Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak využíváme povánoční slevy?

23.12.2011  |  Zdeněk Bubák


Podle listopadového průzkumu společnosti ING Bank ČR celých 82 % dospělé populace propadá nákupní horečce v povánočních a novoročních výprodejích. Slev přitom využívá 88 % žen a překvapivě také až 77 % mužů. Ve srovnání věkových skupin vedou mladí lidé do 25 let, kteří slevového období využívají v 94 %.

Jen 18 % lidí povánoční slevy ignoruje

Povánoční a novoroční slevy jsou mezi Čechy stále populární, což dokazuje i průzkum společnosti ING Bank ČR. Jen 18 % z celkového počtu respondentů se tohoto typu nakupování neúčastní. Do jisté míry překvapivé jsou malé rozdíly v chování podle příslušnosti k pohlaví, a to především u mužů, kteří se normálně nakupování vyhýbají.

Největší milovníci slev jsou mezi mladými

Větší odlišnosti pak lze sledovat při členění podle věku. Výprodejů nejraději využívají mladí lidé mezi 18 a 25 lety, kteří odpověděli kladně v 94 % případů. Nejméně naopak povánočních výhodných nabídek využívají lidé ve věku 56 až 65 let, a to v 73 %. 

„Z průzkumu jasně vyplývá, že 91 procent respondentů využívá akčních nabídek v rámci vánočních slev a novoročních výprodejů pro nákup věcí, které aktuálně potřebuje. Toto nákupní chování je racionální a pochopitelné i proto, že lidské návyky jsou předvídatelné a člověk rád naplňuje svou potřebu, že dobře nakoupil a k tomu ještě ušetřil část financí,“ komentuje Libor Vaníček, ředitel retailové části ING Bank ČR, a doplňuje: „Řada Čechů však dostatečně nevnímá, že tyto ušetřené peníze mohou dále zhodnotit, a tak na slevách vydělat hned dvakrát. Jedním z nejbezpečnějších způsobů zhodnocování finančních prostředků jsou v současné době spořicí účty, mezi něž patří i ING Konto. To nabízí stabilní úrok 1,75 % p.a., jeho majitel neplatí žádné poplatky za zřízení a vedení účtu a finanční rezervy má kdykoliv k dispozici, ať chce kupovat ve slevách, či nikoliv.“

Co si v období povánočních slev pořizujeme?

Většina lidí si kupuje věci, které aktuálně potřebují (91 %). U 45 % respondentů průzkumu tvoří potřebné věci drtivou část nákupu a u dalších 46 % více než polovinu.

Zdroj: ING Bank

Omnibusový průzkum společnosti ING Bank byl realizován v průběhu listopadu 2011 společností Ipsos Tambor. Dotazování se zúčastnilo 524 respondentů ve věku 18–65 let.



    


Související články:
Produktové novinky bank v únoru aneb co si pro nás banky připravily?

ING Bank v Česku končí, služby bude nabízet pouze firmám. Klienti mohou přejít k Raiffeisenbank

Změny úrokových sazeb u spořicích účtů na začátku února. Kdo sazby snižoval, kdo je sníží a jaká je aktuální nabídka spořicích účtů na trhu?

Výsledky soutěže Finanční produkt roku 2020 na Finparádě byly vyhlášeny. Finanční společností roku se stala Equa bank

Češi chtějí v novém roce více spořit a méně utrácet. Jaký spořicí účet je nejvýhodnější?

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde




všechny články
Dále v rubrice

Češi v dobách krize omezili své výdaje a hodlají v tom pokračovat. Na spoření však některým moc nezbývá

Obrázek: Peníze Češi podle nového průzkumu chtějí i nadále držet běžné životní výdaje na uzdě. Stejně jako v uplynulých dvou letech nejčastěji plánují šetřit na nákupech potravin i oblečení. Úspory se dotknou třeba i návštěv restaurací a hospod, které plánuje omezit 69 % lidí....

Novinky u MONETY - Dlouhodobý investiční produkt nebo nové úrazové pojištění

Obrázek: MONETA Money Bank logo MONETA v novém roce představila dvě novinky. Až 800 tisíc korun za pojistnou událost v případě dopravních nehod nebo zranění dětí v průběhu vyhlášených školních prázdnin a na ně navazujících víkendů poskytuje v rámci nové podoby úrazového pojištění...

Roste zájem o platby mobilem a hodinkami i o sdílené bankomaty

Obrázek: Platba pomocí mobilního telefonu Využívání karet klienty Komerční banky v minulém roce rostlo. Banka hlásí 39% nárůst bezkontaktních plateb mobilem nebo chytrými hodinkami. Na vzestupu je i zájem o sdílené bankomaty. Dále Komerční banka zaznamenala také nárůst...

Komu se založení Dlouhodobého investičního produktu vyplatí nejvíce?

Obrázek: Finanční poradce s mladým párem Dlouhodobý investiční produkt, který se označuje zkratkou DIP, představuje způsob, jak se průběžným investováním zabezpečit na stáří. Přispívat na něj může zaměstnavatel, podobně jako na „penzijko“ nebo životní pojištění. Vyplatí se i vám...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz