Viník autonehody se dodatečně cítil nevinen, a tak pojišťovna odmítla plnit
| 27.7.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky. cz | |
Přinášíme vám další ze skutečných případů klientů společnosti Vaše nároky.cz, kdy pojišťovna z pohledu postiženého nesmyslně odmítla plnit. Jde o uživatele osobního vozidla - účastníka dopravní nehody, kterou nezavinil. Vše probíhalo standardně, dokud neobdržel od pojišťovny viníka nehody sdělení, že se její klient necítí vinen, a proto pojišťovna nebude ve prospěch postiženého plnit.
Pan Jiří se stal obětí autonehody. Když však požadoval po pojišťovně viníka úhradu škody, nebyla mu přiznána ani koruna z důvodu, že se viník nehody údajně cítí nevinen. Získat peníze od pojišťovny pomohl poškozenému až právník. reklama

|
 Když pan Jiří vyjížděl z parkoviště budovy IBC v centru Brna, neměl zrovna dvakrát štěstí. Jiný řidič mu nedal přednost a narazil do jeho vozu. Oba spolu sepsali záznam o dopravní nehodě, postižený Jiří si auto nechal opravit a vyžádal si proplacení nákladů od pojišťovny viníka. Pojišťovna však peníze odmítla zaplatit s vyjádřením, že se viník nehody necítí vinen. „Vzhledem k tomu, že nebylo prokázáno zavinění dopravní nehody, jsme v souladu s platnými právními předpisy likvidovali škodní událost bez náhrady,“ argumentoval zástupce pojišťovny. Pan Jiří však s vyjádřením pojišťovny nesouhlasil, a proto se obrátil na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz. „Ze záznamu o nehodě je jasně patrné, že postižený měl při jízdě přednost, neboť jel po komunikaci rovně, zatímco vozidlo viníka vyjíždělo z levé strany. Dle pravidel o provozu na pozemních komunikacích platí, že byl to právě postižený, který měl při jízdě přednost. Viník však tato pravidla provozu na pozemních komunikacích nerespektoval a svou rychlou a nedbalou jízdou nedal při jízdě přednost a nehodu tak způsobil,“ komutuje případ právník Petr Novák a dodává: „Průběh dopravní nehody navíc může dosvědčit i spolujezdec, který v okamžik dopravní nehody seděl s panem Jiřím ve vozidle.“ Přehled autopojištění najdete zde Na základě výše zmíněných argumentů právník zaslal protistraně, tedy pojišťovně, předžalobní výzvu, ve které žádal proplacení dlužné částky. Pojišťovna na výzvu právníka reagovala téměř okamžitě a do měsíce od výzvy peníze panu Jiřímu zaslala. „Bohužel se nejedná o ojedinělý případ, kdy pojišťovna plní až na výzvu právníka. Mnoho poškozených totiž raději nad několika tisíci mávne rukou, než aby šli do sporu se silnějším soupeřem, a přesně na to pojišťovny spoléhají,“ upozorňuje nakonec právník.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v listopadu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu listopadu letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka, Kooperativa...
|
Zimní nehody a škody: kdy pomůže havarijní a úrazové pojištění
Mrazivé počasí výrazně zvyšuje riziko nehod a škod na majetku i zdraví. Ne vždy je jasné, kdo nese odpovědnost a kdy má člověk nárok na náhradu škody. V mnoha případech se tak vyplatí kvalitní havarijní či úrazové pojištění...
|
Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě
Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2025. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Cena veřejnosti...
|
Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Air Bank, Banka CREDITAS, Direct pojišťovna, Fio banka, Komerční banka, MONETA Money Bank...
|
všechny články v rubrice
|