V Česku jako v USA. S bankou v mobilu nejčastěji kontrolujeme účet a posíláme peníze
| 14.7.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva ZUNO Bank | |
Více než osm z deseti uživatelů mobilního bankovnictví v USA uvedlo, že přes bankovní aplikaci v telefonu nejčastěji kontrolují stav účtu a historii plateb. Více než polovina lidí posílá peníze přes mobil. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Braun Research pro Bank of America. Podobnou zkušenost mají i tuzemské banky.
Lidé přes mobil nejčastěji kontrolují zůstatek na účtu, provádí převody mezi vlastními účty a domácí platby, ukazují statistiky banky Zuno. Více než polovina respondentů v USA mobilem platí účty a téměř polovina uvedla, že pomocí aplikace platí splátky za kreditní kartu, hypotéku nebo půjčku na auto. reklama

|
 Přes 26 procent uživatelů bankovních aplikací v průzkumu uvedlo, že nejraději posílají peníze přes mobil. V roce 2016 bude v USA 113, 5 milionu uživatelů bankovních aplikací v mobilech a tabletech, odhaduje magazín eMarketer. Jejich počet každoročně roste o několik milionů. Mobilní aplikace brzy překoná internetové bankovnictví Podobné trendy jako v zámoří pozorujeme v Česku i na Slovensku. „Počet přihlášení do mobilního bankovnictví dosahuje 67 procent přihlášení do internetového bankovnictví. Před rokem to bylo „jen“ 45 procent. Očekávám tedy, že v příštím roce už bude mít mobilní aplikace více uživatelů než internetové bankovnictví,“ říká šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví banky Zuno Miroslav Endresl. Mobilní bankovnictví Zuno podle Endresla měsíčně zaznamená přes 300 tisíc přihlášení. Jen za rok 2015 stoupl počet jejích uživatelů o 40 procent. Od začátku roku 2016 provedli klienti prostřednictvím mobilního bankovnictví Zuno 300 000 transakcí v hodnotě více než dvou miliard korun. Mobily a online bankovnictví už dokonce podle průzkumů u zákazníků rozhodují o tom, jakou banku si vyberou. „Stačí negativní reference přátel a máte smůlu. Banky, které selžou v inovacích, riskují ztrátu zákazníků a budou mít skutečný problém přilákat nové. Banka v mobilu svojí flexibilitou překonává pobočky. Nikdy není zavřená, klienti ji mají po ruce a informace jsou k dispozici okamžitě. Proto raketově roste význam aplikace v mobilu,“ říká Endresl. Kromě hlavní mobilní aplikace Zuno si každý klient může stáhnout také aplikaci na kreditní karty, na vyhledávání bankomatů nebo na jednoduché nahrávání dokumentů. S nimi má zákazník všechny funkce banky doslova v kapse.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Kdo nabízí nejlepší podnikatelský a firemní účet? Air Bank, Moneta i Raiffka
Přinášíme vám nový žebříček bankovních účtů pro podnikatele a malé firmy. První místo patří Air Bank, druhá příčka MONETĚ Money Bank a na třetím místě je Raiffeisenbank. Jaké je další pořadí a co pro své stávající i nové klienty vítězné banky nabízejí...
|
Banky rozdávají tisíce korun. Kde nyní získáte nejvyšší odměnu?
I když na konci listopadu řada akcí skončila, banky stále udržují dost atraktivních nabídek pro nové i stávající klienty. Snaží se zaujmout zejména finančními bonusy, zvýhodněnými úroky nebo speciálními odměnami za doporučení. Co zajímavého finanční domy připravily...
|
Banky prodlužují garance úroků na spořicích účtech: U Monety máte jistotu až do března 2026
Banky v prosinci ponechaly úrokové sazby na spořicích účtech na stejné úrovni jako v předchozím měsíci, pouze prodloužily platnost garancí. Některé banky lákají klienty na sazby platné až do konce prvního čtvrtletí roku 2026. Pro střadatele je to důležitá informace...
|
všechny články v rubrice
|