Skoro každý Čech má již zkušenost s nákupy online
| 20.8.2015 | Veronika Dusová, zpráva MasterCard | |
Průzkum MasterIndex 2015 společnosti MasterCard se zaměřil na zvyky Čechů při nákupech online. Podle výsledků průzkumu používá internet téměř každý den 94 % respondentů, 93 % dotázaných má nějakou zkušenost s nákupy online. Téměř polovina lidí (40 %) přitom uvedla, že si produkty a služby zajišťuje přes internet velmi často.
Z průzkumu vyplynulo, že typický online nakupující z České republiky je člověk mezi 30 a 39 lety se středoškolským či vysokoškolským vzděláním, bydlí ve městě nad 100 000 obyvatel a má příjem více než 18 000 Kč měsíčně. reklama

|
 Nikdy na internetu nenakupovalo 6 % mužů a 8 % žen. Loni to bylo 6 % mužů a 13 % žen. Polovina respondentů považuje nákupy na internetu za bezpečné, 36 % si není jisto. Pouze 14 % respondentů tuto aktivitu za bezpečnou nepovažuje, ale přesto ji dle výsledků realizuje. Jaké zboží si lidé nejčastěji kupují? Lidé nakupující na internetu si nejčastěji pořizují elektroniku (56 %), oblečení a módní doplňky (42 %), domácí spotřebiče (29 %), produkty v internetových aukcích (27 %), kosmetiku a parfémy (26 %) a vouchery na slevových serverech (26 %). V porovnání s rokem 2014 se zvyšuje online nákup knih a hudebních nosičů, hraček a potřeb pro děti, lístků na kulturní akce, sportovního vybavení a zájezdů. „Jsme velmi rádi, že roste obliba nakupování online, je to rychlé a pohodlné,“ říká Richard Walitza VP, Mobile Payments & Innovations, MasterCard, „stejně tak roste i využívání online plateb kartou a naší globální služby MasterPass, která je dostupná i zákazníkům v České republice. Je to nejpohodlnější platba, která využívá digitální peněženky zákazníka stažené v mobilním telefonu. Stačí místo dobírky kliknout na tlačítko MasterPass na webu obchodníka. Všechny potřebné údaje, včetně informací o platební kartě a doručovací adrese, se bezpečně přehrají z aplikace, zákazník nemusí nic znovu vyplňovat. MasterPass navíc nabízí stejnou ochranu, jako platební karta - v případě nedodržení určitých závazků obchodníka dostane zákazník své peníze zpět.“ MasterPass Služba MasterPass byla uvedena na český trh loni v listopadu. Nyní jsou v systému zahrnuty více než dva tisíce českých e-shopů, do konce roku se očekává plné pokrytí českého trhu s e-commerce. Češi MasterPassem nejčastěji platí v e-shopu Českých drah, právě díky pohodlí online nákupu a výhodám digitální platby potvrzené heslem nebo otiskem prstu. MasterIndex proto rovněž zkoumal, jaké platební metody lidé na internetu využívají. Oproti loňskému roku o tři procenta stouplo využívání online plateb (z 26 % na 29 %), procentuální nárůst zaznamenaly i digitální peněženky. Postupně klesá podíl plateb v hotovosti (25 % využívá dobírku, 14 % platí při vyzvedávání zboží například v kamenné pobočce). Zbývajících 25 % tvoří převod z účtu na účet. Češi nejčastěji platí online na slevových serverech (46 %), lístky na kulturní představení (45 %) a dárky a květiny (41 %). Významný podíl online transakcí byl zaznamenán i u cestovních kanceláří, kde již 35 % zákazníků platí online. Naopak jen 6 % lidí stále využívá platbu za cestování v hotovosti. Průzkum byl realizován výzkumnou agenturou g82 na reprezentativním vzorku 1 007 respondentů ve věku 18 let a více.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|