Češi si sjednávají životní pojištění kvůli finanční jistotě v nemoci nebo při úrazu
| 9.11.2015 | Veronika Dusová, zpráva Pojišťovny ČS | |
Téměř každý druhý Čech, který si platí životní pojištění, si jej sjednal proto, aby měl finanční jistotu v případě nemoci a úrazu a zabezpečil tak sebe a rodinu. Dvanáct procent lidí si životní pojištění sjednává jako součást jiného produktu. Další motivací pro pořízení životního pojištění je investice do budoucna nebo zajištění na stáří, a to také pro 12 procent životně pojištěných.
Výsledky průzkumu pro Pojišťovnu České spořitelny, který realizovala společnost STEM/MARK, ukázaly, že si Češi sjednávají životní pojištění hlavně kvůli finanční jistotě v případě nemoci a úrazu. Výzkum dále také zjistil, že nejčastěji jsou iniciátorem sjednání životního pojištění sami pojištění (39 %). U jedné pětiny byl iniciátorem pojišťovací poradce. Každému šestému iniciovali uzavření životní pojistky rodiče, u mladších generací dokonce v polovině případů. „Hlavním důvodem sjednání životního pojištění je pro 42 procent pojištěných potřeba zabezpečit sebe a své blízké pro případ vážných životních situací, které mohou potkat každého z nás,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny, a doplňuje: „Pokud někdo vážně onemocní nebo se vážně zraní, většinou tato skutečnost výrazně zasáhne i do finančního příjmu celé rodiny. Zpravidla teprve tehdy pojištění lidé ocení, že si právě pro tento případ platí životní pojištění.“ Hlavní důvod sjednání životního pojištění  Zdroj: Pojišťovna České spořitelny (STEM/MARK) Jen 12 % dotázaných si životní pojištění sjednává proto, že je vázané na jiný finanční produkt – například na úvěr nebo hypotéku. Tyto dva důvody dominují u pojištěných ve středním věku mezi 30 a 44 lety. Dalších 12 % pojištěných si životní pojištění pořizuje spíše jako investici do budoucna nebo jako zajištění na stáří. Bývají to hlavně lidé mezi 45 a 65 lety. To ukazuje, jak je tato motivace v ČR nízká. Naopak, v zemích západní Evropy je životní pojištění vnímáno hlavně jako produkt pro zajištění se na stáří. Kvůli zkušenosti s nemocí či úrazem nebo kvůli svému vyššímu věku životní pojistku uzavře 8 % pojištěných. „Zhoršený zdravotní stav a vyšší věk jsou faktory, které významně zvyšují cenu za životní pojištění. Klienti by tedy měli vstupovat do pojištění ještě tehdy, kdy je nic významnějšího netrápí. Budou tak mít nižší pojistné sazby a jistotu, že je pojišťovna do pojištění přijme,“ uvádí Petr Procházka. Iniciátorem sjednání jsou nejčastěji přímo pojištění. Celkem 39 % z nich jako první přišli s tím, že si pořídí životní pojištění. U starších lidí mezi 60 a 65 lety to bylo dokonce 64 %. Pojišťovací poradci jsou iniciátory u každého pátého pojištěného, častěji u lidí středního věku mezi 30 a 59 lety. Šestině lidí uzavření smlouvy na životní pojištění iniciovali rodiče. U mladší generace, mezi 18 a 29 lety, byli rodiče iniciátory dokonce v polovině případů. Partner jako iniciátor životního pojištění figuruje pouze u 7 % pojištěných. A stejně tak banka při sjednání úvěru nebo hypotéky. Iniciátoři sjednání životního pojištění  Zdroj: Pojišťovna České spořitelny (STEM/MARK) Průzkum realizovala agentura STEM/MARK na 1 016 respondentech ve věku 18–65 let od 9. září do 13. září 2015. Jednalo se o kvantitativní výzkum, online dotazování.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|