Pojišťovna tvrdila, že zranění neodpovídá smlouvě. Její názor změnil až právník
| 20.6.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
Máme pro vás další z případů, které řešila společnost Vaše nároky.cz a o nějž se s námi podělila. Pojišťovna odmítla panu Miloslavu Jelínkovi vyplatit pojistné plnění za úraz zápěstí s argumentací, že poranění neodpovídá událostem krytým sjednaným pojištěním. Tvrzení pojišťovny však bylo účelové, což se ukázalo ve chvíli, kdy se do sporu zapojil právník. Pojišťovna nakonec vyplatila celé pojistné plnění.
Miloslav Jelínek si při zvedání těžkého břemene způsobil poranění zápěstí. Při ošetření u lékaře mu bylo diagnostikováno, že se jedná o podvrtnutí zápěstí. Pan Jelínek měl naštěstí sjednané úrazové pojištění, proto událost bez zbytečného odkladu oznámil své pojišťovně. Pojišťovna však po několika dnech poslala nečekané vyjádření k pojistné události. Zranění pana Jelínka údajně neodpovídalo událostem krytým sjednaným pojištěním. „Očekával jsem vyplacení pojistného plnění, pojišťovna ale přišla s tím, že moje zranění nesplňuje podmínky smlouvy, takže nedostanu nic,“ popisuje pan Jelínek. Pojišťovna se podle pana Jelínka nechovala tak, jak měla. „Chování pojišťovny bylo neadekvátní, v podstatě nekomunikovala, nebo jen vyžadovala dokumenty, které jsem jí již zaslal,“ vzpomíná na následnou komunikaci pan Jelínek, který se nakonec rozhodl obrátit na právníka. Vše o pojištění - články, tipy, přehledy produktů podle druhu, slevy a bonusy „Poranění klienta bylo lékařem diagnostikováno jako podvrtnutí zápěstí. Děj tedy splňoval definici vymknutí z pojistných podmínek, jelikož se jednalo o děj, při němž se kloubní plochy vychýlí ze svého obvyklého postavení a nedotýkají se,“ argumentoval právník společnosti Vaše nároky.cz Petr Novák, který pojišťovně za klienta zaslal předžalobní výzvu. Pojišťovna na základě předžalobní výzvy nakonec svou povinnost zaplatit odškodnění uznala a plnění v plné výši vyplatila. „Nejedná se však o první případ, který jsem řešil, kdy pojišťovna argumentovala tím, že skutkový děj nesplňuje podmínky smlouvy. Většinou se však jednalo o účelové argumenty ze strany pojišťovny a klienti nakonec své plnění obdrželi,“ popisuje právník. „U úrazového pojištění se pojišťovny také často odvolávají na to, že úraz vlastně vůbec není úrazem, ale jedná se o zhoršení dřívějšího stavu. I na tyto výmluvy by si však měli dát klienti pojišťoven pozor a případně se vůči rozhodnutí pojišťovny odvolat,“ dodává radu právník Novák.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|