Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Nejvstřícněji podle výzkumu Nejlepší banka 2015 komunikuje Equa bank

19.8.2015  |  Zdeněk Bubák
  


Banka - komunikace s klienty - Nejlepší banka 2015Přístup bank ke klientům na pobočce se za poslední rok zlepšil. Projevuje se to nejen ve větší vstřícnosti bankovních pracovníků, ale také ve schopnosti předat užitečné informace. Poněkud horší zprávou je, že banky trpí nevyrovnanou kvalitou. Výsledky jednotlivých bank se totiž poměrně výrazně změnily i v porovnání s minulým rokem. Vyplývá to z praktického testování bank, které realizovala v průběhu července analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015.



Pokud bychom podle analytické agentury Datank, která prováděla testování bank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015, hledali pomyslné „vítěze“, jsou jimi  Equa bank, Era Poštovní spořitelna a Sberbank.

V rámci testování formou návštěv fiktivního klienta se právě na těchto pobočkách bank pracovníci Datanku setkali s nejvstřícnější obsluhou a současně zde získali nejúplnější informace ohledně produktu, což jsou dvě hlavní oblasti při posuzování návštěvy poboček bank. Nejvstřícnější bankéře fiktivní klienti Datanku nalezli v Equa bank. V patách jí stáli pracovníci Sberbank a Wüstenrot hypoteční banky.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3 % p.a.více


Z pohledu kvality, komplexnosti a profesionality podaných informací se na čelo dostala Era Poštovní spořitelna, následovaná opět Equa bank, Sberbank a Českou spořitelnou. Z časového hlediska můžeme zaznamenávat mírné zlepšování přístupu bankéřů vůči klientovi.

Srovnání běžných účtů najdete zde


Z maxima třiceti bodů banky letos v průměru získaly 20,3 bodu, zatímco loni průměr jen lehce přesáhnul 19 bodů. Rozdíl v kvalitě obslužné péče mezi jednotlivými bankami je však poměrně značný. „Mezi nejlepší a nejhůř hodnocenou bankou je 15 bodový rozdíl, tedy celá polovina možných bodů. A to je podle mého názoru velmi silný důvod k zamyšlení, jestli by se standardy klientské péče neměly posunout výše,“ uvedla Radka Krůtová z analytické agentury Datank. Problémem je ale i fakt, že banky neposkytují kvalitu v této oblasti dlouhodoběji. „Svědčí o tom skutečnost, že jedinou bankou, která se v loňském i letošním roce umístila v první trojce v oblasti vstřícnosti nebo kvality informací, byla pouze značka Era,“ dodala Krůtová.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

Z jednotlivých sledovaných momentů došlo k nejvyššímu skoku v hodnocení nabídky další schůzky, což svědčí o tom, že banky začínají lépe využívat obchodní příležitosti. Zatímco v loňském roce bankéři nabídli další schůzku jen v deseti z 21 hodnocených bank, letos tak učinili již v 17 případech.

Žebříček nejlepších běžných účtů najdete zde

Mnohem lépe letos bankéři s potenciálními klienty komunikovali. Častěji se během rozhovoru klienta ptali, zda všemu rozumí, a také na konci rozhovoru vše stručně shrnuli. Snaha zaujmout klienta se projevila také v nabídce kávy, vody nebo čaje. Toto příjemné zahájení návštěvy nabídly letos při návštěvách poboček vždy Air BankEqua bank, Sberbank a Wüstenrot hypoteční banka. Což je znatelný posun oproti roku 2014, kdy nápoj nabídla pouze Air Bank.

Najděte si nejbližší pobočku banky zde

Ve srovnání s minulým rokem však méně bank poskytlo informace v tištěné podobě. Letos na nich šetřili v osmi testovaných finančních institucích. V ideálním případě by měl pracovník nejen povídat, ale také zvýrazňovat důležité skutečnosti v tištěném materiálu. S tímto scénářem se ale fiktivní klienti setkali jen v pěti bankách, na čemž se proti loňsku nic nezměnilo.

Žebříček nejlepších půjček a hypoték najdete zde

„V komunikaci s klientem na pobočce jsme zaznamenali celkově lepší první dojem, tzn. vřelejší přivítání nebo i častější nabídku kávy či vody. Lépe byla ale hodnocena také profesionalita a odbornost v komunikaci s klientem. To, že banky usilují o nové klienty, se nám potvrdilo zejména u menších hráčů na trhu,“ shrnula Radka Krůtová z analytické agentury Datank.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu

Obrázek: Hypo lupa Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...

Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku

Obrázek: Model domku a peníze Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies