Třetina Čechů má účty ve dvou bankách, další více než čtvrtina ve třech nebo více bankách
24.4.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank | |
Podle nedávného výkumu Air Bank používá v současnosti dva osobní bankovní účty najedou téměř třetina Čechů. Další více než čtvrtina lidí má dokonce účty u více bank, tj. u tří a více. Věrných klientů - těch, kteří používají pro své finance jen jednu banku - je podle tohoto průzkumu jen 40 %.
Jak může dnes vypadat využití bankovních služeb ze strany jednoho Čecha? Jednu banku využívá pro běžné platby, účet v druhé bance má kvůli hypotéce a do třetí banky si posílá peníze na spořicí účet. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro Air Bank je dnes téměř 57 % lidí klientem více než jedné banky. Podle Air Bank je hlavním důvodem toho, že lidé využívají více bank najednou, především nabídka tzv. účtů zdarma. reklama

|
 „S příchodem nových bank, které začaly nabízet účty bez poplatků, se lidem otevřela možnost, jak si snadno a hlavně bezplatně vyzkoušet služby i u jiných bankovních společností. Klienti tak jednotlivé služby využívají právě tam, kde je to pro ně nejvýhodnější, a nic navíc za to neplatí,“ říká Tomáš Motl, který vede oddělení výzkumu trhu v Air Bank. Jednu banku dnes používá jen 40 % Čechů Pouze jednu banku využívá 40 % Čechů, dvě banky má 29 % lidí. Klientem tří a více bank je 28 % respondentů. Vůbec žádnou banku nemají jen 3 % lidí ve věku 18 až 60 let. Srovnání osobních běžných účtů - kolik za ně zaplatíte v různých bankách? K nejčastějším důvodům, proč jsou lidé klienty několika bank najednou, podle Air Bank patří to, že u jednotlivých společností využívají vždy tu výhodnější službu. Je to ale například také proto, že chtějí mít peníze rozložené u více finančních společností, anebo protože jejich banka konkrétní službu prostě nenabízí. Když nová banka, tak účet bez poplatků Podle průzkumu si nový běžný účet za poslední půlrok otevřelo 13 % respondentů a 14 % lidí to pravděpodobně udělá v následujících 12 měsících. Novou banku si podle průzkumu 85 % lidí vybírá podle nízkých nebo žádných poplatků spojených s běžným účtem. Otevřít si nový účet je dnes snadné. Osobně na pobočce to trvá obvykle do patnácti minut, a pokud nikam chodit nechcete, můžete si v současnosti účet založit kompletně online. Hlavní banku jen loni změnilo 14 % lidí Zatímco někteří klienti zkouší další banky třeba jen kvůli jedné službě, jiní rovnou změní svou hlavní banku. Obvykle tak označují tu, do které si nechávají posílat výplatu a kterou nejvíce využívají pro běžné placení. Z průzkumu vyplynulo, že hlavní banku v loňském roce změnilo 14 % lidí. Hlavní banku podle Air Bank nejčastěji měnili klienti velkých, tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna (31 %), Komerční banka (18 %) nebo Poštovní spořitelna (12 %). Naopak za svou novou hlavní banku pak respondenti nejčastěji označovali Air Bank (14 %), Komerční banku (12 %) a Fio banku (12 %). „Výzkumy ukazují, že hlavní banku mění v průběhu roku klienti všech bank. Liší se to jen v tom, že zatímco do některých bank přijde mnohem více klientů, než z nich odejde, u jiných je to přesně naopak,“ doplňuje Motl. O výzkumu: Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování v lednu a únoru 2017 na reprezentativním vzorku 600 respondentů ve věku 18 až 60 let.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|