Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Porovnání mobilních aplikací bank: umí měnit limity a volat bez další identifikace do banky?

22.2.2016  |  Zdeněk Bubák, Veronika Dusová
  


Mobilní bankovnictví - smartbankingmBank nedávno rozšířila funkce své mobilní aplikace pro operační systémy Android a iOS. Nově mohou klienti měnit limity platebních karet přímo v aplikaci. Je možné nastavit výši limitu pro bezhotovostní transakce, internetové platby i výběry z bankomatu. Dále přišla banka s tzv. Click2Call, jedná se o volání na call centrum mBank (mLinku) přímo z prostředí aplikace bez nutnosti další identifikace.
                      


O novinkách v mobilní aplikaci mBank jsme psali již zde. Dnes bychom rádi porovnali mobilní aplikace ostatních bank, zda umějí totéž, co nově nabízí smartbanking od mBank.

Nejvíce žádanou ze strany klientů byla podle mBank možnost měnit limity platebních karet. Banka se tímto krokem zařadila mezi ostatní banky, které tuto možnost poskytují (viz následující tabulka):
Banka Telefonát na call centrum přes aplikaci Změna limitů platebních karet*
možnost telefonátu další identifikace klienta
mBank ano bez další identifikace ano, denní a měsíční limit
Air Bank ano ověřovací proces (otázky o běžném účtu a klientovi) ano, týdenní limit
Equa bank ano přihlašovací číslo a heslo pro telefonní bankovnictví ano, týdenní limit
ZUNO Bank ano ověřovací proces (klientské číslo) nebo PIN do Kontaktního centra ano, týdenní a měsíční limit
Fio banka ne x ano, denní a týdenní limit
Česká spořitelna ano klientské číslo a bezpečnostní heslo ano, denní limit
ČSOB ano identifikační číslo, 2 znaky z PINu, heslo ano, týdenní limit
GE Money Bank ano identifikační číslo a heslo ano, denní limit
Sberbank ne x ano, denní a týdenní limit
Komerční banka ano identifikace klienta (rodné číslo a doplňující údaj - např. adresa, nebo identifikační číslo) ne (lze v internetovém bankovnictví)
Raiffeisenbank ano klientské číslo, heslo a T-PIN ne (lze v internetovém bankovnictví)
Zdroj: Scott & Rose
*Změna limitů platebních karet pro bezhotovostní transakce,  internetové platby a výběry z bankomatu
 
Z výše uvedeného srovnání možnosti telefonátu na call centrum pomocí mobilní aplikace vyplývá, že většina bank tuto funkci nabízí, avšak s další identifikací klienta. Výhodou nové služby Click2Call od mBank je to, že se klient při telefonátu nemusí identifikovat žádnými bezpečnostními prvky a bankéř má na telefonu potvrzené, s kým hovoří. Ověření je zajištěné v rámci aplikace a na jejím pozadí. Pro klienta je hovor pomocí mobilní aplikace zpoplatněn, a to podle sazebníku jeho operátora.


Většina bank nabízí ve své mobilní aplikaci možnost uskutečnit telefonát, a to třemi kliknutími (otevření seznamu kontaktů, kliknutí na telefonní číslo a potvrzení volání), naproti tomu u mBank stačí kliknout dvakrát (ikonka telefonu a potvrzení volání).

Možnost změny limitů platebních karet v mobilní aplikaci zatím neumožňuje UniCredit Bank, Komerční banka ani Raiffeisenbank. Komerční banka a Raiffeisenbank tuto možnost nabízí ve svém internetovém bankovnictví, UniCredit Bank pouze při osobní návštěvě pobočky.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

V tomto roce připravuje mBank pro majitele nových iPhonů možnost přihlašování do aplikace pomocí otisku prstu. Tuto možnost nabízí Komerční banka již od minulého roku. Dalšími bankami, které přihlašování pomocí otisku prstu využívají jsou UniCredit Bank a Fio banka (i autorizace plateb pomocí otisku prstu).


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka

Obrázek: Stupně vítězů bankovních účtů Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...

Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?

Obrázek: Hodiny a peníze I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...

Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026

Obrázek: Spořicí prasátko a peníze Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies