Při vyplácení odškodného od pojišťovny často hrají roli slovíčka ve smlouvě. Jak se bránit, cítíte-li se poškozeni?
| 28.7.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Klient pojišťovny se pořezal motorovou pilou. Pojišťovna jeho úraz sice uznala, ale definovala jej jako jiné zranění. Poškozený z toho důvodu dostal o polovinu méně peněz. Se zaplacením celé částky pomohl až právník. Jak se bránit, zdá-li se vám, že pojišťovna nepostupovala správně, když vám krátila částku, na kterou máte podle vás na základě pojistné události právo?
Přinášíme vám zajímavý případ z praxe, který zaznamenala společnost Vaše nároky.cz, zabývající se pomocí lidem, kteří se cítí být kráceni ve svých nárocích, např. při odškodnění při pojistné události. Přehled životního pojištění najdete zde Klient pojišťovny si doma při práci s motorovou pilou způsobil řeznou ránu nohy. Zranění si nechal ambulantně ošetřit a následně musel zůstat téměř dva měsíce v neschopnosti. Předpokládal, že je na tento typ úrazu pojištěn. Proto, jakmile měl k dispozici potřebné lékařské zprávy, oslovil pojišťovnu s nárokem na vyplacení pojistného plnění, které mělo dle tabulek činit 15 900 Kč. Nestačil se však divit, když mu pojišťovna zaplatila jen polovinu. reklama

|
 Zmíněný klient pojišťovny si byl téměř jistý, že má nárok na plnění celé, protože měl stejné pojištění založené u dvou různých pojišťoven a jedna mu vyplatila plnění v plné výši. Obrátil se proto o pomoc na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz, která se krácením pojistného plnění zabývá. Hlavním problémem celého sporu bylo slovíčkaření pojišťovny, která vyhodnotila řeznou ránu jako natržení nikoliv protětí. V tabulkách pojišťovny bylo samozřejmě natržení ohodnoceno méně body než protětí, proto pan Jan dostal méně peněy. „Z lékařských zpráv jasně vyplývalo, že klientovo zranění spočívalo v natětí. Pojišťovna však toto poranění interpretovala jako natržení, namísto toho, aby úraz uznala jako protětí,“ popisuje spor zastupující advokát a dodává, „s tímto výkladem se však nedalo souhlasit, neboť natětí a protětí si je jazykově i charakterem poranění daleko bližší nežli natětí a natržení“. Advokát se vše pokusil urovnat mimosoudně. Zaslal pojišťovně předžalobní výzvu, ve které protistraně argumentoval nesprávným označením úrazu a žádal doplacení plnění do plné výše. „Klientovi měla být vyplacena částka 15 900 Kč, bylo mu však zasláno pouze 8 400 Kč. Na základě pádných důkazů jsme proto protistranu žádali o vyplacení zbylé částky 7 500 Kč,“ komentuje situaci právník. Neuběhl ani měsíc od výzvy právníka a pojišťovna poškozenému doplatila plnění do plné výše. „Nejedná se však bohužel o ojedinělý případ. Pojišťovny u úrazového pojištění často neoprávněně krátí či dokonce zcela zamítají nárok na pojistné plnění. Buď, jako v případě pana Jana, záměrně špatně definují úraz, nebo například tvrdí, že se úraz nemohl stát tak, jak tvrdí poškozený. Je však důležité nad vyjádřením pojišťovny nemávnou rukou a stát si za svými nároky,“ uzavírá právník.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|