Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lednové informace z pojišťoven - požáry, orkán, sníh, opilí lyžaři a demence

6.1.2012  |  Zdeněk Bubák


Přinášíme Vám lednové informace z pojišťoven. Požáry, orkán, sníh pod autem i na autě, opilí lyžaři a nakonec hrozící demence, o tom všem nás pojišťovny od začátku tohoto měsíce informovaly.

Start roku 2012 pro pojišťovny: škoda za škodou

Rok 2012 začal pro pojišťovny svižně, alespoň co se týká počtu hlášených škod. Relativně poklidný závěr roku 2011 se jako mávnutím proutku s přelomem roku změnil na období, kdy živel střídá živel, a pojišťovny přijímají jedno hlášení škody za druhým. Potvrzují to údaje ČSOB Pojišťovny, která od začátku roku - za pouhých pět dní - přijala už 1620 hlášení, mezi nimiž nechyběly ani případy s odhadem škod v řádech milionů korun – takovými událostmi jsou například požár supermarketu či požár rozhledny.

„Z pohledu počtu událostí patří začátek roku 2012 k rekordním. Na živelní události byl zatím „nejbohatší“ v posledních letech rok 2010, ale ani v něm jsme nezaznamenali tak prudký nárůst hlášení hned v úvodu roku,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.

Nejvíce škod bylo v ČSOB Pojišťovně zaznamenáno v úvodu roku v souvislosti s autonehodami vzniklými v důsledku přívalů sněhu a namrzání vozovky. Druhou nejvíce zastoupenou skupinou hlášení jsou škody na majetku například v důsledku požáru. Třetí skupinu tvoří škody vzniklé v souvislosti s řáděním orkánu Andrea. „Zde ale předpokládáme, že počet hlášení se ve statistikách projeví později, protože škody nám jsou klienty hlášeny s odstupem,“ doplnila Iva Knapová.

5 základních pravidel, jak postupovat při vzniku škody:
1.    zabezpečte poškozenou věc, vozidlo nebo nemovitost, abyste jejich prostřednictvím neohrozili své zdraví, zdraví třetí osoby nebo životní prostředí
2.    zabezpečte poškozenou věc proti dalšímu rozšiřování škody
3.    oznamte vznik škody policii v případě, že ke škodě došlo protiprávním činem
4.    oznamte vznik škody hasičům v případě vzniku požáru
5.    nahlaste neprodleně pojistnou událost pojišťovně.


Češi vyráží na lyže sice pojištěni, ale za střízliva jezdí jen každý šestý

Na sjezdovkách jezdí 83 % českých lyžařů pod vlivem alkoholu, více než třetina vypije přes den dvě až tři skleničky lihovin. Dvě třetiny sportovců na horách neřeší ani zbytkový alkohol po ránu, takže zcela střízlivé lyžaře či snowboardisty potkáte jen stěží. A když už, budou to daleko spíše ženy. Češi si tak podle ankety* DIRECT Pojišťovny neuvědomují negativní dopady alkoholu nejen na jejich smysly, ale také na celkovou bezpečnost na sjezdovce.

„Naprostá většina lyžařů se při svých cestách za sněhem chová zodpovědně v otázce pojištění. Na výjezd do zahraničí se 9 z 10 našich klientů pojistí, a pokud jedou za zimními sporty, sjednávají si většinou i doplňková připojištění,“ říká Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny. „Na co však už milovníci sjezdování bohužel nemyslí, je vliv alkoholu. Málokdo si uvědomuje, že prodlužuje reakční časy, zhoršuje rovnováhu a vede ke ztrátě kritického úsudku. Podnapilý lyžař tak ohrožuje nejen sám sebe, ale také ostatní lyžaře a snowboardisty. V zahraničí bývá běžnou praxí, že střety a zranění na sjezdovce šetří místní policie, která právě vliv alkoholu zkoumá a pokud se prokáže jeho přítomnost v krvi, má to také přímý vliv na plnění pojišťovny,“ dodává Kateřina Krásová.

Anketa DIRECT Pojišťovny ukázala, že alkoholu se při lyžování úplně vyhýbá pouze každý šestý. Jsou to však hlavně ženy (28 %), mezi muži je to vzácnost (7 %). Nejoblíbenějším alkoholickým nápojem je svařené víno, které pije na sjezdovce 36 % lyžařů a snowboardistů. Muži dávají častěji než ženy přednost pivu, které si dá každý čtvrtý. Výrazně více vypijí také tvrdého alkoholu, který konzumuje víc než třetina mužů, oproti 18 % žen. Sedm z 10 lyžařů popíjí proto, aby se zahřáli. Každý pátý tvrdí, že k horám prostě alkohol patří a šestina Čechů má prý pod vlivem větší požitek z jízdy.

Nelichotivý obrázek vztahu Čechů k alkoholu umocňuje 15 % sjezdařů, kteří jsou přesvědčeni, že zbytkový alkohol po večerním veselí nemá na jejich lyžařské schopnosti vliv. A více než 50% lyžařů si hladinu alkoholu po ránu vůbec nehlídá. Podobně to mají ovšem i Britové. Podle průzkumu** pojišťovny MORE THAN, sesterské společnosti DIRECT Pojišťovny, vyráží jeden ze čtyř Britů nevědomky na svah v podnapilém stavu. Vliv večerního opíjení na lyžařské schopnosti si totiž tři čtvrtiny lyžařů či snowboardistů nepřipouští.

Oproti přesvědčení a chování většiny je alkohol na sjezdovce nebezpečný. Pro ty, kteří nechtějí na svahu riskovat zdraví svoje ani ostatních, připravila DIRECT Pojišťovna tato doporučení:

•    Chystáte-li se pít, nespěchejte. Čím rychleji pijete, tím rychleji roste koncentrace alkoholu v krvi.
•    Když už se večer opijete a ráno vám nebude zrovna nejlépe, nechoďte rovnou na svah. Dejte alkoholu čas, aby se dostal pryč z vašeho těla, a vyrazte na lyže až po obědě.
•    Dávejte pozor, co jíte. Vydatné jídlo odbourávání alkoholu zpomalí, v některých případech i třikrát. Mýtus, že vám jídlo pomůže vystřízlivět, je falešný.
•    Nemyslete si, že „vám čerstvý vzduch vyčistí hlavu“ – nevyčistí. Nízké teploty nemají na absorpci alkoholu vůbec žádný vliv.
•    Pořiďte si kapesní alkohol tester (jsou levné a všude k dostání) a přibalte si jej na hory s sebou, abyste věděli, kdy můžete bezpečně na sjezdovku.

Odměnou pro střízlivé lyžaře je nejen lepší výkon na sjezdovce, ale také jistota pojistného plnění, když už se jim něco stane. DIRECT Pojišťovna milovníkům zimních sportů nabízí cestovní pojištění s léčebnými výlohami až do výše tří milionů korun a náklady na záchrannou a pátrací činnost horské služby v ceně. Součástí cestovního pojištění DIRECT Pojišťovny jsou asistenční služby. Do vybraných balíčků je také zahrnuto pojištění úrazu, které si sjednává 85 % sportovců, nebo pojištění odpovědnosti za škodu, které si dnes sjednává prakticky každý lyžař.



*Anketa DIRECT Pojišťovny proběhla v pražských ulicích začátkem prosince 2011 na vzorku 321 respondentů.
**Průzkum pro pojišťovnu MORE THAN provedla společnost Opinium Research v prosinci 2009 na vzorku 1072 dospělých britských lyžařů a snowboardistů.


Každá desátá škoda je v zimě způsobena vlivem pádu sněhu a ledu na vůz

Ze statistik DIRECT Pojišťovny za zimní měsíce vyplývá, že více než 10 % škod v zimním období je způsobeno vlivem pádu sněhu a ledu na vůz.  V tomto období se proto obzvlášť vyplatí mít sjednané také havarijní pojištění, které řidiče chrání i před tímto rizikem. DIRECT Pojišťovna nyní navíc novým klientům nabízí 2 měsíce povinného ručení i havarijního pojištění zdarma.
„U škod, ke kterým dojde vlivem pádu sněhu a ledu například ze střechy, zůstává v případě, že řidič nemá sjednané havarijní pojištění, úhrada škody na řidiči. Podobné zimní škody nejsou výjimkou, a proto lze sjednání havarijního pojištění všem řidičům jen doporučit,“ říká Ondřej Havlík, ředitel pro strategii, marketing a vztahy se zákazníky DIRECT Pojišťovny, a dodává:  „U DIRECT Pojišťovny získají noví klienti kromě spravedlivé ceny havarijního pojištění šité na míru nyní navíc i dva měsíce povinného a havarijního pojištění zdarma.“

Z nezávislého průzkumu společnosti IBRS, zpracovaného pro DIRECT Pojišťovnu vyplývá, že změna poskytovatele autopojištění se vyplatí 71 % řidičům.  Pokud se rozhodnou pro DIRECT Pojišťovnu, mohou si pojištění sjednat jednoduše během několika minut přes internet nebo po telefonu a především ušetřit díky individualizovanému výpočtu pojistné částky. DIRECT Pojišťovna totiž při jejím stanovení zohledňuje nejvíce kritérií ze všech pojišťoven na českém trhu - jedenáct v porovnání s na trhu obvyklými čtyřmi.  DIRECT Pojišťovna navíc při sjednání povinného ručení od 3. ledna do 29. února 2012 nabízí novým klientům dva měsíce povinného a havarijního pojištění zdarma. K němu mohou rovněž zdarma získat i služby AutoHELP a Ochrana bonusu.

Počet lidí s demencí se bude podle studie Allianz o demografickém vývoji neustále zvyšovat

Podle nejnovější studie společnosti Allianz o demografickém vývoji se počet lidí s demencí do roku 2050 ztrojnásobí, a to hlavně kvůli neustálému prodlužování věku. Bez účinných medikamentů se vyhoupne počet nemocných ze současných 36 milionů na více než 115 milionů, což odpovídá dnešnímu součtu všech obyvatel Španělska a Francie. Náklady na jejich léčbu vyjdou ročně na 450 miliard euro. V České republice dnes žije s touto diagnózou 300 tisíc lidí, její těžkou formou trpí zhruba 120 tisíc obyvatel a ročně jich přibývá kolem 20 tisíc.

„Národohospodářské náklady na toto onemocnění jsou obrovské a pokud bereme v úvahu péči, kterou nemocným zajišťují rodinní příslušníci, mohou vystoupat na více než 450 miliard euro,“ tvrdí hlavní ekonom skupiny Allianz Michael Heise. V České republice ovlivňují lidé s demencí osudy dalších 200 tisíc obyvatel, kterým starost o jejich příbuzné snižuje kvalitu života. „Je proto naprosto nezbytné posílit nejenom výzkum a včasnou diagnostiku této nemoci, ale také vývoj alternativních způsobů péče o lidi, kteří jí trpí, abychom jim mohli nabídnout nejenom kvalitní léčbu, ale i kvalitní pojištění,“ zdůrazňuje Heise.

Do budoucna se podle demografické studie Allianz změní také poměr mezi nemocnými s demencí a práceschopnými lidmi. Zatímco dnes připadají na 100 práceschopných obyvatel ve věku 15 – 64 let dva nemocní, uprostřed tohoto století už by jich mohlo být pět.

Dlouhou dobu se tradovalo, že demence je nemocí průmyslově vyspělých západních zemí. Poslední výzkumy však ukázaly, že četnost tohoto onemocnění v rozvojových státech byla výrazně podhodnocena. Jen v Asii by mohlo v roce 2050 trpět demencí téměř 61 milionů obyvatel a v samotné Číně dokonce více než ve všech průmyslově vyspělých zemích dohromady. V Evropě se počet nemocných do půlky století téměř zdvojnásobí z dnešních 10 milionů na 19 milionů, přičemž 15 milionů jich bude žít v dnešní Evropské unii.

Od prvního popisu této nemoci v roce 1906 již medicína udělala velký pokrok, dlouhodobě zmírnit demenci nebo ji dokonce úplné vyléčit však stále nedokáže. Včasná diagnostika ale umí její vývoj zpomalit. A protože je demence složité téma pro všechny subjekty – státy, podniky i jednotlivce, stává se její důležitou výzvou rovněž pojištění. Allianz pojišťovna kryje Alzheimerovu chorobu v rámci pojištění závažných onemocnění.

Demence je závažná mozková choroba, zapříčiněná degenerativními změnami v mozkové tkáni. Jejím projevem je např. Alzheimerova choroba. Většinou se projevuje u lidí nad 60 let. Příznakem je změna osobnosti, postižena bývá nejprve krátkodobá a později i dlouhodobá paměť. V České republice je ve věkové skupině 80 – 85 let jejím projevem postiženo více než 10 procent populace.

Porovnejte pojištění na Finparádě:

Finparáda / Pojištění / Životní pojištění


Finparáda / Pojištění / Neživotní pojištění




    



Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 3,0 % p.a. u ročního vkladuvíce




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...

Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění

Obrázek: Pojištění v zimě Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...

všechny články v rubrice









   
 
Nejlepší penzijní spoření
ZaVodou by Conseq
Allianz pojišťovna




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies