Jak jsou klienti v ČR spokojeni s bankami? Kolik jich banku změnilo v posledním roce?
| 14.10.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva ČBA | |
Do diskuse o tom, jak jsou klienti spokojeni s bankami, kolik jich v poslední době změnilo svou hlavní banku a proč, vstoupila i Česká bankovní asociace. Ta si na toto téma nechala zpracovat výzkum od agentury SC&C a seznámila nás s jeho výsledky. Podle průzkumu spokojenost s bankami stoupá a klienti oceňují neustálé zlepšování služeb. Podívejte se na podrobné výsledky výzkumu.
O spokojenosti klientů s bankami a migrací zákaznického portfolia jsme psali již několikrát. Tentokrát přinášíme informace od České bankovní asociace, která zveřejnila výsledky výzkumu provedeného agenturou SC&C z února 2015. Čtěte zde: Anketa: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu Výsledky průzkumu - jak jsou klienti spokojeni? Z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci vyplývá, že celková spokojenost s hlavní bankou dosáhla na desetibodové škále 8 bodů, což je v porovnání s rokem 2013 o 0,9 bodu více a u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů. Pomáhá především ostrá konkurence – tu podle průzkumu agentury SC&C z února 2015 ohodnotili klienti 6,7 body z 10, což je přesně o jeden bod nárůst proti srovnatelnému průzkumu z roku 2014. Již třetím rokem roste pozitivní hodnocení nabídky bankovních služeb a jejich kvalita i srozumitelnost nabídky. Spokojenost s výběrem produktů a služeb stejně jako spokojenost s jejich kvalitou dosáhla aktuálně 6,8 bodů. Zatímco ženy ale kladou důraz na tzv. měkké hodnoty, jako je vstřícnost a profesionalita bankéřů, muži se soustředí na to, zda banka splní sliby, které jim dala. Navíc banky podle klientů své služby neustále zlepšují. Zdroj: Česká bankovní asociace Česká bankovní asociace zavedla v roce 2009 Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky řídí v případě, kdy se klient rozhodne změnit hlavní banku. Účelem Kodexu je takovou změnu usnadnit a zrychlit a tím využít konkurenčního prostředí ve prospěch klientů. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem, řeší veškeré další administrativní náležitosti mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo. Kodex mobility klientů vychází z principů European Banking Industry Commitee (EBIC) a je pro banky, které se k němu přihlásí, závazný. Klienti bank o této iniciativě díky marketingovým kampaním některých bank vědí stále více. Dokládá to propad frekvence odpovědí „Je to příliš složitě přejít k jiné bance“ na otázku „Proč jste banku nezměnil/a“ v rámci srovnatelných průzkumů agentury SC&C z let 2011 a 2015. Zatímco před 4 lety takto odpovědělo 21 % klientů, letos je to jen 5 %. Kolik klientů podle průzkumu během posledního roku banku vyměnilo? V loňském roce u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů, přičemž 13 % klientů začalo využívat služeb další banky, 3 % svou hlavní banku změnila. Zdroj: Česká bankovní asociace Důvodem setrvání u stávající banky je podle průzkumu schopnost bank uspokojovat potřeby svých klientů. U otázky „Proč jste banku nezměnil/a“ se v meziročním srovnání zvýšila frekvence u odpovědi „Banka mě dokázala motivovat, abych zůstal/a“ o 6 procentních bodů a tento názor prezentovalo 24 % klientů. Zdroj: Česká bankovní asociace Kodex mobility klientů je k dispozici na stránkách ČBA https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobilityklientu Zatím vedoucí produkty a pobočky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2015 Vybrali jsme pro vás doposud nejlépe hodnocené produkty, které současně mají za první 3 čtvrtletí roku 2015 i největší počet hlasů. Pokud se shodnete s majoritou doposud hlasujících návštěvníků portálu Finparáda.cz, můžete uvedené produkty vyhodnotit těmi „nejlepšími známkami“. Pokud s danými produkty naopak nemáte dobré zkušenosti, můžete je naopak hodnotit negativně, a to horší známkou. Stejně se můžete postavit k hodnocení doposud nejlépe si vedoucích poboček. V případě, že produkt nebo pobočku, které chcete hodnotit právě vy, v anketě nenajdete, běžte si je najít na Finparádu.cz (ve srovnáních produktů nebo při vyhledávání poboček) a ohodnoťte je zde. Hlasy z ankety v tomto článku budou pro účely vyhodnocení Scottova produktu a Scottovy pobočky připočteny k běžným hlasům. Vedoucí produkty (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy
Vedoucí pobočky (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy
všechny články | |
Dále v rubrice
Digitální podpis otevírá novou éru hypoték. ČSOB je první na trhu
Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB Hypoteční banka, další banky chystají spuštění začátkem příštího roku...
|
Srovnání stavebních spořitelen v prosinci: Nejvýhodnější nabídky na konci roku
Stavební spoření je jednou z možností, jak bezpečně ukládat peníze s podporou od státu. Hodí se především pro ty, kteří si chtějí pravidelně odkládat finance a nebudou je potřebovat alespoň šest let. Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních nabídek stavebních spořitelen...
|
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
všechny články v rubrice
|