Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

ING Bank v Česku loni vygenerovala zisk ve výši 344 milionů korun a má půl milionu klientů

14.5.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ING Bank
  
  


ING BankING Bank v České republice dosáhla v roce 2014 zisku ve výši 344 mil. Kč a vykázala v retailové oblasti nárůst počtu klientů i objemu jejich vkladů. S hospodářskými výsledky seznámil ve středu novináře její nový ředitel Jaroslav Vittek.


ING Bank v ČR vykázala v roce 2014 čistý zisk po zdanění ve výši 344 mil. Kč. Celková výše aktiv dosáhla 133,4 mld. Kč. To banku řadí zhruba na sedmé až osmé místo spolu s J&T Bank za šestou GE Money Bank (bilanční suma k 31. prosinci 2014 činí 144 mld. Kč).



Pořadí prvních osmi bank podle bilanční sumy k 31. prosinci 2015



Pořadí Banka Bilanční suma v mil. Kč
1. Komerční banka 953 261
2. Česká spořitelna 902 589
3. ČSOB 865 639
4. UniCredit Bank 508 616
5. Raiffeisenbank 226 000
6. GE Money Bank 144 125
7. J&T Bank 133 801
8. ING Bank 133 391
Zdroj: Finparáda.cz
Pozn.: údaje jsou v milionech korun a jsou uvedeny za celou skupinu banky
Do přehledu není zařazena Hypoteční banka vzhledem k tomu, že je úzce specializovaná na jeden typ produktu, tj. hypoteční úvěry. Její bilanční suma je zhruba 200 mil. Kč.

O bilanční sumě ostatních bank působících v Česku a o dalších ekonomických výsledcích se více dozvíte zde

Většinu pasiv obstarává ING Konto



Většina zdrojů pochází ze spořicího účtu ING Konto. V roce 2014 zaznamenalo ING Konto nárůst klientských vkladů o 2,2 mld. Kč na 87,5 mld. Kč. Objem korporátních úvěrů poskytnutých v roce 2014 je srovnatelný s obdobím předchozího roku (jiné než firemní úvěry banka neposkytuje - pozn. redakce).

„Jasná profilace skupiny ING jako banky po oddělení pojišťovací části ING nám umožňuje se plně zaměřit na bankovní služby a být specializovanou bankou v obou segmentech – v tom korporátním i v oblasti zhodnocování pro obyvatelstvo. Jako specializovaná banka chceme naplňovat základní smysl naší existence – umožňovat a pomáhat našim klientům být o krok napřed v životě a podnikání,“ komentuje strategii banky Jaroslav Vittek, Country Manager ING Bank Česká republika, a dodává: „V oblasti retailového bankovnictví naše strategie spočívá ve specializaci na zhodnocování peněz prostřednictvím jednoduchých, flexibilních a cenově atraktivních produktů pro širokou veřejnost. S ING Kontem jsme byli v roce 2001 průkopníky na trhu spořicích účtů.“

Přehled spořicích účtů najdete zde

Banka má nyní v ČR šest obchodních míst, jejich počet navyšovat nebude, soustředí se na online strategii. Počet klientů je zhruba půl milionu, z toho více než 90 % představují retailoví klienti.

Dalším produktem určeným pro občany jsou ING Investice



Na podzim loňského roku banka uvedla na trh alternativní způsob zhodnocování peněz v podobě produktu ING Investice (více zde). Jako první na trhu ING Bank veřejnosti nabídla možnost investovat do podílových fondů bez vstupního a výstupního poplatku. Získala tak pět tisíc nových klientů s investicemi ve výši půl miliardy korun. V reakci na požadavky klientů banka od dubna rozšířila portfolio ING Investic o tři nové podílové fondy s velmi dynamickým investičním profilem a rizikovou třídou 6.

Přehled všech podílových fondů dostupných v ČR včetně jejich cen najdete zde

Firemní bankovnictví je určeno zejména pro velké a mezinárodní firmy



V segmentu korporátního bankovnictví se banka bude nadále soustředit na velké lokální a mezinárodní společnosti, finanční instituce a příležitosti v oblasti specializovaného strukturovaného financování. Korporátním klientům banka poskytne pobočkovou síť ve více než 40 zemích světa s koordinovaným, harmonizovaným klientským servisem a se snahou o jednoduché, srozumitelné a transparentní produkty zaměřené na potřeby mezinárodních firem a dostupné pomocí digitálních technologií odkudkoliv a kdykoliv.


      
  


Související články:
ING Bank znovu opakuje akci se sazbou dvě procenta ročně u spoření

Dvě pětiny Čechů očekávají, že si v důchodu vystačí s patnácti až dvaceti tisíci korun

Změny v žebříčcích spořicích účtů a termínovaných vkladů. Sporoindex výrazně vzrostl

Češi vědí, na čem šetřit. Dovolené nebo oběda v restauraci se ale nevzdají

V novém roce by Češi chtěli spořit více. Jak ukazují zkušenosti z minulých let, ne vždy se jim to daří



všechny články
Dále v rubrice

Akcie v roce 2019 – Jak se jim dařilo a jak můžete začít investovat i vy?

Obrázek: Obchodník s grafem Rok 2019 byl z pohledu akcií jako na horské dráze. Z jedné strany jsme byli svědky obchodní války mezi USA a Čínou, ze strany druhé pak působily centrální banky, které díky své expanzivní měnové politice...

Aktuality ze stavebních spořitelen na konci ledna

Obrázek: Dům Atraktivita stavebního spoření je největší za posledních 10 let. Stavební spoření je zajímavé pro téměř polovinu populace, výrazně roste jeho obliba mezi mladými. Nejvyšší za 10 let je i zájem...

O stavební spoření je dobré začít pečovat už od ledna. Získáte víc

Obrázek: Domy Rok 2020 má už první týdny za sebou a proto je třeba myslet na to, s čím začít už od samotného začátku nového roku. Právě nyní je totiž správná chvíle na založení stavebního spoření...

Novinky v aplikaci MP Home od Modré pyramidy: historie transakcí i přehled dokumentů na jednom místě

Obrázek: Modrá pyramida Vloni na podzim Modrá pyramida spustila aplikaci MP Home pro chytré telefony, kterou si doposud stáhlo víc než 20 000 uživatelů. Teď je ke stažení její vylepšená verze 1.2.0., ve které přibyla možnost...

všechny články v rubrice










   
 
Vítěz žebříčku spoření
Raiffeisen stavební spořitelna
Raiffeisen stavební spořitelna


Vítěz žebříčku pojištění
Pojištění schopnosti splácet úvěry od BNP Paribas Cardif Poj
BNP Paribas Cardif Pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz