Zuno využívá při tvorbě reklam neuromarketing
| 18.11.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva ZUNO Bank | |
Pro správné zacílení své televizní kampaně banka Zuno využívá metodu zvanou neuromarketing, kterou nabízí výzkumná společnost GfK. Díky jejím zjištěním dokázal realizační tým Zuno postupně rozpracovat jednotlivé postavy reklamní kampaně tak, aby lépe zprostředkovaly zamýšlené sdělení, pobavily diváka a vyvolaly v něm zájem o nabídku produktů a služeb.
ZUNO Bank sází ve své reklamě na scénky, ve kterých se opakují stále stejné postavy. Ke zvýšení efektivnosti reklamy použila banka tzv. metodu neuromarketingu od společnosti GfK. Ta je založena na měření fyziologických dat, jako jsou například elektrické impulsy v mozku, srdeční tep, tělesná teplota a pohyby očí zaznamenané kamerou při sledování reklamy. Získali jsme od banky některé informace ze zákulisí reklamní tvorby, konkrétně o využití neuromarketingu, a přinášíme vám je díky tomu v dnešním článku. Zajímavým zjištěním vyplývajícím z analýz, byl fakt, že slovní komentáře respondentů výzkumu k jednotlivým postavám v reklamě - naivní blondýna, bláznivý kreativec, suchý šéf bez emocí a solidní bankéř - se lišily od toho, co naměřily přístroje připojené k hlavě. Průběžné testování TV kampaně ZUNO ukázalo, jak neuromarketing dokáže pomoct i s drobnými nuancemi spotů. Blondýna dokáže zaujmout - to jsme možná všichni tušili Zatímco první tři postavy získaly v rozhovorech spíše negativní hodnocení, emoční zážitek naměřený pomocí neuromarketingu ukazoval, že jednoduchá ale vzpurná blondýnka dokáže zaujmout, kreativec nevyvolává proklamované záporné emoce a šéf díky suchému projevu pointuje humornou scénku. Naopak férový bankéř i přes pozitivní výpovědi respondentů nevyvolal dostatečně silné emoce a v porovnání s ostatními poněkud zanikl. Zuno zaujaly výsledky prvního kola neuromarketingu natolik, že se k testování spotů vrátila i v navazující kampani. Ta stavěla na předchozí, ale dokázala prý ještě více využít potenciál jednotlivých postav. Podle banky byly charaktery postav nově propracovanější, přitom si ale zachovaly vtipný nadhled nad reklamním průmyslem a s humornou nadsázkou předávají hlavní motiv kampaně: U nás vám to řekneme na rovinu. „Bylo zajímavé, jak lidé nechtěli nebo nedokázali otevřeně říct, že se jim kreativec líbí a že blondýnka je vlastně milá. Jakoby nechtěli přiznat: OK, podařilo se vám to. Musel jsem se zasmát. Vždyť když to dokážeme říct na rovinu my, tak proč ne oni?," řekl o výzkumech pomocí GfK neuromarketingu Bohdan Fedor, šéf marketingu Zuno. Porovnávání fyziologických dat se slovním hodnocením Podle GfK je jednou z hlavních výhod neuromarketingu možnost porovnat fyziologická data se subjektivním hodnocením z rozhovorů. Neuromarketing totiž dokáže pomocí EEG čelenky zachytit skutečné emoce vznikající v mozku a zároveň emoce, které se následně projevují v těle prostřednictvím srdečního tepu, činnosti ekrinních žláz a teploty. S pomocí oční kamery, která snímá kompletní pozornost očí, a následného hloubkového rozhovoru se tak z neuromarketingu stává nástroj, který lze jen těžko oklamat. Stylizace, obrana před manipulací či neochota připustit si vlastní nedostatky zde nedostanou prostor. Speciálně televizní reklama totiž útočí na podvědomou, intuitivní a emotivní rovinu rozhodování (podle držitele Nobelovy ceny za ekonomii Kahnemana tzv. Systém 1), která nemá s pragmatickým uvažováním mnoho společného. „Obrazy přitažlivých žen či mužů, krásné krajiny, záběry malých dětí, podmanivá hudba - to vše funguje na úrovni, která je těžko ovlivnitelná vůlí. Vnímání produktu či přímo celé značky se tak může díky těmto pomocníkům útočícím primárně na podvědomou složku rozhodování výrazně měnit. Sami si často nechceme přiznat, že značku kupujeme především proto, že má šmrnc a jméno - atributy, které se tak trochu mohou přenést i na naši maličkost," řekl Ondřej Herink, manažer kvalitativních služeb ve společnosti GfK.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|