Co bude znamenat elektronická evidence tržeb pro běžné podnikatele? Jaké terminály budou potřebovat?
Poslanecká sněmovna schválila zákon o elektronické evidenci tržeb. Jelikož jde o téma, které se může týkat i našich čtenářů, rádi bychom mu na našem portále věnovali určité místo. Technologie pro elektronickou evidenci tržeb je navíc příbuzná vybavení pro akceptaci platebních karet nebo pro provádění mobilních plateb.
Položili jsme několik otázek souvisejících s technickým zázemím nově připravované elektronické evidence tržeb Lence Bukalové, obchodní a marketingové ředitelce společnosti SONET. Společnost SONET působí na trhu od roku 1991 a zabývá se vývojem a poskytováním služeb v oblasti platebních technologií. Kromě vývoje softwaru pro platební terminály nabízí SONET i speciální platební aplikace, které zajišťují propojení platebního terminálu s pokladním systémem, dobíjení kreditů mobilních telefonů či Cash-Back. V rámci dalších aktivit se firma také věnuje vývoji manažerských a monitorovacích aplikací pro platební terminály. SONET zároveň poskytuje servis platebních systémů a provozuje call centrum. Společnost působí v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. reklama

|
 Co znamená přijetí zákona o elektronické evidenci tržeb (EET) pro jednotlivé typy obchodníků a podnikatelů? Znamená to, že pokud jsem obchodník, který přijímá hotovost od svých zákazníků, musím se na plnění zákona připravit. To, jak budou jednotlivé typy obchodníků do povinností zařazeni, se bude definovat postupně. Jisté je, že v první vlně půjde o hotely a restaurace. V dalších vlnách pak další NACE kódy (kódy klasifikace ekonomických činností podle ČSÚ - pozn. redakce), které budou zveřejněny s dostatečným předstihem. Do kdy si musí pořídit terminál k dodržení zákona o EET? Jakou dobu budou potřebovat na instalaci a odzkoušení? Zákon bude mít jasně stanovená pravidla. To znamená, po schválení zákona cca do 2-3 měsíců bude známa přesná technická specifikace – ta se týká výrobců zařízení, které budou zprostředkovávat komunikaci s finanční správou. Poté bude otevřen pro tyto dodavatele testovací provoz, to znamená, že budou mít možnost si svá zařízení pro komunikaci s finanční správou otestovat. Až poté je možné, aby své řešení nabízeli zákazníkům dále. Jakmile bude zákazník vědět, že od určitého data bude jeho NACE kód podléhat této povinnosti, bude jeho povinností mít do tohoto data zajištěno zařízení, které bude povinnosti vyplývající ze zákona plnit. Srovnání běžných účtů pro podnikatele najdete zde Jaké typy terminálů existují? Je několik druhů platebních terminálů. Jejich základní rozdělení však je na terminály stacionární nebo mobilní. Stacionární terminál je ten, který potřebuje trvalé elektrické napájení a je možné ho připojit pomocí internetu, telefonní linky nebo přes datové připojení (SIM kartu). Mobilní terminál nepotřebuje trvalé napájení a je možné ho použít v provozovnách jako jsou například restaurace, taxi služby a další. Tyto terminály fungují prostřednictvím datových přenosů, to znamená prostřednictvím datové SIM karty. Kde je lze sehnat a jaké jsou dodací lhůty? Platební terminály máme běžně na skladě, proto jsou dodací lhůty okamžité po podpisu vzájemné smlouvy. Jaké jsou ceny terminálů a kolik stojí jejich provoz? Osobně bych se otázkám cen ráda vyhnula. Cena bude jiná pro podnikatele, který bude potřebovat 1 kus, a pro podnikatele, který jich bude potřebovat 50. Bohužel, objemy objednaných terminálů jsou velmi důležitým kritériem pro určování ceny. Dále bude asi nutné, aby podnikatel zvážil, jestli bude vybírat jen hotovost a nebo jestli bude požadovat i platby platebními kartami, případně stravenkami elektronickými apod. To jsou vše faktory, které mohou ovlivňovat cenu. Jaké máte rady pro podnikatele, aby nebyli při pořizování či používání terminálu něčím nemile překvapeni? Hlavně, aby se nebáli. Skutečně si myslíme, že celá věc povede ku prospěchu a ochraně poctivých podnikatelů. Tak, jako se zavedením každého nového projektu, je potřeba počítat s možnými problémy. Proto je vhodné zvolit si technologického partnera, který dokáže pomoct nejen s technickým řešením, ale i tím procesním. Při výběru vhodného řešení doporučujeme předem promyslet, zda budu chtít akceptovat pouze hotovost nebo i platební karty či elektronické stravenky, případě další elektronická média.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|