Více než polovina Evropanů je zvyklá nakupovat přes mobilní telefon
| 8.6.2015 | Veronika Dusová, zpráva ING Bank | |
Více než polovina Evropanů, kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, uskutečnila za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů. Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení a elektroniku. Informace vyplynuly z mezinárodního průzkumu ING.
Z průzkumu ING bylo zjištěno, že více než polovina Evropanů (58 %), kteří vlastní chytrý telefon nebo tablet, provedla za poslední rok nákup přes toto zařízení. V Čechách takto nakoupilo 47 % uživatelů smartphonů. reklama

|
 Evropané za pomoci mobilu nejčastěji nakupují oblečení a elektroniku, dále pak hry, potraviny a hudbu. Klasickým uživatelem je muž ve věku 25–34 let. „Mobilní nakupování jde ruku v ruce s využíváním mobilního bankovnictví. Z těch Evropanů, kteří v uplynulém roce provedli nákup přes mobilní telefon, jich čtyři pětiny používá zároveň i mobilní bankovnictví. Obdobně jsme na tom i u nás v Čechách, kde mobilní banku využívá 74 % dotazovaných, kteří realizují nákupy přes mobilní zařízení,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank. Nejvíce používají mobil k nakupování Turci (až 84 % dotazovaných), naopak v Belgii takto nakupují jen necelé dvě pětiny respondentů. Američané jsou na tom s 58% využíváním mobilů k nakupování stejně jako průměrný Evropan. Češi jako jedni z mála nakupují přes mobilní zařízení nejvíce elektroniku. Provedli jste v posledních 12 měsících nákup prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu? (Ti, kteří odpověděli „ANO“)  Zdroj: ING Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení (35 %) a elektroniku (32 %). Zatímco u žen nákup oblečení (37 %) jasně vede před elektronikou (25 %), u mužů tak výrazný rozdíl nepanuje (39 % vs. 33 % ve prospěch elektroniky). Častými objekty zájmu nakupujících přes mobilní zařízení jsou hry, hudba a potraviny, ale nezanedbatelný podíl má i nákup dovolené nebo donáška jídla (15 %). Ve Spojených státech jsou čísla za mobilní nákupy v jednotlivých segmentech oproti Evropě vyrovnanější. Velká Británie je pak jedinou sledovanou zemí, kde nad oblečením a elektronikou vítězí mobilní nákup potravin. 55 % Evropanů také přiznalo, že pokud obchod uloží jejich platební údaje, mají později tendenci v něm nakupovat, protože je to jednodušší a rychlejší. V USA to potvrdilo dokonce 61 % dotázaných.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|