Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nehodu nechceme, ale když přijde, co dělat?

7.11.2011  |  Zdeněk Bubák


Řidiči se v případě nehody obávají jejího zdokumentování a příliš velké administrativy. Jak ukazuje průzkum DIRECT Pojišťovny, více než polovina českých řidičů má strach, že by neuměli správně zdokumentovat dopravní nehodu. Mnozí nevědí, co vše je třeba, problémy by jim ale činilo také pořízení fotodokumentace (62 %) nebo vyznačení obrysů vozidel (76 %). Těmito starostmi ovšem nepříjemné pocity spojené s představou nehody nekončí. Mnoho řidičů se obává, že likvidace možných škod bude příliš časově náročná (70 %) a může s sebou přinést hodně papírování (68 %) či další komplikace. 

„Obavy z administrativy a z jednání s pojišťovnou druhého řidiče v souvislosti s dopravní nehodou se v průzkumu DIRECT Pojišťovny ukazují jako velmi časté. Časové náročnosti takového jednání se obává dokonce 7 z 10 řidičů. Abychom klientům DIRECT Pojišťovny usnadnili likvidaci nezaviněných pojistných událostí, uvedli jsme loni v září na trh službu AutoHELP. Záhy se ukázalo, že AutoHELP je přesně to, co řidičům do té doby na trhu chybělo a služba způsobila na trhu neživotního pojištění doslova revoluci,“ říká Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.


Zdroj: DIRECT Pojišťovna

Lidé po nehodě nejčastěji volají policii nebo partnera

Zajímavostí také je, komu řidiči volají po nehodě jako prvnímu. Na čele „žebříčku“ se umístila Policie ČR, jejíž číslo nejdříve vytočí 36 % dotázaných. Téměř třetina z nich tak učiní, aby měla zápis pro pojišťovnu, 14 % řidičů se taková reakce zdá správná. Pro další respondenty znamená policie jistotu (12 %), případně čekají, že jim poskytne pomoc při záznamu nehody (10 %). Na druhém místě následuje partner/partnerka. Ať již proto, aby poskytl radu a pomoc (47 %), nebo jen aby jej řidič či řidička informovali (23 %). Až za policií a partnery se pak ve výzkumu umístila asistenční služba (v 17 %) a pojišťovna (v 16 %). Asistenční službu volá 46 % řidičů proto, aby jim poskytla pomoc a radu či zařídila odtah (14 %). Pojišťovnu volá 58 % řidičů kvůli zápisu, nebo aby od ní získali pomoc a radu (10 %).


Jen 14 % respondentů již má s dokumentováním nehody zkušenost, 34 % pak očekává, že by to případně zvládli. Strach z dokumentace nehody mají především ženy. Zdokumentování už někdy provádělo jen 7 % z nich a jen necelá pětina věří, že by dokumentaci zvládla i bez této zkušenosti. Nejméně obav přitom mají respondenti ve věku 31-50 let, s vyšším vzděláním a vyššími příjmy. Dotázaní nejčastěji uvádějí, že by uměli vyplnit tzv. euroformulář (v 55 %), jen 38 % by ale umělo pořídit fotodokumentaci a 24 % vyznačit obrysy auta na silnici. 

Celých 35 % řidičů se pak v případě dopravní nehody obává problémů spojených s likvidací škody. Výrazně větší obavy z jednání přitom mají ženy než muži. Obecně se řidiči nejčastěji bojí, že jednání budou časově náročná (70 %), že s sebou přinesou hodně papírování a administrativy (68 %), nebo že se objeví nečekané komplikace (56 %).

AutoHELP od DIRECT Pojišťovny vyřídí administrativu za Vás

Aby svým klientům poskytla DIRECT Pojišťovna pomoc i v případech, kdy se bez vlastního přičinění stali účastníkem dopravní nehody, jejíž likvidaci by museli často zdlouhavě vyřizovat, přišla na trh s revoluční službou AutoHELP. Klienti se tak již nemusejí obracet na pojišťovnu viníka nehody. Stačí kontaktovat DIRECT Pojišťovnu, která za ně vše vyřídí a vyplatí jim pojistné plnění. Mnoho starostí si klienti ušetří také v komplikovaných situacích, kdy je viníkem nehody cizinec nebo nepojištěný řidič. Službu AutoHELP nabízí DIRECT Pojišťovna svým klientům zdarma k povinnému ručení a její popularitu potvrzuje i fakt, že si ji aktivovalo již 9 z 10 klientů.


Mezi další výhody, které DIRECT Pojišťovna nabízí, patří náhrada škody do 48 hodin po uzavření škodní události.

3 z 10 řidičů se po nehodě setkali s agresivní reakcí druhého řidiče

Průzkum DIRECT Pojišťovny se zaměřil na závažný problém na našich silnicích: agresivitu v souvislosti s dopravní nehodou. Tři z deseti řidičů se s ní již setkali. Obvykle šlo o slovní útok (v 90 % případů), nechybělo ale ani násilí proti vozu (v 16 % případů) či přímo fyzické násilí (10 %). Vysoký je také počet řidičů, kteří se po nehodě setkávají se zastrašováním, nebo s tím, že viník sám nehodu nenahlásil své pojišťovně.

„Z průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že počet řidičů, kteří se obávají agresivního útoku ze strany druhého řidiče po dopravní nehodě, dosahuje až 36 %. U žen toto číslo dosahuje dokonce 56 %. Jejich obavy pak potvrzuje fakt, že s agresivním chováním se v podobné situaci již reálně setkali 3 z 10 řidičů,“ upozorňuje Petr Ouška, manažer řízení vztahu s partnery DIRECT Pojišťovny, a pokračuje: „DIRECT Pojišťovna dlouhodobě podporuje zodpovědné chování na silnicích a i v rámci své cenové politiky, která zvýhodňuje dobré řidiče, dává vždy jasný signál, že zodpovědné chování se vyplácí.“

Více než třetina řidičů (36 %) se obává agresivní reakce jiného řidiče po dopravní nehodě. Sami se ovšem snaží chovat uvážlivě. Většina z těch, kteří zažili takovou agresivní reakci ze strany druhého řidiče, se snažila konflikt řešit asertivně (53 %), 16 % řidičů se pak raději stáhlo a snažili se nepříjemnou situaci co nejrychleji ukončit. To, že druhému oplatili stejně, přiznává 22 % dotázaných. Překvapivé může být, že pouze 10 % řidičů v danou chvíli volalo Policii České republiky. Hlavním důvodem je to, že celá situace byla respondentům nepříjemná a chtěli na ni co nejrychleji zapomenout.


Zdroj: DIRECT Pojišťovna

Dojde-li k nehodě, k vlastní agresivitě se přiznává jen minimum řidičů. Na otázku, zda měli chuť s viníkem nehody zúčtovat osobně, odpověděla jen 4 % dotázaných (v podstatě pouze muži), že tak opravdu učinili. Patnáct procent z nich to sice mělo také v plánu, ovšem nakonec své emoce udrželi na uzdě.

Nepříjemnou skutečností je ovšem fakt, že po nehodě není výjimkou nejen okamžité agresivní chování, ale také zastrašování ze strany viníka. 8 % řidičů zažilo po nehodě telefonický nátlak ze strany viníka nehody. Častým problémem je také to, že viníci nenahlašují nehodu své pojišťovně: s tím se již setkalo 14 % dotázaných.

Dobří řidiči - klienti DIRECT Pojišťovny - jsou automaticky odměňováni lepší cenou autopojištění. DIRECT Pojišťovna jeho výši vypočítává pro každého řidiče individuálně, a to na základě nejširší řady kritérií na českém trhu (11 parametrů oproti na trhu obvyklým 4).

Na letošní podzim připravila DIRECT Pojišťovna také speciální akci, kdy při sjednání povinného ručení do konce listopadu 2011 získají noví klienti dva měsíce pojištění zdarma. K povinnému ručení získávají zdarma také služby Ochrana bonusu a AutoHELP, díky kterému se účastníci dopravní nehody, kterou nezavinili, nemusí obracet na pojišťovnu viníka nehody a vše řeší jen s DIRECT Pojišťovnou.

Porovnejte si pojištění na Finparádě:

Finparáda / Pojištění / Přehled pojištění motorových vozidel







    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies