Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Představujeme vám mobilní bankovnictví České spořitelny

1.6.2015  |  Zdeněk Bubák
  


Mobilní bankovnictví ČSPokračujeme v našem seriálu o mobilním bankovnictví bank působících v Česku. Dnes přichází na řadu mobilní bankovnictví České spořitelny. Ta s aplikací pro chytré mobilní telefony přišla v únoru 2012, tj. chvíli po velké vlně z konce roku 2011, kdy mobilní bankovnictví představilo téměř najednou 6 bank. Většinou banky podporovaly obě hlavní platformy, a to iPhone iOS a Android od samého začátku. Česká spořitelna se lišila, protože na začátku nabídla jen aplikaci pro iOS a s podporou pro Android přišla až v červenci 2012.


V současnosti Česká spořitelna nabízí aplikaci mobilního bankovnictví jak pro iOS, tak pro Android, ale i pro Windows Phone, který začala podporovat až v prosinci 2014.


Přes svůj „chytrý telefon“ můžete prostřednictvím mobilního bankovnictví České spořitelny nazvaném SERVIS 24 Mobilní banka prohlížet stav a historii účtu, provádět platby, skenovat a platit složenky. Zjistíte, kde je nejbližší bankomat nebo pobočka České spořitelny. Můžete měnit limity na kartách, dobíjet kredit na mobilu nebo při placení využívat QR kód. Můžete použít již vygenerovaný kód nebo si vytvořit vlastní QR kód a nasdílet jej ostatním lidem.

Doposud zveřejněné díly seriálu o mobilním bankovnictví Českých bank

Začínáme seriál o mobilním bankovnictví v Česku. Postupně představíme aplikace vybraných bank

Představujeme vám mobilní bankovnictví od Raiffeisenbank. Druhý díl seriálu

Mobilní bankovnictví Komerční banky - třetí díl seriálu o bankovních aplikacích pro smartphony

Jaké je mobilní bankovnictví od Zuno Bank? Čtvrtý díl seriálu čeká na vás

Představujeme Vám mobilní bankovnictví UniCredit Bank - další díl seriálu

Představujeme vám mobilní bankovnictví Air Bank v dalším díle seriálu

Představujeme vám mobilní bankovnictví Waldviertler Sparkasse Bank

Stažení, aktivace, podporované verze mobilních operačních systémů



Aplikaci SERVIS 24 Mobilní banka získáte standardně prostřednictvím App Store, Google Play nebo Windows Phone Store. Jakmile si ji stáhnete a nainstalujete, přihlaste se do služby SERVIS 24 Internetbanking a vygenerujte si aktivační kód, spusťte aplikaci Mobilní banka a zadejte aktivační kód. Popis aktivace najdete v galerii k článku na obrázku 1 a 2.

Pro fungování aplikace stačí mít účet u České spořitelny a aktivní službu internetového bankovnictví SERVIS 24.

Česká spořitelna podporuje mobilní telefony s operačním systémem iOS 6 a vyšším, Android 2.3 a vyšším nebo Windows Phone 8.1.

Jaké zajímavé funkce mobilní bankovnictví České spořitelny má?



Mobilní banka umožňuje zadávání jednorázových platebních příkazů několika způsoby - vyplněním formuláře, přes šablonu, naskenováním složenky nebo načtením QR kódu.

Česká spořitelna jako první v ČR přinesla do mobilního bankovnictví skenování složenek. Aplikace automaticky přenese údaje ze složenky do platebního příkazu a vy platbu pouze potvrdíte.

Transakční historii můžete sledovat jak u běžných, tak u karetních účtů (včetně detailů transakcí).

Mobilní banka České spořitelny obrazem



Obrázek 1
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 1 - Postup aktivace po stažení aplikace do mobilu
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 2
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 2 - Postup aktivace po stažení aplikace do mobilu
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 3
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 3 - Přihlášení, okno po přihlášení, posunovací obrázkové menu
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 4
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 4 - Zůstatek na běžném účtu, transakční historie, detail transakce
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 5
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 5 - Filtr nad transakční historií, příkaz k úhradě, dobití kreditu mobilního telefonu
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 6
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 6 - Informace o iBodech, informace o kartách
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 7
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 7 - Přehled karet, limity karet, Spoření
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 8
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 8 - Bankomaty - mapa, přehled
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 9
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 9 - Bankomaty - detailní informace k bankomatu, pobočky - mapa
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 10
Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 10 - Pobočky - přehled, detailní informace k pobočce, menu - pobočky/bankomaty, kontaktní informace a profil
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -

Obrázek 11

Mobilní bankovnictví České spořitelny - obrázek 11 - Telefonní kontakty do banky, profil
Autor: Česká spořitelna, Finparáda.cz
- Klikněte pro zvětšení -



Otestujte se ve znalostech běžných účtů zde



Test - běžné účty


1. Co je to běžný účet?
a) Účet v bance (nebo záložně), kam si vkládáme peníze a můžeme je kdykoliv vybrat nebo poslat na jiný účet. Je úročený minimálně, tudíž není vhodný ke spoření.
b) Účet zakládaný v souvislosti s poskytnutím úvěru. Banka na tento účet peníze z úvěru převede.
c) Účet pro obchodování s cennými papíry.
2. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady standardního klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)?
a) 50 Kč
b) 70 Kč
c) 90 Kč
3. Jaké byly v ČR ve 3. čtvrtletí 2014 průměrné náklady internetového klienta za běžný účet měsíčně (včetně transakcí a souvisejících služeb)? Pozn: internetový klient používá ve styku s bankou hlavně internet a chová se úsporně.
a) 0 Kč
b) 30 Kč
c) 50 Kč
4. Jak je úročen kladný zůstatek na běžném účtu?
a) Nejčastěji sazbou 1 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
b) Nejčastěji sazbou 0,1 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
c) Nejčastěji sazbou 0 nebo 0,01 % ročně. Ostatní sazby jsou výjimkou.
5. Co je to mezibankovní platba?
a) Platba, kterou jedna banka půjčuje peníze jiné bance.
b) Platba z jakéhokoliv účtu (i klientského), která směřuje na účet v jiné bance.
c) Mezinárodní platba.
6. Co se stane, když mi někdo pošle peníze na můj korunový účet v cizí měně?
a) Banka mi částku převede do českých korun v kurzu ČNB střed.
b) Banka mi částku převede do českých korun podle svého kurzovního lístku (deviza nákup).
c) Banka mi automaticky založí devizový účet v dané měně a částku na něj vloží.
8. Do jaké výše mohu posílat peníze do zahraničí tzv. Europlatbou?
a) 30 000 EUR (včetně)
b) 50 000 EUR (včetně)
c) 100 000 EUR (včetně)
9. Je možné peníze z bankomatu nejen vybírat, ale také je do něj vkládat?
a) Vkládat nelze.
b) Vkládat lze, ale jen u vybraných bankomatů.
c) Vkládat lze v každém bankomatu.
10. Pokud chci platit prostřednictvím své platební karty zboží a služby na internetu:
a) musím mít transakce na internetu povolené u mého účtu v bance.
b) musím mít kreditní kartu.
c) nemusím nic řešit. Lze to provést s každou kartou a kdykoliv.
11. Pokud mám bezkontaktní platební kartu, do jaké částky nemusím zadávat PIN?
a) PIN nemusím zadávat nikdy.
b) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 200 Kč.
c) PIN nemusím zadávat do částky ve výši 500 Kč.
12. Mohu bezkontaktní platební kartou platit i dražší nákupy?
a) Mohu, ale nad určenou částku musím zadat PIN.
b) Bezkontaktní kartou nemohu platit dražší nákupy než je stanovený limit.
c) Mohu, bez nutnosti zadávat PIN stejně jako u částek do stanoveného limitu.
13. Mohu běžný účet využít i pro půjčení finančních prostředků? Pokud ano, jak se služba nazývá?
a) Ano, služba se jmenuje kontokorent nebo povolený debet.
b) Ano, služba se jmenuje spotřebitelský úvěr.
c) Ne.
14. Jaká je výše úrokové sazby na kontokorentu?
a) Většinou 10 až 15 % ročně.
b) Většinou 15 až 20 % ročně.
c) Většinou 20 až 25 % ročně.



      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz