Češi v průměru vlastní čtyři věrnostní karty, rádi by je ale sloučili do jedné
Věrnostní programy obchodníků jsou v České republice velmi oblíbené. Alespoň jednu věrnostní kartu má na 92 % Čechů. Z průzkumu společnosti MasterCard vyplynulo, že nejčastěji mají lidé dvě až čtyři karty. Ve výsledku jich ale vlastní více, než skutečně používají – často totiž zapomínají, že některé věrnostní karty vůbec mají. Možnost sloučení věrnostních karet do karty platební by uvítalo 72 % Čechů.
Podle průzkumu společnosti MasterCard, uskutečněného mezi tisícovkou lidí v souvislosti s anketou Obchodník roku 2015, vlastní věrnostní kartu nějakého obchodníka devět z deseti Čechů (92 %). Každý čtvrtý (25 %) vlastní čtyři až pět věrnostních karet. Jen jednu kartu má 12 % lidí a poze 8 % lidí nevlastní žádnou. reklama

|
 „Vysoká oblíbenost věrnostních programů je dána tím, že zákazníkům mohou poskytovat řadu výhod, jako jsou slevy, odměny za nákupy a speciální nabídky. Ukázalo se však, že lidé by raději měli všechny tyto výhody zakomponované v jediné, a to platební kartě. Bonusy by tak získávali automaticky při nákupu, aniž by museli pokaždé hledat ve svých přeplněných peněženkách konkrétní slevové karty,“ vysvětluje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard. Lidé mají více karet, než používají Přestože v průměru vycházejí čtyři věrnostní karty na jednoho Čecha, realita v jejich užívání je jiná. Počet používaných karet je 3,5 na osobu, lidé ale v průměru často používají jen 2,5 věrnostní karty. Průzkum také ukázal, že častějšími uživateli věrnostních programů jsou ženy. V průměru vlastní každá žena 5 karet a 3 často používá, na muže pak připadají 3 vlastněné a 2 hojně používané věrnostní karty. Výzkum: Kolik vlastníte věrnostních karet?  Graf 1: Kolik vlastníte věrnostních karet? (vzorek 1000 lidí) Autor: MasterCard Čtěte zde: iBOD má první milion uživatelů, bene+ měsíčně odmění 100 tisíc klientů Z hlediska věku je patrně nejvyšší využívání věrnostních programů u ekonomicky nejsilnější věkové kategorie 35–44 let. Značný rozdíl je i mezi těmi, kteří běžně platí platební kartou, a těmi, kteří ji nevyužívají. Lidé skeptičtí k používání platebních karet jsou méně ochotní využívat věrnostní programy. Na jednoho spadá v průměru 2,5 vlastněných a 1,3 často užívaných věrnostních karet. Platební kartu vlastní 94 % Čechů, ti v průměru mají 4,2 věrnostní karty a 2,7 z nich často využívají. Češi chtějí mít slevy zakomponované v platební kartě Průzkum společnosti MasterCard se navíc zabýval tím, zda by lidé místo několika věrnostních karet spíše uvítali výhody od všech prodejců zakomponované do platební karty. „Lidé by tak nemuseli mít peněženky plné různých kartiček a zdržovat se jejich hledáním a vytahováním při placení. Také by se vyvarovali zklamání, že danou kartičku zrovna nemají u sebe, “ dodává Machala. Z těch, kteří vlastní dvě či více věrnostních karet, by možnost sloučení uvítaly téměř tři čtvrtiny (72 %). S rostoucím počtem používaných karet roste i zájem o jejich sloučení do jedné. Sloučení věrnostních programů s platební kartou nabízí program MasterCard Priceless Specials. Po vstupu do programu získávají lidé u vybraných obchodníků z každé platby kartou peníze zpět. Průzkum byl v listopadu 2015 realizován společností GfK Czech na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů internetové populace.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|