a mezinárodní firmy



V segmentu korporátního bankovnictví se banka bude nadále soustředit na velké lokální a mezinárodní společnosti, finanční instituce a příležitosti v oblasti specializovaného strukturovaného financování. Korporátním klientům banka poskytne pobočkovou síť ve více než 40 zemích světa s koordinovaným, harmonizovaným klientským servisem a se snahou o jednoduché, srozumitelné a transparentní produkty zaměřené na potřeby mezinárodních firem a dostupné pomocí digitálních technologií odkudkoliv a kdykoliv.


      
  


Související články:
Změny v žebříčcích spořicích účtů a termínovaných vkladů. Sporoindex výrazně vzrostl

Češi vědí, na čem šetřit. Dovolené nebo oběda v restauraci se ale nevzdají

V novém roce by Češi chtěli spořit více. Jak ukazují zkušenosti z minulých let, ne vždy se jim to daří

Které banky vás odmění za doporučení nového klienta a kolik jsou za to ochotny zaplatit?

Kolik vydají české domácnosti na sport a z čeho ho financují?



všechny články
Dále v rubrice

Expobank nabízí úrok 1,6 procenta ročně. Jde o jednu z nejvyšších sazeb mezi běžnými, ale i spořicími účty

Obrázek: Expobank Expobank zvyšuje u svého NEO účtu úrok z dosavadních 1,2 % p.a. na 1,6 % p.a. Nabízí tak jeden z nejvyšších úroků mezi běžnými, ale i spořicími účty, které jsou na českém trhu k dispozici, a to bez...

Jaké spořicí účty nabízejí jednotlivé banky?

Spořicí účty Finparáda přináší nejaktuálnější informace o úrokových sazbách a poplatcích bankovních produktů. Najdete mezi nimi i úrokové sazby spořicích účtů. Připravili jsme pro vás přehled spořicích účtů...

Změny úrokových sazeb a objemových pásem u spořicích účtů a termínovaných vkladů

Obrázek: Koruna Přinášíme vám informace o změnách úrokových sazeb u spořicích produktů. Sazby či úroková pásma u svých spořicích účtů a termínovaných vkladů tentokrát měnila Equa bank, MONETA Money Bank, Sberbank a NEY...

Akciím pomohly spekulace o snížení úrokových sazeb, dál přetrvávají obavy z obchodní války

Obrázek: San Francisco Po určitém uklidnění akciové trhy nadále ovlivňují obavy z americko-čínské obchodní války, týkající se zavádění cel a následných protiakcí. Americkým, ale i evropským akciovým trhům pomohly výše...

všechny články v rubrice










   
 
Nejlepší spořicí účet 3-5/2019
Spořicí účet od ING Bank
ING Bank


Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz