Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co nového připravila ČSOB? Barometr pojištění a pojištění proti internetovým rizikům

17.12.2015  |  Veronika Dusová, zpráva ČSOB a ČSOB Pojišťovny


Co nového připravila ČSOB? Barometr pojištění a pojištění proti internetovým rizikům. Na snímku logo ČSOB.ČSOB spouští Barometr pojištění. Jde o test, který má varovat před podceňováním rizik, doprovází ho naučná videa – první odhaluje, jaké nástrahy číhají na parkovišti. Dále průzkum ČSOB Pojišťovny odhalil, že 80 % lidí projevilo zájem o pojištění proti internetovým rizikům. Pojišťovna jej v lednu příštího roku uvede na trh.



ČSOB si pro své klienty připravila novinky. První z nich je Barometr pojištění, test, který má varovat před podceňováním rizik. A druhou je pojištění proti internetovým rizikům, o které klienti projevili zájem a ČSOB Pojišťovna ho uvede v lednu příštího roku na trh.



Barometr pojištění



Jedná se o test, který je doplňkovou službou konceptu Pojištění v bance, který ČSOB provozuje už téměř dva roky. Kromě individuálního zhodnocení rizik dostanou lidé v závěru testu kontakt na nejbližšího pojišťovacího poradce.

Za uplynulý rok si lidé přímo na bankovních pobočkách ČSOB sjednali téměř 150 000 pojistných smluv v celkové hodnotě 260 mil. Kč. Ještě před druhým výročím služby Pojištění v bance (dříve bankopojištění) spouští ČSOB speciální test, jehož ambicí je dlouhodobě sledovat přístup lidí k pojistkám. Barometr pojištění si mohou lidé vyplnit na www.barometrpojisteni.cz.

Co lidem přinese Barometr pojištění?



Díky Barometru lidé zjistí, kolik toho vědí o různých typech pojištění, jaká rizika na ně číhají v jejich okolí, i to, jak moc zodpovědně ke svému životu přistupují. V testu se mimo jiné dozvědí, kolik domácností v jejich okolí ročně navštíví lupiči nebo jak si zloději oblíbili právě jejich značku auta.

„Barometrem pojištění chceme upozornit na rizika spojená s podceňováním nepříjemných životních událostí a omyly, kterých se dopouštíme," říká Marek Ditz, člen představenstva ČSOB zodpovědný za oblast Specializovaného bankovnictví a pojištění, a dodává: „Vycházíme přitom z našeho nedávného průzkumu, který odhalil, že Češi v přístupu k pojištění dělají zásadní chyby."
 

Pojištění odmítáme ze špatných důvodů



Podle průzkumu ČSOB má údajně 71 % Čechů příliš napjatý rozpočet na to, aby si platili pojištění. „Cena pojištění domácnosti je ale často zanedbatelná (průměrně 1 200 až 1 500 Kč ročně) v porovnání se škodou, kterou dokáží napáchat například přírodní živly. Třeba průměrná škoda po požáru je půl milionu korun. Tady už stojí za to o pojištění uvažovat,“ popisuje Marek Ditz.

Tři čtvrtiny lidí také odpověděly, že nemají majetek, a tak si nemají co pojistit. Přitom zajištění proti riziku se vůbec netýká jen majetku. Životní pojištění nemá podle ČSOB 43 % Čechů a mohou tak v případě nečekaných událostí nechat rodinu zcela bez prostředků.

Přehled životního pojištění najdete zde

Barometr je službou navíc



Barometr pojištění funguje na samostatné webové stránce a vyplnit si jej může každý. Komunikaci Barometru budou kromě inzertní podpory doprovázet varovná videa, která bude ČSOB sdílet na svém profilu YouTube. Již nyní tam pod názvem Narizikochytre.cz najdete anketu s lidmi, kteří si příliš neohlídali svá auta na parkovišti během předvánočních nákupů.

Banka v rámci Barometru představuje i své pojišťovací poradce, kteří lidem na bankovních pobočkách ČSOB poradí s pojištěním. V závěru testu lidem nabídne kontakt na relevantního poradce v závislosti na udaném místě bydliště. Koncept pojišťovacích poradců v bance se ČSOB osvědčil. Proto banka v příštím roce hodlá zvýšit jejich počet na svých pobočkách ze stávajících 75 na více než dvojnásobek v polovině roku 2016.

Pojištění proti internetovým rizikům



Objednal si mobil a přišla mu jen prázdná krabička. Její fotku někdo stáhl a vystavil na erotickou seznamku. Dva pachatelé za dva roky poškodili stovky lidí, zneužili na internetu jejich osobní data a způsobili škodu v řádu milionů korun. Stal se objetí šikany na sociální síti.

Internet je stále více zneužíván k poškozování obyčejných lidí. Dle průzkumu ČSOB Pojišťovny by 80 % oslovených lidí v průzkumu uvítalo možnost se proti takovým rizikům pojistit. Pojišťovna proto uvede v lednu příštího roku na trh pojištění proti internetovým rizikům.

„Pojištění internetových rizik vzniklo před třemi roky ve Francii a od té doby je o něj velký zájem v mnoha zemích západní Evropy. My budeme vůbec první pojišťovnou, která tento typ pojištění českým občanům nabídne. Klademe velký důraz na to, aby náš produkt kvalitně chránil před riziky spojenými s internetovými obchody a s používáním internetu vůbec, tj. před zneužitím osobních údajů či tzv. kyber-šikanou,“ uvedl Michael Neuwirth, ředitel Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny.

Hlavní zjištění z průzkumu


  • 62 % dotazovaných má zkušenost se špatným dodáním zboží
  • 56 % dotazovaných se bojí zneužití identity
  • 29 % dotazovaných se bojí poškození pověsti
  • 70 % dotazovaných neví jak situaci řešit
  • 80 % dotazovaných má zájem o pojištění


    





všechny články
Dále v rubrice

Zranění na chodníku v zimě: kdo nese odpovědnost a jak získat odškodnění

Obrázek: Pojištění v zimě Zimní období přináší zvýšené riziko uklouznutí a úrazů na chodnících. Kdo ale v takových případech nese odpovědnost a kdy má zraněný nárok na odškodnění? Rozhodující je, komu chodník patří, kde k úrazu došlo a zda byla splněna povinnost zimní údržby...

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies