Téměř 70 procent lidí preferuje při nákupu platbu kartou
| 19.11.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva Raiffeisenbank | |
Platbu kartou před hotovostí preferuje při svých nákupech téměř sedm z deseti Čechů. Nemají takto problém zaplatit i velmi malé částky, a to dokonce v řádu desítek korun. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research.
Češi používají platební karty velmi často, 15 % z nich dokonce i při placení částek nižších než 50 korun. Pozitivní je, že na rostoucí oblíbenost platebních karet reagují i obchodníci. Jsou sice stále i obchody, kde kartu přijmou pouze při dosažení určité hodnoty nákupu, s takovými se ale běžně setkává jen 8 % respondentů průzkumu. U obchodníků, kteří platební terminál nemají vůbec, pak pravidelně nakupuje pouhých 7 % lidí. reklama

|
 Platební kartu při placení v obchodech upřednostňuje 68 % dotázaných. „Polovina Čechů si přitom myslí, že rychlost zaplacení je v případě karty i hotovosti stejná. Zhruba třetina oslovených pak považuje platbu kartou za rychlejší. Nejčastěji jsou to lidé, kteří vlastní bezkontaktní platební kartu,“ říká produktová manažerka Raiffeisenbank Romana Lantorová. Popularitě platebních karet napomáhá i rostoucí počet míst, kde se dá tímto způsobem zaplatit. Hned 84 % oslovených uvedlo, že se zatím nesetkali s neochotou obchodníků přijímat platební karty při platbě jakékoliv částky. Lidé oceňují bezplatné výběry z bankomatů Výzkum se zaměřil i na oblast bankomatů. Přestože jich je v České republice přibližně 4 500, celá čtvrtina dotázaných si stěžuje na jejich špatnou dostupnost. V obcích velikosti do pěti tisíc obyvatel je to dokonce přes 40 % lidí. Tři čtvrtiny Čechů si hotovost vybírají především z bankomatů své banky. Důvodem jsou bezplatné výběry. Najděte si nejbližší bankomat na Finparádě.cz „Najít ten správný bankomat může být někdy problém. Naši klienti však toto nijak řešit nemusí, protože mají v rámci účtů eKonto SMART i KOMPLET výběry z bankomatů všech bank v České republice zdarma,“ uvádí Romana Lantorová. Výzkum pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research v průběhu září 2015. Osloveno bylo celkem 523 respondentů. Prostřednictvím on-line dotazníku v Českém národním panelu byl osloven reprezentativní vzorek populace ve věku 18 až 64 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
Aplikace KB+ má už přes 1,5 milionu klientů. Komerční banka slaví úspěch a chystá další vylepšení
Aplikace KB+ od Komerční banky překročila hranici 1,5 milionu uživatelů a patří k nejrychleji rostoucím bankovním platformám na českém trhu. Banka dostala od uživatelů už přes 100 tisíc hodnocení a podnětů, což vedlo ke stovkám vylepšení...
|
Banky se na podzim předhánějí v odměnách. Co pro vás nabízejí?
I v listopadu banky stále udržují atraktivní nabídky pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily? Přinášíme vám pravidelný přehled aktuálních...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
Kdo vyhrál v soutěži Visa Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2025?
Hospodářské noviny vyhlásily výsledky již 17. ročníku soutěže Visa Nejlepší banka a Visa Nejlepší pojišťovna 2025. Hodnotitelem této soutěže je společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz. Analytici ze Scott & Rose vyhodnocují...
|
všechny články v rubrice
|