Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Listopadové novinky od pojišťoven

18.11.2011  |  Zdeněk Bubák


Přinášíme Vám listopadové informace od pojišťoven. Kooperativa nabízí pojištění domácnosti na internetu se slevou 20% a dárkovým certifikátem, Allianz informuje o nárůstu počtu smluv na povinné ručení a o výsledcích analýzy příčin dopravních nehod, AXA začala nabízet nový produkt Kumulativ Life - pojištění s každoročně se zvyšujícím věrnostním bonusem a přichází s projektem Otázka peněz, který má zlepšit finanční povědomí obyvatel České republiky.
 
Pojištění jako vánoční dárek


Kooperativa se rozhodla v předvánočním čase zatraktivnit nabídku pojištění na internetu. Pojištění domácností nabízí se slevou 20 %, v případě roční frekvence platby 25 %. Zároveň si zájemce může vytisknout dárkový certifikát, který může věnovat jako vánoční dárek. Pojištění je tak možné uzavřít pro sebe nebo blízké. Platnost akce končí 24. 12. 2011.

On-line pojištění domácnosti nabízí Kooperativa již od roku 2009. „Za tu dobu si u nás on-line pojištění sjednalo několik tisíc klientů. Nabídku jsme se rozhodli ještě zatraktivnit možností věnovat pojištění jako vánoční dárek. Dárkový certifikát umožňuje i uvedení vzkazu od dárce pojištění," představila novinku Eva Hlaváčová, produktová manažerka pojišťovny Kooperativa.

Pojištění kryje veškerá rizika jako pojištění sjednané v kterékoli pobočce Kooperativy. Hlavními výhodami této nabídky jsou administrativní nenáročnost, rychlost sjednání a zvýhodněná cena.

Pojištění domácnosti se vztahuje na vybavení bytu a věcí osobní potřeby a zahrnuje všechna důležitá rizika - živelní události, odcizení i vandalismus. Součástí pojištění jsou i speciální rizika jako je například dočasné přepětí v elektrorozvodné nebo komunikační síti. Důležité je i pojištění odpovědnosti - pro případ, že neopatrností vytopíte byt sousedů či Váš pes způsobí jakoukoliv škodu.


Největší nárůst smluv na povinné ručení letos zaznamenala Allianz pojišťovna

Allianz pojišťovně se letos nejvíce zvýšil počet smluv na povinné ručení mezi domácími pojišťovnami. Podle údajů České kanceláře pojistitelů tento nárůst v prvním pololetí 2011 činil 44 tisíc a meziročně narostl dokonce o 90 tisíc. Vloni v létě mělo s Allianz smlouvu 621 tisíc majitelů vozidel, letos už jich ke stejnému datu bylo přes 711 tisíc.

„Povinné ručení dříve majitelé automobilů považovali za nutné zlo, které musí platit, ale které jim samotným nic nepřináší, jenomže tohle jsme dokázali změnit,“ říká Pavel Prokš, ředitel úseku pojištění vozidel Allianz pojišťovny. „Tím, že dnes i v povinném ručení nabízíme nejširší krytí havarijních rizik, motoristům nabízíme kromě povinné ochrany svého okolí i jejich samotnou ochranu.“

Šoféři mají u Allianz na výběr ze tří balíčků, které se od sebe liší limity plnění a škálou krytých rizik. Uzavřením pojistné smlouvy mohou získat kromě povinného ručení i pojištění pro případ poškození vozidla živelní událostí, zvířetem nebo po střetu s ním. Standardní součástí sjednaného povinného ručení je i možnost přímé likvidace s bezplatným odtahem a zapůjčením vozu i v případě, že klient nehodu zavinil, dále pak úrazové pojištění nezletilých dětí ve vozidle a nárok na bezplatné povinné ručení ke dvěma malým motocyklům nebo přívěsům. Střet se zvěří se vztahuje na všechna zvířata obecně, má evropskou a nikoliv pouze domácí platnost a je bez jakékoliv spoluúčasti.

V celém světě je Allianz největším pojistitelem vozidel, smlouvu s ní má uzavřeno přes 50 milionů motoristů a je současně největší pojišťovnou v rámci neživotního pojištění, do kterého patří i povinné ručení a havarijní pojištění.

Počet smrtelných úrazů při nehodách motoristů podle Allianz klesá

Celosvětové statistiky uvádějí, že každoročně zahyne při dopravních nehodách 1,3 milionu lidí. Pokud bude tento trend pokračovat, budou v roce 2030 tragické úrazy z dopravních nehod pátou nejčastější příčinou úmrtí. Ze statistik Allianz pojišťovny vyplývá, že počet smrtelných úrazů z dopravních nehod v posledních třech letech klesá – zatímco v roce 2009 evidovala z řad svých klientů přes 50 zemřelých, letos je to do dnešního dne 33, přičemž během tohoto období stoupl počet pojištěných vozů o více než 120 tisíc. Všem těmto obětem a mnohým dalším, stejně jako pozůstalým, patří Den památky obětí dopravních nehod, který si připomínáme vždy třetí listopadovou neděli, letos tedy 20. listopadu.

Snížení počtu obětí dopravních nehod je možné dosáhnout pouze vysokou úrovní povědomí o silničních rizicích a inovativními strategiemi," řekl Christoph Lauterwasser, generální ředitel Technologického centra Allianz v Ismaningu u Mnichova (AZT). To dělá již více než 40 let vlastní výzkumy a crash-testy, jejichž výsledky pak automobilky aplikují do bezpečnostních prvků vozidel. Právě v tomto centru například spatřily světlo světa bezpečnostní pásy, airbagy a řada dalších systémů.

Allianz pojišťovna analyzovala nejčastější příčiny dopravních nehod na českých silnicích, které likvidovala v tomto roce, a sestavila jejich žebříček. Rozdíly našla i v příčinách nehod, které likvidovala z povinného ručení a z havarijního pojištění.

Nejčastěji se srazí dvě jedoucí vozidla, a to nedáním přednosti v jízdě

„Nejčastější příčinou pojistných událostí likvidovaných z povinného ručení byla srážka dvou pohybujících se vozidel, těch bylo 14 140,“ rekapituluje výsledky Tomáš Klofát, ředitel úseku likvidace pojistných událostí z autopojištění. Většinu pojistných událostí způsobilo nedání přednosti v jízdě, přejíždění z pruhu do pruhu a podobně. „Druhou nejfrekventovanější příčinou byl náraz do jiného stojícího vozu, tedy hlavně na parkovišti, nebo v provozu při nedodržení dostatečného odstupu. Těchto škod eviduje Allianz 7 112. Na třetím pořadí  příčin nehod byly škody na čelních sklech, kterých letos máme 2 546,“ tvrdí Klofát. Mezi méně obvyklé nehody placené z povinného ručení patří například srážky s vlakem nebo tramvají nebo s různými druhy domácích zvířat, kdy peníze získal právě jejich majitel.


V havarijním pojištění je tento žebříček odlišný. Podle Allianz byl nejčastější příčinou škod náraz pojištěného vozidla do stojícího předmětu. Nepozorní řidiči bourali nejvíce do dopravních značek, svodidel, stromů a plotů, což v konečném součtu bylo více než 2 900 pojistných událostí. Druhé místo? Srážka dvou aut. Ta byla důvodem dalších 2 670 škod. Do kategorie havarijního pojištění patří i škody, které způsobili vandalové a v neposlední řadě byla likvidována také poškozená auta z důvodů nerovností nebo děr a výtluků na silnici. Nejtragičtějšími pak byly srážky s chodcem nebo cyklistou, kterých Allianz letos registruje 231.

Allianz podporuje iniciativy ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu po celém světě. Její programy zahrnují od školení řidičů, přes dopravní výchovu dětí až po výzkumy bezpečnosti silničního provozu a zveřejňování jejich výsledků. V letošním roce vyhlásilo Valné shromáždění OSN akci Desetiletí pro bezpečnost silničního provozu."

S ohledem na skličující globální statistiky je prevence nehod a bezpečnosti silničního provozu nesmírně důležitá. Allianz hraje aktivní roli partnera při řízení rizik pro své zákazníky a je lídrem a inovátorem v oblasti prevence nehod a bezpečnosti silničního provozu," říká Daniel Dirks, vedoucí Allianz4Good, což je nový strategický program v oblasti společenské odpovědnosti a sociálních iniciativ po celém světě. Podporuje již existující projekty a přenáší  výměnu osvědčených postupů do ostatních států.

Kumulativ Life - nové pojištění s každoročně se zvyšujícím věrnostním bonusem

Finanční skupina AXA přichází na český trh s investičním životním pojištěním Kumulativ Life. Nový produkt je určen především klientům, kteří chtějí investovat a pojistit se s dlouhodobým výhledem. Hlavní výhodou je proto každoročně se zvyšující věrnostní bonus, jehož výše není omezena horní hranicí. Investovat lze do čtyř aktivně řízených fondů, které byly pro produkt Kumulativ Life speciálně vytvořeny. Oddělený účet pro mimořádné pojistné zvyšuje flexibilitu a zjednodušuje mimořádné vklady v průběhu pojištění.  

„Investiční životní pojištění Kumulativ Life nabízí kombinaci zajímavých investičních příležitostí a věrnostního bonusu, který lze chápat i jako vrácení části zaplaceného pojistného,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA. „Klienti mají o naši nabídku životního pojištění zájem, což dokazuje meziroční nárůst předepsaného pojistného o 21,1 % ve třetím čtvrtletí. Věříme, že nový produkt klienty opět osloví a napomůže nám pokračovat v růstovém trendu.“

AXA spouští vzdělávací koncept Otázka peněz

Finanční skupina AXA spouští nový dlouhodobý koncept Otázka peněz, jehož cílem je zlepšit finanční povědomí obyvatel České republiky. Dotkne se témat stárnutí a penzijního systému, rodinného rozpočtu, spoření i investic či životního pojištění. Součástí kampaně budou kromě speciálních televizních pořadů i interaktivní komunikace. Koncept je zaměřený také na mladou cílovou skupinu, která bude oslovena prostřednictvím sociálních médií jako Facebook, Twitter a YouTube.

„Skupina AXA se finančnímu vzdělávání věnuje už na středních a základních školách prostřednictvím spotů na obrazovkách Školního informačního kanálu. Základním finančním termínům a procesům však často nerozumí ani dospělí lidé. Proto jsme se rozhodli připravit kampaň Otázka peněz, jejímž cílem je srozumitelnou formou předat dospělým potřebné finanční minimum,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

Kampaň bude doprovázet postava Profesora, který se stane hlavní tváří. Jako finanční specialista a poradce bude nabízet cenné rady k základním tématům týkajících se financí.

„Jak vyplývá z našeho posledního průzkumu AXA Retirement Scope z roku 2010, 78 % pracujících Čechů třeba vůbec netuší, jaké výše bude dosahovat jejich příjem v důchodu. Porovnáme-li to se sousedním Německem, kde výši svého budoucího důchodu nezná 38 % občanů, jde skutečně o výrazný rozdíl,“ doplnil Marek Zeman.

S hlavní částí projektu Otázka peněz se budou lidé moci setkat ve speciálních televizních spotech a na sociálních médiích Facebook a Twitter. V souladu s tím vzniká i webový portál www.otazkapenez.cz, na němž se každý bude moci ihned dozvědět všechny aktuality, přehrát si TV pořady nebo se zeptat na jakákoliv témata týkající se důležitých finančních otázek. Pro majitele smartphonů se také připravuje speciální aplikace, s níž bude přístup k potřebným informacím o něco snazší. 

Skupina AXA se finanční gramotnosti věnuje už na středních a základních školách prostřednictvím projektu Školní informační kanál. Na vybraných školách, které jsou do projektu zapojeny, promítá na televizních obrazovkách základní témata ze světa financí formou vhodnou pro mladé. Žáci a studenti jsou tak uváděni do problematiky financí již na začátku svého studia.

Porovnejte si pojištění na Finparádě:

Finparáda / Pojištění / Přehled životního pojištění

Finparáda / Pojištění / Přehled neživotního pojištění

Finparáda / Pojištění / Přehled pojištění motorových vozidel

Vyhledejte si vhodné pojištění pro Vás




    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění

Obrázek: Pojištění v zimě Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies